Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (754)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Je vážně ironie, že jen co si člověk začne zvykat na čas-od-času dětinský humor v každé druhé marvelovce, přiblíží se jeho infantilnost až takové hranici trapnosti a celkové mimóznosti, že se do filmu vůbec nehodí. A pokud tu navíc byla nějaká snaha o přiblížení se kvalitám divácky nejvděčnější špionážní série současnosti, tak Ethan Hunt si ve svých misích rozhodně nemočí na ruce, aby zabránil omrzlinám, že ano. Pokus o napínavý akční thriller nevyšel. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Marvel ako sterilné direct-to-dvd akčné béčko z roku 2004. Hej, to tu ešte nebolo. Počas prvej polhodiny som v kine reálne zaspával. V podstate tu nie je nič hodné zmienky, azda okrem záverečnej asi trojminútovej akcie vo vzduchu, dobrého prízvuku v ruštine oboch ústredných sestier a skvelej Florence Pugh (ktorá tu ako jediná niečo hrá, lebo Scarlett Johansson scenáristi napísali len nudnú melancholickú pózu, David Harbour hrá Slavoja Žižeka a Rachel Weisz má tu viac menej nudné cameo). Tvári sa to strašne vážne, ten občasný humor totálne nefunguje, slovné výmeny sú kŕčovité a príbeh je strašne priehľadný. Pritom námet o spojení fiktívnej rodiny, z ktorej sa stáva reálna rodina, je parádny. Lenže ujal sa toho Marvel autopilot. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

První polovinu jsem byla nadšená, ta je totiž vážně skvělá. Dobře zde fungovaly akční scény, byl zde jistý nádech osudovosti a Scarlett Johansson s Florence Pugh tvořily skvělou dvojku. Jenže druhá polovina se začala značně táhnout. Věci a skvělé nápady, které jsem doufala, že se rozvinou ve druhé půlce, vyšuměly úplně do prázdna, zcela zde nefungoval humor a film také trpí díky velice slabému záporákovi. Je to hrozná škoda, protože ten potenciál tam byl obrovský, takhle je to jen takový marvelovský průměr. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Esence feminismu. Nejde o to, zda jsme kámošky a máme se rády, ale musíme držet při sobě, abychom odpálily do vesmíru zhoubný macho patriarchát, protože vážně jsme se nenarodily proto, abychom byly jen milé holčičky, co mají mlčet a být hezké. Florence Pugh dělající si legraci z elasťákových gest Scarlett Johansson aka Black Widow je top. Dobře, že komiksovky občas režírují i ženy. Jen by za to měly dostat stejné honoráře jako jejich mužští kolegové. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Vrtuľník Mil-8, ktorý bol použitý vo filme, bol zapožičaný z anglického Helicopter Museum vo Weston-super-Mare. 25 metrové lietadlo, ktoré váži 7 000 kg, bolo rozobrané a prevezené do Pinewood Studios a na iné miesta. Interiér bol zmenený, okná prerobené a kompletne premaľovaný pre film. (Pat.Ko)
  • Scény, kdy Yelena provokuje Natashu řečmi o jejích děsných pózách, jsou založené na skutečném popichování Florence Pugh a Scarlett Johansson během natáčení. Scenárista Eric Pearson si toto škádlení oblíbil a zakomponoval jej do filmu. (NiWi)
  • Přestože se začátek filmu odehrává v roce 1995, plyšová hračka, kterou si malá Yelena při útěku vzala z domu, je novějšího data. Plyšový poník je totiž vytvořený podle postavy Twilight Sparkle ze seriálu Můj malý Pony: Přátelství je magické (od r. 2010), jehož první epizoda byla odvysílána až 10. října roku 2010 na americké televizní stanici The Hub. (HERGImanCZ)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno