Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poprvé se potkali v příšeří biografu a hned si omylem vyměnili tašky. Podruhé se „našli“ u okénka Ztrát a nálezů, kam slečna Petra (L. Šafránková) přišla Tomášovi Krchňákovi (J. Abrhám) připomenout, že podle jeho ztraceného diáře by právě v tomto okamžiku měl sedět v zubařském křesle. V témže duchu pokračovala známost stále ještě svobodného, pětatřicetiletého, značně roztržitého vědeckého aspiranta Krchňáka a romanticky založené slečny Petry až do dne, kdy se Tomáš odjel podívat za rodiči na venkov. Doma jej uvítala bábovka a dobře míněné rady, začínající u jeho kandidátské práce a končící u maminčina povzdechu, že vnoučků se už asi nikdy nedočká. O to větším překvapením byla pro rodiče Tomášova reakce: „Já se budu ženit“. Rodinný rozhovor mžikem nabral jiný směr. „Člověk by se měl ženit s rozmyslem“, varoval před zbrklostí otec. „Toho druhého nejlíp poznáš, když s ním cestuješ“. Oni dva s maminkou například jeli na svatební cestu do Jiljí. Když Tomáš půjde v jejich šlépějích, nemůže nic zkazit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (336)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Těžká zatěžkávající zkouška o snesení a poznání dvou novomanželů na cestách, kteří tou dobou byli už skutečnými manželi.Už když jsem viděl úvodní scénu u okénka ztrátů a nálezů mezi panem Smoljakem a Abrhámem musel jsem se smát, a říkal jsem si to může stát zato! Později už to takové nebylo a mé prvotné nadšení trochu opadlo, ale stále to nějak šlo ve všech mírách únosnosti a snesitelnosti.Říká se, že dva lidé se nejlépe poznají na první dovolené. Pravda je však trochu jiná: i každé další společné prázdniny jsou pro vztah zátěžové a stresující, protože do hry přibývají další faktory jako děti, partnerská krize nebo rozdílnost zájmů. I když ale oba milují lezení po horách nebo opalování, je dobré mít předem jasný plán.Lepší je vždy předejít a zabránit zbytečným nervům, zklamáním nebo výčitkám.“Nejlepší je stejně originální odpověd vodákům na jejich pozdrav AHÓÓJ "dobrý den" v podání L.Šafránkové.Dávám za 3,5/5 a to sice i za ne zcela odhalenou ale přesto děsně sexy L.Šafránkovou za scénu u vody na kamenech a pak za tu na loďcě.Neco kouzelného z ní prostě vyzařovalo aniž by se musela zcela odhalit (tuším že to neudělala nikdy v žádném svém filmu) a proto si ji cením a vůbe jejího herectví o to víc.To co jiné musely dohánět tím, že se svlékaly před kamerou, ona zas nikdy nepotřebovala! ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Film, jemuž lze vyčítat absurdnost, nepravděpodobnost, literárnost atp atd, ovšem dvě věci v něm fungují naprosto dokonale, jednak mile střelený humor, který neustále umně balancuje na hraně uvěřitelnosti a absurdity a dále dokonalá herecká souhra Josefa Abrháma a Libuše Šafránkové. Zmínit je samozřejmě nutné i tradičně slušnou režii Hynka Bočana. Jistě právě díky jeho pečlivé režii v tomhle filmu v podstatě nejsou slabší místa a i drobné roličky jsou podány velmi slušně... Jen na okraj podotýkám, že to je "pouhý" televizní film... Celkový dojem: 80% ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Sebepoznání je jistě nesnadná záležitost. A poznání toho druhého teprve. Jaký bude manžel? Bude mě mít skutečně rád? Co by byl schopen pro mě udělat? Jaká bude asi jako manželka? Bude mě podporovat nebo vychovávat? Kde získat odpovědi na tyto závažné otázky, než na společném výletě, kde jeden bez druhého nemůže prakticky existovat. Nadčasově půvabný příběh je přímo prodchnut osvobozující prázdninovou atmosférou plnou drobných komických příhod a malérů, které tu nahrazují cosi jako bobříka odvahy a trpělivosti. Libuše Šafránková a Josef Abrhám vytvářejí své role s velkým zaujetím i přirozenou autoritou a divák postupně zjišťuje, že ti dva k sobě prostě patří i ve skutečnosti. Jedno z nejzdařilejších děl televizní dramaturgie osmdesátých let i dnes plně nahrazuje rychlokvašené fabrikové produkty současné tvorby a nutí k zamyšlení, proč se již tak skvělé a umělecky nenahraditelné filmy neobjevují na našich obrazovkách častěji. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nanejvýš milá a pohodová romantická komedie s několika kvalitními hláškami, výbornou ústřední dvojicí a také několika perfektními vedlejšími postavami, obzvláště Svěrákem a Smoljakem. A přestože nepostrádá (příjemnou) naivitu, střet mužského a ženského světa (způsobu jejich myšlení a jednání) je kouzelný a v některých scénách dokonce vůbec ne tak neuvěřitelný (naopak, mnohé situace člověk sám pozná). Trefné jsou také rozdíly mezi naplánovaným/sny a realitou. Škoda, že si film neudržel svoje počáteční tempo z úvodních Ztrát a nálezů, proto „pouze“ solidní 4*. „Pečenou kachnu mám rád, samozřejmě, jenomže kdybych si ji teď vzal a začal ji jíst, tak ještě po letech mi bude říkat: Jsi v podstatě kanibal, jedls kachnu před kachnou!“ ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nic tak skvélého tahle televizní komedie nepředstavuje. Předně, nemusím moc Šafránkovou, asexuální herečka, ale ve dvojici s Abrhámem je celkem snesitelná i autentická už tím, že ve skutečnosti tvoří manželský pár. V téhle komedii je třeba ženu před svatbou podrobit zkoušce. Nejlépe když se podnikne nějaká cesta ve dvou, a tak se poznají opravdové kvality partnerky. Komedie sice trochu zvláštně koncipovaná, jejíž pravý smysl mně jaksi unikal, ale občas vtipná a celkem originálně pojatá. Nebylo to příliš vychytané ohledně lokací a tvůrcům se v této oblasti vloudil (možná i úmyslný) nesmysl, a to když se někam z Krkonoš přesuneme rázem na opačnou stranu, což je pěšky za pár hodin nemožné zvládnout. Kdyby však v tomto televizním počinu hráli jiní herci, než dva dobře hrající protagonisté, úplně by zapadl. 40% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (17)

  • Jeden z instrumentálních podkresů filmu je použit jako základní smyčka písně „Starý pro nový“ od Prago Union. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama