Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 8

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 8

Recenze (628)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Vše je ztraceno. Filmy Michaela Baye už jsou prostě odsouzeny k záhubě. Tuhle sérii asi taky už nic nezachrání. Člověk by ze začátku čekal, že tenhle díl bude jeden z těch klidnějších a ono ne. Stejně se to nakonec všechno řeže v závěrečné megalomanské bitvě a veškerá mytologie jde do hajzlu. Tentokrát se tu objeví i pár nových postav. Nejzajímavější, je asi aristokrat, kterého ztvárnil Anthony Hopkins. Příjemně se dívá i na profesorku v podání Laury Haddoc. Jinak je vše při starém. Dozvíme se zase spoustu žvástů z minulosti. Stejně to nedává smysl, tak proč nad tím přemýšlet že. Hlavně, že to bouchá. Nejradši bych tu sérii už utnul... "Buď zticha, Angličanko!" :D ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $175miliónovTržby USA $130,168,683Tržby Celosvetovo $605,425,157 Tržby za predaj Blu-ray v USA $25,187,307║ Tržby za predaj DVD v USA $11,113,171║ No do kelu, na čo je dobré tvoriť takýto prázdny popcorňoví produkt. Malá výhoda je, že to je aspoň o niečo pozerateľnejšie než štvrtý diel. Zas sa budem opakovať ale na čo tam je Michael Bay furt učupený, keď točí takýto dejoví balast až hrôza. Ako triková a vizuálna stránka je úžasná, 3D efekt tiež, dobre sa na to pozerá aj na novú Megan Fox (Laura Haddock) vychutnáva si fakt detaily - Bay by mal radšej natáčať nejaké porno filmy tam by mu jeho vizuálna úchylka išla delikátne. Nuž ale k tomuto filmu, tu si musíme pretrpieť akýsi Bayov dejoví trip s bonusom od okruhlého stolu kráľa Artuša. Najlepšie keď tam začnú splietať piate cez deviate, kto všetko je zapletené s rodinou Witwických až to nemá ani len kúsok zmysla. Úplné dejové strieľanie od pása. Keby to aspoň nepreháňal s tou minutážou, k tomu tých robotov už pekne pytvoria, fakt sa z toho stáva paródia ako hrom. Od tretieho dielu to rapídne padá dole. /videl v kine 3D verziu: 40%/ ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Presne toto som potreboval po tyzdni pozerania artoviek. Bay uplne u*ebal dekel. Je tam uplne vsetko a este viac, bez nejakeho kluca nahadzane cez seba. Kvalitativne plus minus take iste ako predchazadzajuce tri pokracovania. Takze opat sa na to netreba kukat ako na film, ale ako na atrakciu a mozno to nikoho z vas nezabije.....mozno.Ten film je totiž vizuálne úchvatnejší ako čokoľvek od Jarmusha, absudnejší než hocičo od Coenovcov, debilnejší než ktorýkoľvek Kusturica, trikovo úžasnejší ako Kubrick, zrozumiteľný ako Hanekeho kúsky, sebaukájajúcejší než všetko od Von Triera, únavnejší akoTarkovskij a vážim si ho rovnako ako počiny Xaviera Dolana + je v ňom Anthony Hopkins. Ja vlastne nechápem prečo ten film nemá Zlatú Palmu v Cannes a nehrá sa pravidelne v kine Lumiére 7/10 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Je vlastně až s podivem, jak tvrdohlavě si Michael Bay jede to svoje a odmítá se někam filmařsky posunout. Pro nejnovější díl Transformers v mnoha ohledech platí to, na co jsme v sérii zvyklí - znovu je to hrozně dlouhé, emočně šíleně strojené a nefunkční, dějově nablblé (tentokrát navíc i značně nepřehledné, někdo tu příliš koukal na Šifru mistra Leonarda) s tunou nudné vaty a toporným Wahlbergem v hlavní roli, který to nechtěně často posouvá do parodie. Nemluvě o tom, že i sexy šortky tentokrát chybí (místo toho se kamera až nezdravě fixuje na čtrnáctku v rozpuku). ALE úvod ve stylu historických fláků Ridleyho Scotta má něco do sebe a finále tentokrát v tempu dost slušně šlape. A určité body sbírá i Anthony Hopkins, který dokáže prodat i sebedebilnější scenáristické výmysly. Výsledný dojem je každopádně hodně blízký tomu, co si člověk říkal po odchodu z kina z dvojky/trojky/čtyřky. Detaily se možná mění, celek si ale (bohužel) drží stále ten samý tvar. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Santiago Cabrera, ktorý hrá postavu Santosa (vodcu jednotky TRF), pred účinkovaním v tomto filme nevidel žiadnu časť série Transformers. (Nu.Fylyp)
  • Když vojáci při závěrečné bitvě dostanou úkol označit laserem masu pro letecký útok, předává velící důstojník informaci své jednotce: „Cíl je vlevo na třech hodinách nahoře,“ přičemž se kouká za sebe. Určuje tím ale špatný směr, protože vlevo je 9 hodin. Pokud by cíl byl na třech hodinách, nacházel by se vpravo od směru, kterým jednotka směřuje. (DeziDiCzorka)
  • Prvý zverejnený trailer k tomuto filmu prekonal hranicu 100 miliónov pozretí za dva dni. (Nu.Fylyp)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama