Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Vedle Falešné kočičky a Hotelu Modrá hvězda třetí povedená komedie s prvorepublikovými poměry. Konflikt neboli fabule – láska versus peníze, peníze versus umění. "Moderní hudba nesmí mít ani melodii, ani cit, ani srdce, jinak to není moderní hudba" a velkému mistrovi, který by hrál sentimentální odrhovačky, zhasla by svatozář. Zdá se, že tuto věčnou otázku, zda dělat čisté umění pro umění, nebo dělat to, co se líbí publiku, dnešní velký Hollywood vyřešil stejně, jako hrdina filmu. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Tady se krásně ukazuje, že i přes skvělé obsazení vlastně ve všech rolích, výsledek nemusí být vůbec tak skvělý. Co se týká příběhu, zábava končí ve chvíli, kdy se Anny zamiluje do Otomara. Potom se děj zvrhává jen ve stále větší frašku zakončenou absurdním a předvídatelným koncem, která je občas i mučením diváka. Naštěstí je příběh občas proložen lepšími chvílemi, například scéna s Novým v baru, kdy přestává pít nebo scéna, kdy slaví Ferenc Futurista narozeniny jsou dokonalé, humorné, inteligentní a mají smysl. Herecky je to vlastně celkem průměr. K hraní dostali nejvíc prostoru Nový, Ondráková, Kohout a Korbelář, ale líbil se mi akorát Nový. Korbelář je tak nevýraznej, že jsem si říkal, proč tam ksakru lezl a nezůstal rovnou doma. Ostatní dva dělali své obvyklé kreace a pukrlata. Závěrečná scéna u soudu a "právnické" dotazování a výslech svědků, jakož i rozhovory navrhovatele a odpůrce nebo samorných svědků jsou spíš k smíchu. No a poslední záběr filmu je opravdu hodně trapnej závěr filmu. ()

Reklama

lucascus 

všechny recenze uživatele

Perfektní odlehčená komedie s velice nadprůměrnou Anny Ondrákovou, na která plně závisí úspěch tohoto filmu. Je to takový příjemný a roztomilý diblík, plný energie, který vám hned zlepší náladu, škoda jen, že ve zvukovém českém filmu nevytvořila více podobných rolí. To ti Němci si ji užili rozhodně více. Jinak povodený výkon ukázal i Otomar Korbelář. Zklamáním byla naopak Adina Mandlová, která zde vůbec nepřesvědčila, a to jsem si myslel, že by už v roce 1937 mohla být vyzrálá - dobré filmy však začala dělat až za protektorátu. Jinak Nový zde podává průměrný výkon, a jaksi navíc mi zde přišla role Ely Šárkové, vlastně jsem ani nepochopil, co zde vůbec měla dělat. Ale celkově velmi povedená komedie... ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Anny skvělá (proti nijaké Mandlové), skvělá kabaretně laděná scéna tradičně opilého Futuristy s pianovou improvizací s Novým, ale ty maloměšťáské tendence v pohledech na moderní hudbu (myšleno vážnou) - ty mi teda lezly krkem! Copak E. F. Burian, Ježek, Martinů, Pavel Haas u nás (když pomineme Prokofjeva, Stravinského či Šostakoviče) nepsali sdělnou a i v jazzu inspirovanou muziku? Sentimentální slaďáky, které se líbily hlavní hrdince, byly spíše z rodu pokleslejších operet. No a náhled na manželství vyzněl v podobném duchu. Nicméně komediální běh a invenční nasnímaní živé Ondrákové film činí pro mě hodně dobrým zbožím /minimálně za scénu s frťany - tu si budu pamatovat - jako karbol, jako rybí tuk etc. !/. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Škoda že se Anny Ondra, často přezdívaná Buster Keaton v sukních, kvůli práci v zahraničí objevovala v československém filmu jen sporadicky, s tímto jejím posledním filmovým představením vlastně jen čtyřikrát, ale toto byl zřejmě vůbec její nejlepší a nejznámější film, opět pod Lamačovou taktovkou. Parádní komedie, jak už to bývá zvykem plná lásky, omylu a nedorozumění a nakonec štastných konců. O nezapomenutelné hlášky spolu s vtipnými scénami se tu stará především hlavní duo Nový+Onráková. Z menších rolí musím vyzdvihnot jednounačně Ference Futurista opět jako znamenitého ožralu-navíc vyčůránka:-) Špatný nebyl ani Kohoutův Špargl. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra proběhla 20. srpna 1937 v kinech Juliš, Metro a Světozor. (Cucina_Rc)
  • Film byl přístupný od 16 let. (NinadeL)

Reklama

Reklama