Režie:
Robert LamoureuxScénář:
Robert LamoureuxKamera:
Marcel GrignonHudba:
Henri BourtayreHrají:
Jean Lefebvre, Pierre Mondy, Aldo Maccione, Pierre Tornade, Jacques Marin, Paul Bisciglia, Robert Dalban, Alain Doutey, Magali Vendeuil (více)Obsahy(1)
Vojáci francouzské armády Chaudard, Pithivier a Tassin dostali v létě roku 1940 rozkaz zřídit pozorovatelnu a udržovat spojení, tak, aby jejich armáda mohla co nejlépe a nejrychleji prchat. Německé divize totiž začaly obsazovat Francii mnohem razantněji, než se čekalo. A tak se stalo, že tento "výkvět" francouzského vojenského spojařství zůstal odtržený od své roty, která se dostala do zajetí. Bez velení a bez touhy po hrdinských činech se toto trio rozhodlo připojit k prchající armádě. Ale mezitím se už všude začali roztahovat Němci... (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (223)
Mimoriadne hlúpučký film, ktorého tvorcovia nemali pravdepodobne ujasnené, čo vlastne chcú nakrútiť. Aj keď pripúšťam, že aj z udalostí II. svetovej vojny je možné urobiť komédiu, je to mimoriadne citlivá záležitosť, je treba úzkostlivo dodržiavať isté pravidlá a nie sa do toho pustiť systémom hala-bala, veď to nejako dopadne. A naozaj to nejako dopadlo. ()
,,Až pojedete z kopce, tak se modlete - to kolo nemá brzdy." Úsměvný příběh z druhé světové války postavený na konfliktu Francouzi x Němci. Kdysi mě tahle komedie hodně pobavila, dnes už ji tak třeskutě vtipnou neshledávám. Frantíci střídavě vyhrávají a prohrávají nad Skopčáky, vyřizují si úsměvně účty s kolaboranty, kolísají ( někteří) mezi snahou nasolit nepříteli zadek a nebo se někde zašít a počkat, až se vše přežene. Bavila mě hudba ( H.Bourtayre) i tupost Němců ( vzít jim zajatce nebo rozstřílet tank nebylo nakonec až tak těžké). Vynikající dabing pozvedá film výše, ale z dřívějších 4* u mě padá na stále krásné 3*. ,,Uklouzl jsem, vážně jsem uklouzl!" ()
Pokouším si představit, jak by se odvíjel příběh skupinky vojáků obklíčených kdesi na východní frontě. Byl by nejspíš plný patosu, héroismu, štěkání střelných zbraní a chroptění zabíjených nepřátel. Ironie a parodické prvky se do světa nasáklého ideologií a šokujícím násilím příliš nehodí. Ve Francii je to jinak. Trojice vojáků, která jen o chloupek unikla zajetí, chvílemi vypadá, jako by místo ve válce byla na dovolené. I na pěknou koupačku dojde. Pokud se pokouší spojit se svou armádou, nehledejte za tím touhu pokračovat ve válce do roztrhání těla, spíš pragmatický kalkul a snahu vyhnout se zajateckému táboru v cizině. První díl příběhu sedmé roty nepředstavuje ztřeštěnou komedii se záplavou gagů, spíš lehce úsměvné vyprávění v pohodovém duchu podepřené přítomností sympatických herců. Jednu hvězdičku sice odnesl čas, ale se třemi nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 65 %. ()
Pohodou južanskou "gáblik" ležérnosťou k hrdinskej záchrane jednotky. Nie cielená, premyslená taktika, lež náhodný zhluk okolností. Vedúci tých, ktorí sa v civile borili s jatočnými zvieratami, nepríliš úspešným predajom hrncov alebo zametaním verejných priestranstiev. k nepredvídateľným hrdinstvám. Zábavné a milé. A pamätajte, v napätej situácii je vždy najlepšie sa zastaviť, dať si púpavový čaj, trochu paštéty a poriadne sa okúpať. Potom sa uvidí. ()
Klasická francouzská komedie s chytrým humorem, který se musí líbit snad každému. I když je děj filmu zasazen přímo do časů nejtvrdší německé okupace, je až neuvěřitelné, jak ho režisér s výpomocí skvělých herců dokázal dokonale odlehčit a připravit divákovi tak zábavný a absurdní pohled na celou záležitost. Takové válčení bych si nechal klidně také líbit...80% ()
Galerie (27)
Photo © Lucernafilm Video
Zajímavosti (18)
- Lehký kulomet používaný Tassinem (Aldo Maccione) je francouzský model MAC 24/29 ráže 7,5mm (GordonCZ)
- Velícího plukovníka Blanchetta, který ve filmu telefonem několikrát hlásí „Tady Mirabelka.“, ztvárnil režisér filmu - Robert Lamoureux. (aniiicka)
- Na setkání vojenských vozidel v Belgii v roce 2013, které bylo věnováno polopásům, zrekonstruoval klub francouzských nadšenců německý tahač, jak byl navržen pro film, na základě M3 Half-track. (classic)
Reklama