Obsahy(1)
Co se stane, když se štáb filmařů vydá k somálským břehům natočit dokument o fenoménu pirátství? Místo autentických rozhovorů se dokumentaristé zaplétají do lží a klamů, které pro ně přichystali místní, zahraničními novináři „osvědčení" informátoři. Při svém africkém putování odhalí, že takzvaní desperáti s působivými životními historkami, které je měly dohnat na zločineckou dráhu, s nimi hrají dvojí hru a že z prodeje pirátských příběhů se stal úspěšný byznys. Detektivku o tak trochu jiném pirátství, kde nic není černobílé, podkreslila originální hudbou skupina MIDI LIDI. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
Jsme totalní amatéří a nechali jsme se napálit. No a když už se to stalo, tak se v tom ještě porochníme a necháme se napalit znovu. Tak nějak bych to shrnul. No a jelikož tvůrci nejsou zapálení reportéři a investigativci tak se jim ve výsledku nepodařilo odhalit prakticky nic. Přitom potenciál by tam byl, jen by to asi bylo trošku o držku. Ve výsledku tak má divák pocit, že sehrané mohlo být klidně úplně všechno. Prostě průser za všechny prachy. ()
Popravdě je to dost originální film. Punková směsice fušeřiny před kamerou a profesionální postprodukce (střih šlape výborně, hudba je super) o filmovém štábu, který natáčí hraný dokument, ale celou dobu netuší, že zaměstnává herce. Pokud berete označení dokumentární hodně volně, třeba se u toho budete dobře bavit. ()
Rozhodně poutavý film(dokument), který stojí za to vidět pokud se chcete dozvědět nejen o somálských pirátech, ale vlastně i o samotné africké povaze. Bylo zajímavé sledovat, jak si autoři poradili se ztrátou důležité osoby, která byla zdrojem informací. Líbila se mi též špionážní část, která by se neztratila ani v kdejakém thrilleru. Musím vyzdvihnout hudební stránku, která je zde zastoupena skupinou Midi Lidi a skvěle zapadá do snímku. Jelikož jsem zhlédl v Artu na festivalu Jeden svět, měl jsem tu možnost po promítání filmu dozvědět se další informace přímo od tvůrců, což přispívá k tomuto dobrému hodnocení. ()
„We have realized we're not fools. But Europeans think we are so we are fooling them.“ Originální parodie na dokument o afrických pirátech. Hnidopich by mohl namítat, že to není vtip a filmaři to fakt mysleli vážně, ale já jsem se i tak upřímně bavil :) Problém je, že pokud nemáte hlubší znalosti o afrických reáliích, tak se asi tolik bavit nebudete. Ale pro lidi, kteří už v Africe byli a něco tam zažili, je tenhle dokument perla. I když ne úplně stoprocentně zpracovaná... ()
Žíš, tohle snad ani nemohl nikdo myslet vážně. Film o tom, jak filmový štáb narazil na podovodníka, co se vydával za somálského piráta, prošustroval skoro celej rozpočet a najednou nevěděl o čem točí a proč. A tak vznikl film, který ze všeho nejvíc vypráví storku zlomeného filmařského ega aneb jak podlí černoši podvádí bělošské štáby a my tak nejsme schopni natočit nic smysluplného. Dětinské kopání okolo sebe ve snaze vyjít z toho aspoň trochu se ctí. Nepodařilo se. Dokument opravdu nemá o čem vyprávět a když se zdá, že se soustředí na nějaké téma, tak výhybka a jedeme jiným směrem. Chceme natáčet o falešných pirátech? A že jsme jich tam měli. Story o chudákovi Hasanovi? Lepší portrét by dali dohormady i v Písku. A film o skutečných pirátech? Jedno interview to nezachrání. Tohle není záměr, tohle je lajdáctví a tvůrčí selhání gigantických rozměrů. Ostatně nejsmutnější na tom filmu je, jak rychle štáb rezignoval na své původní poselství, jež je bezezbytku nosné a podstatné, a radši se věnoval tomu nejpodbízivějšímu tématu, které se vam naskytne při každé cestě do Keni - aneb jak to tam mají běloši těžký. Boha jeho, jsem myslel, že poslání dokumentaristy je myslet jinak a překonávat překážky. Ble. A pro všechny, kteří se domnívají, že Pirátské sítě zachytili ten opravdový duch Afričanů, tak je to asi stejné, jakože Praha je most a hrad a Češi jsou národem pivních pepíků. Pirátské sítě jsou tak zářným příkladem safari bedekru, který je plný těch nejpřízemnějších klišé a stereotypů. PS: Režisér to na debatě doslova zabil svým prohlášením, že bohatí nikdy nemůžou točit o chudých. Cože? Takže jenom bohatí nám budou říkat pravdu? Takže místo romských osad, kde nám stejně vypráví historky, které beztak chceme slyšet, bychom měli točit o Janouškovi a Bémovi? Ti mají svých dost, takže proč by nám lhali. Se divím, že Třeštíková vůbec někdy něco natočila. Tohle je ta nejidiotštější představu o natáčení dokumentů, kterou jsem kdy slyšel. ()
Galerie (20)
Photo © MFF Jeden svět
Reklama