Kamera:
Edward J. PeiHudba:
Christopher LennertzHrají:
Hayley Atwell, Chad Michael Murray, Enver Gjokaj, Dominic Cooper, James D'Arcy, Lyndsy Fonseca, Shea Whigham, Kyle Bornheimer, Meagen Fay, Bridget Regan (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(3)
Píše se rok 1946 a nastanuvší mír uštědřil Peggy Carter silnou ránu, když je nyní zatlačována do pozadí muži vracejícími se z války za oceánem. Při práci pro tajnou organizaci SSR (Strategické a vědecké rezervy) tak musí Peggy vybalancovat své administrativní povinnosti s plněním tajných misí pro Howarda Starka. (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (179)
Tvůrci si pro navenek feministický seriál nemohli vybrat lepší časoprostor než poválečnou Ameriku, kde se zrodil „ženský mýtus“ (narážkou na to, že za války bylo postavení žen důstojnější, začíná každá epizoda). Ono hájení feministických idejí je ale opravdu hodně vnějškové a to, co postavy říkají, plně neodpovídá jejich narativním funkcím. Zejména během posledních epizod se nelze zbavit dojmu, že se série točí více okolo Howarda Starka (z jehož pověření Peggy jedná) a (nepřítomného) Kapitána Ameriky. Zmražený Steve Rogers, jemuž je hrdinka navěky oddána, slouží zároveň jako opatření proti námitkám, že Peggy nemá žádný vztah a žije jenom svou prácí. Úspěchu povětšinou dosahuje tím, že profesi podobně jako muži nadřazuje citům a rodině (kterou zřejmě vůbec nemá, nebo se o ní alespoň nic nedozvíme). Jako kdyby inteligentní, vždy perfektně upravená a sexy žena činu nemohla být zároveň ženou s bohatým vnitřním životem (což si tehdy většina společnosti skutečně myslela, ale v tomto případě jde o postoj seriálu, nikoli o reflexi postoje společnosti). Paradoxně jedině v armádě a po boku Rogerse mohla být Peggy sama sebou a nepředstírat, že je přihlouplou sekretářkou. Nostalgie za starými hodnotami jako čest a spravedlnost je zároveň steskem po ideálním chlapovi, kterému se žádný ze zbabělých trubců, jimiž je protagonistka po většinu seriálu obklopena, nevyrovná. Výjimečnost Peggy tak částečně vyplývá z neschopnosti mužů, s nimiž spolupracuje. Výjimku představuje vedle extrémně poddajného Jarvise o berli chodící agent Sousa, jehož paralelně běžící příběh o získání respektu dává vyniknout tomu, že ženství bylo dříve – a dodnes je – vnímáno jako svého druhu hendikep. Za subverzivní narážku lze počítat též povýšení agresivity, typicky mužského charakterového rysu, na hlavní hrozbu poslední epizody nebo upozornění na samozřejmost toho, že jsou hlavní zásluhy za úspěšně vykonanou práci přičítány muži. Tyto drobnosti ale neobratný pokus zakomponovat do mačistického superhrdinského narativu feministické myšlenky nezachrání. Kdyby Peggy byla přepsána na muže, ani by nebylo nutné provádět zásadní dějové úpravy (jenom by nás možná víc zaráželo, o jak charakterizačně odfláknutou a povahově bezchybnou postavu jde), což myslím nesvědčí o kdovíjak velké vnímavosti vůči „ženskému údělu“. 70% Zajímavé komentáře: HoneyBunny, maddy ()
1. série Kvalitu si Agent Carter držela daleko vyrovnaněji v lehčím nadprůměru než první série Agentů, jenže na druhou stranu jsem nedostal, snad kromě té poslední, nějakou opravdu výbornou epizodu... Dobové vykreslení, atmosféra, prostředí, nápaditá akce, humor a nadhled i hudba jsou zárukou dobře odvedené práce, jenže zde opět bezkonkurenčně kraluje výborná Hayley Atwell v hlavní úloze, neméně mě však potěšila i přítomnost Jamese D'Arcyho jako komorníka Jarvise. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. série Kvůli tomu neuvěřitelně přitažlivému feelingu, který i ze slabého příběhu, dělá svoji výhodu, seriál žeru. Takže, když si seriál takhle poradit s nevýhodami, mohl se soustředit na to, v čem vyčnívá a to je nenucený humor a výborně ztvárněné postavy. Prakticky všechny klady 1. série se přesunuly i do druhé, kde se ještě zvýraznily. ()
Feministický diktát, kde všichni muži jsou buď misogynní prasata nebo rovnou absolutní idioti bez špetky logiky. Dobové zasazení, a z něho plynoucí ta správná atmosféra, se sice povedlo na výbornou, ale jinak tahle příběhová „aby se neřeklo” slátanina má oproti vynikající druhé sérii S.H.I.E.L.D. nulové kvality. Důkaz, že politická korektnost dokáže způsobit i více škody, než užitku. Radši znovu druhého Thora, než tenhle dort od strýčků Walta a Stana. ()
Látka, která by s ohledem na své zasazení i styl měla stavět především na retro šestákové poetice, která tu však trestuhodně absentuje. Zbytek je pak typický výlisek z marvelácké výrobní linky, kde absentuje děj, ve výsledku o nic nejde a celé to jakž takž drží pohromadě pouze díky překotnému popcornovému tempu a škorpení dua Peggy/Jarvis. ()
Tak bohužel. Dala jsem tomu tři díly, v naději že mě to chytne, ale stále mě to nebaví. Přestože že filmy od Marvelu miluji, seriály asi nebudou pro mě. I Agenti mě po pár dílech přestali bavit. Za to DC filmy nemám ráda a seriály si mě získaly :D Něco je špatně. Ale na Agentku už koukat prostě nebudu.. 3* ()
Galerie (596)
Zajímavosti (29)
- Tvůrce a výkonný producent Christopher Markus odhalil v knize „Agent Carter Season One Declassified“, že název první epizody byl inspirován projevem Winstona Churchila na počátku druhé světové války, ve kterém řekl: „Tohle není konec. Není to ani začátek konce. Je to jen konec začátku.“ (Kubaaa97)
- Film Spanish Tower (1934), na který chce jít opakovaně Whitney Frost, je fiktivní. (NinadeL)
- V 5. díle 1. řady se, stejně jako u dalších snímků z Marvel cinematic universe, objevuje v cameo roli Stan Lee jako muž, který se Howarda Starka (Dominic Cooper) při čištění bot na ulici, ptá jestli si může z jeho novin vzít stránku se sportem. (Dracconnis)
Reklama