Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Aleš Vašíček, Marek Slobodník, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)Obsahy(1)
Cestovateli Danu Přibáňovi a jeho partě nestačilo, že dokázali nemožné, když přejeli Trabantem Afriku a natočili o tom nezávislý film. Rozhodli se vypravit na ještě náročnější cestu. 21 124 kilometrů napříč Jižní Amerikou až na konec světa. A aby to nebylo moc jednoduché, tentokrát nepojedou jen Trabantem. Sestava snů v mezinárodním týmu Čechů, Poláků a Slováků patří podle Dana „buď do blázince, nebo na šrotiště." Dva Trabanty, polský Fiátek a Jawa 250 z roku 1957 se místo toho vydává vstříc tomu nejnáročnějšímu, co se dá v Jižní Americe najít. Amazonský prales, pětitisícové průsmyky And, pouště i oceán. Tahle šílená jízda rozhodně není bezstarostná, je ale fascinující a zábavná. Jak se dokáže snést osm lidí ze třech zemí, kteří se navzájem skoro neznají, čtyři měsíce ve žlutých ponorkách? Ta největší výzva není venku, ale uvnitř. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Třetí trabantí výlet je zase o něco lepší, než ty dva předchozí a já bych mu bez váhání napálil pět hvězd ... kdybych před ním neviděl daleko obsáhlejší seriál. A jako každý svědomitý hnidopich bych samozřejmě tento snímek sestříhal trochu jinak, něco bych vynechal a rozhodně bych se nestyděl ukázat ty úžasné byrokratické souboje na hranicích - ty mi tam fakt chyběly. Ale dost neoprávněné kritiky, protože tenhle výlet je úžasně zábavný, šílený a natolik nakažlivý, že patrně nastartuju svou koloběžku a na plný výkon své chlupaté nohy si to taky užiju. ()
Dokumentární, cestopisný road movie, který potěší stejně jako Trabantem napříč Afrikou. Netroufám si tvrdit, zda je jeden z těchto filmů lepší a druhý horší, oba mě bavily, zejména asi pro krásy přírody, kterými dobrodruhové projíždějí, ale také skrz vozidla, jež k tomu používají. Líbily se mi i doprovodné komentáře, ale také hudba a celkové zpracování. Celý počin potěší o to víc, že jde o českou produkci. Nějaké mouchy by člověk našel, ale nemá cenu je rozpitvávat, neboť jako celek "Trabant" funguje! Tram tram tram.... A teď jedem! Do tram tram tram tram tram tramtárie, tra tra tra tra tra trabantem. Kdo nezkusil, nikdy nezažije, že s trabantem za volantem jsme svobodní! ()
Moje cestovatelské sklony jsou rozšířené podobně jako moje záliba ve filatelii, což je asi hlavní kámen úrazu při hodnocení. Teoreticky totiž nemám co vytknout, ale jelikož nesdílím touhu objevovat a poznávat (svět), tak mě to dvakrát nebavilo. Musím ovšem uznat Přibáňovy zásluhy, které jsou pro celou ČR nemalé. 70% ()
Věřím, že být u toho mohlo být dobrodružství. A chápu, že pro gaučáky a fotříky, kteří si rozzuřené sekačky leštili ve svých garážích to může být terno. Pro mne to byl pouze nádherně natočený!, nicméně obsahově ne příliš zajímavý cestopis. O samotných místech, lidech kteří tam žijí a jejich kultuře se tu téměř nic nedozvíte. Zato o tom, kam všude trabant (ne)vyjede a (ne)zapadne se toho dozvíte až moc. Jestli vás tohle baví, tak v pohodě. Mě bohužel ne. ()
Tahle trabantérie mě po stránce dokumentu i road-movie nechala úplně lhostejným. Naučná hodnota mizivá, situace spíše povinné než jen předvídatelné, povedené hlášky seriálové série se vypařily, komunikace členů týmu i průvodce dovypráví příliš z toho, co se nevešlo do obrazu, wohnoutí tečka pak dovršuje kalkul. ()
Galerie (35)
Photo © Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, Radoslaw Jona
Zajímavosti (7)
- Celkem bylo pořízeno 480 hodin filmového materiálu. (willy1)
- Film byl pro vysílání v České televizi rozdělen na 12 seriálových dílů pod názvem Trabantem Jižní Amerikou (2014). (MiraSKS)
- Videomateriál byl natočen zařízeními Canon 5D, Canon XF100, Canon 7D, Canon G1 a GoPro HD Hero 2. Z 80 % se natáčelo na fotoaparáty. (fox171cz)
Reklama