Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh, dobře známý z populárního stejnojmenného bestselleru M. Viewegha, vypráví s ironickým nadhledem a nadsázkou o osudu, který jedné obyčejné rodině připravila léta normalizace. A jak to všechno začalo? Manželům Heleně a Alešovi (ve skvělém podání L. Šafránkové a O. Vetchého) se narodí kluk Kvído. Již okolnosti jeho narození během představení Čekání na Godota jakoby předznamenaly jeho pozdější dráhu. Když je Kvídovi šest let, přijedou ruské tanky a rodina se stěhuje do prvorepublikové vily na Sázavu. Jenže nedostanou celou vilu, ale jen část v zasklené terase, kde je zima jako v „psírně“. Komunistický ředitel skláren Šperk podmiňuje zlepšení jejich situace tím, že se tatínek bude veřejně angažovat. To ale Aleš odmítá. Celou situaci nakonec zachrání Kvído… (Česká televize)

(více)

Recenze (498)

kobejn 

všechny recenze uživatele

Velmi slabé, ale že až tak plytké to bude? To jsem nečekal. Ten film nemá absolutně žádnej náboj, je to taková série pěkných obrázků, které neurazí. Nejhorší je, že tam  absolutně chybí nějaký humor a přitom je to označený jako komedie. Potom mi tam přišla strašně trapná ta scéna, jak Vetchý vyjede na kánoi s tou bulharkou a vona si hned sundá tričko a ukáže silikonový kozy - to byla scéna jak vystřižená z nějaký americký teen komedie, ale nikoliv z českýho filmu zasazenýho do 60. let. Extrémně trapnej byl představitel malýho Huga a trapný bylo jak si furt ukazovali genitály, bylo to tam třikrát, ačkoliv už poprvý to bylo dost trapný. Pak ta scéna ze splavu, jak se převrhli měla evokovat Romanci pro křídlovku. V televizi koukali na Spalovače mrtvol a Kladivo na čarodějnice, šafránková si četla zločin a trest. Tvůrci se nám snažili vnutit, že jde o pokrokový dílo snažící se vzdát hold nesmrtelnejm kouskům, ale přitom tendle film jim nemůže čuchnout k fuseklím. Já věděl, proč sem se tomudle filmu rači vyhýbal, některý filmy je lepší nikdy nevidět. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Opravdu netuším, co tím chtěli autoři říct. Jeden dělník vesele vykřikuje, že Husák je starý kokot, druhý se ze systému zbláznil ... Srážka s blbcem bolí vždycky a stejně jako kdysi existovali komunističtí manažeři - hovada, existují kapitalistická hovada na manažerských pozicích i dnes. Stranická knížka dnes otevírá dveře stejně jako tehdy. Záleží jen na tom, kterou stranu si kdo zvolí a jak dokáže jít přes mrtvoly. Pod mostem v krabicích dnes u nás lidé taky spí, jak tvrdil komunista Javorský po návratu z kapitalistické ciziny. Hvězdičky dávám za Libušku Šafránkovou a malého Kvída, kteří se mi líbili. Smyslu téhle schizofrenní propagandy, spíchnuté vyloženě horkou jehlou, ale nerozumím. Komedie to rozhodně není, celé dílo je k pláči. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

"Otče, prosím tě, proč šeptáš?" "Já nešeptám". "Šeptáš." "Nešeptám." "Mami, prosím tě, řekni mu, že šeptá." "Šeptáš, Aleši, a není to normální." Kniha je výborná, ale film ještě lepší. A ze všech postav mě nejvíc baví Libuška v roli maminky, která má v sobě úžasnou moudrost a vyrovnanost (nebo snad starobu a otupělost? Vždyť kdyby dělala jazyky, neseděla by tady jako kráva :)). ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Hořkosladká komedie poskládaná snad ze všech dostupných normalizačních klišé, která v rámci nepsaného pravidla i nadsázku a karikaturu doby prezentuje jako realitu. Před hodnocením „lehce křečovitý průměr“ ji zachraňují výtečná Libuše Šafránková, jen o fous méně výtečný Ondřej Vetchý a démonický Vladimír Javorský. Symbolika neustále opakované scény "hra na doktora" mi unikla a ani tentokrát jsem nenašel žádný důvod proč si přečíst něco od Viewegha. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Kvido s těma svejma přemoudřelejma kecama je sympatickej asi jak rakovina. Naštěstí se děj točí hlavně okolo fotra (O. Vetchý). Film se mi celkem líbil, akorát asi tak posledních 20 minut, kdy Vetchýmu rupne v bedně a začne si vyrábět rakev, je taková křeč. Jinak ta soudružka z Jugoslávie měla pěkný kozy. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (34)

  • Spisovatel Michal Viewegh okomentoval spletitý průběh adaptace své knihy: "Psaní scénáře mělo mnoho peripetií. První dvě verze jsou dílem Petra Zelenky a jednu napsal dokonce pan Abrhám. Ale to všechno šlo jaksi mimo mě. Ze společnosti Space Films mi vždycky jenom zavolali, jestli u nich scénář uspěl nebo ne. Já osobně jsem měl pouze poradní, připomínkový hlas. Když si pak Space Films vybrali Honzu Nováka, byl jsem s tím srozuměn, protože ho znám osobně a například jeho Milionový jeep považuji za skvělý, nedoceněný román, poetikou blízký Báječným letům. Scénář se mi líbil, i když jako autor bych si pochopitelně uměl leccos představit jinak. Každému autorovi se poněkud příčí, když jeho postavám vkládá do úst repliky někdo jiný. Ale jestliže od začátku hlásám, že scénář psát nechci, tak je to riziko, na které musím přistoupit." (NIRO)
  • Rozdíly oproti knižní předloze: Je opomenuta scéna, v níž Kvidův (Jakub Wehrenberg) otec (Ondřej Vetchý) kupuje od Šperka (Vladimír Javorský) psa, respektive přejmenuje fenku vlčáka z Tery na Něhu. Dále je vynechána scéna, v níž se babička Líba (Květa Fialová) stěhuje do Sázavy kvůli čistějšímu ovzduší, než je to pražské (kvůli potenciálnímu nádoru). A také je vynecháno umírání dědečka Jiřího (Stanislav Zindulka) a babičky Líby. (m0lL!sS)
  • Film navštívilo v kinech 344 865 diváků a vydělal 14 227 456 Kč. (Pumiiix)

Související novinky

Zemřela Libuše Šafránková

Zemřela Libuše Šafránková

09.06.2021

Z Prahy přichází velmi smutná zpráva. Svět českého filmu dnes opustila filmová, televizní a divadelní herečka Libuše Šafránková. Před pouhými dvěma dny přitom oslavila své 68. narozeniny. O úmrtí… (více)

Reklama

Reklama