Putování s dinosaury

(seriál)
  • Velká Británie Walking with Dinosaurs (více)
Velká Británie / Německo, 1999, 3 h (Minutáž: 30 min)

Scénář:

Georgann Kane

Hudba:

Ben Bartlett

Hrají:

Kenneth Branagh (vypravěč), Avery Brooks (vypravěč), André Dussollier (vypravěč)
(další profese)

Epizody(6)

Znovu se můžete vrátit do dávno minulých časů a prožít velká prehistorická dobrodružství s neobyčejnými tvory, kteří žili na naší planetě. Naše cesta začíná před mnoha a mnoha miliony let ... Tvůrci oscarové série PUTOVÁNÍ S DINOSAURY se vrací, aby vám přiblížili napínavé, akční, prehistorické dobrodružství, u kterého vám budou vstávat vlasy na hlavě. Díky nim se můžete znovu podívat do země těch nejpodivnějších DINOSAURů. (oficiální text distributora)

IsaacNewton

Miluji dinosaury a tenhle dokument je podle mě skvělý- efekty a animace dinosaurů jsou absolutně perfektní a seriál je dostatečně poutavý na to, aby se člověk s chutí díval na celé 3 hodiny (v mém případě klidně najednou). Je pravda, že mnoho složitých vědeckých informací tam není, ale od toho jsou encyklopedie- BBC natočilo prostě snímek, který mohou se zaujetím sledovat i laici a je jistě milý a zajímavý i pro ty, kteří se o dinosaury zajímají více... ()

Sadova302b50

Báječná podívaná, ve své době byla v rámci dokumentů vpřed o sauropodí délku, byť s přibývajícími roky a postupujícím poznáním se hromadí nepřesnosti a omyly, kterých se tvůrci dopustili v pochopitelné absenci nových poznatků a faktů. Přesto si všechny série Putování (nejen ty dinosauří) občas velice ráda pouštím. ()

kubin.

Na tomhle seriálu jsem vyrostl. Opravdu výborný dokument (jak už to u BBC bývá), který jsem si zamiloval. Všechny díly jsou výborné, ale k nejlepším patří určitě Balada o Alosaurovi a Doba titánů z jurského období. Když se po letech znovu koukám na tento dokument mám u některých momentů husí kůži. Nejlepší na seriálu je příbeh každé jednotlivé epizody. Vždy tu máme jednoho nebo skupinu dinosaurů, se kterou procházíme určitým obdobím a to se nejvíce povedlo právě asi u Alosaura. Tímto dokumentem odstartovala druhá vlna dinosauří mánie (první byl samozřejmě juráč) a začaly se natáčet dokumenty jak na bežícím pásu, ale kvalitám tohoto jedinečného dokumentu už nikdo jednoduše konkurovat nemohl. ()

Samuel7

Kdyby se mě někdo zeptal na můj nejoblíbenější dokument, bez váhání bych jmenoval právě Putování s dinosaury. Poprvé jsem se začal zajímat o tyto pravěké plazy, právě díky tomuto cyklu, ne díky Jurskému parku, (který mám mimochodem také velmi rád) jak tomu většinou bývá. Ano, v dětství to způsobilo skutečnou posedlost :) BBC nám dinosaury představuje velmi zábavnou formou, kdy na nás nechrlí nudná učebnicová moudra, nýbrž nám je postupně představuje během jejich ,,životních epizod", a tak to celé může připomínat spíše jakési prehistorické drama, nebýt doprovodného komentáře. Absolutní špičkou je pro mě díl, zvaný ,,Giganti oblohy". BBC je zkrátka ve svém oboru jednička. 100% ()

werus

Kombinací tohoto dokumentu a seriálu Přátelé se ve mně jednu dobu objevila obrovská touha být paleontologem a všechno kolem dinosaurů mi připadalo hrozně zajímavý. Putování s dinosaury jsem si dokonce nahrávala a to už je co říct :). Moc se mi to líbilo a je mi upřímně jedno jestli ve skutečnosti měli o dva odstíny jinou barvu kůže nebo chodili v jiném sklonu, vážně. Tvůrcum totiž věřím, že se drželi vědeckých poznatků jak to šlo a zbytek doladili tak, aby to bylo atraktivní a zajímavé pro diváky. A výsledek je podle mě perfektní. O dinosaurech, myslím, ani nic lepšího natočeného nebylo. ()

• V části, v níž je zachyceno stádo diplodoků pasoucí se v porostu araukárií neboli blahočetů (pradávných jehličnanů s korunou podobnou deštníku) na kapradinových loukách, se v jedné scéně mezi dvěma diplodoky objevuje cykas (palmám podobná nahosemenná rostlina charakteristická pro éru druhohor). Ten byl však do snímku přidán digitálně (pomocí CGI animace), jelikož na území Chile, kde se tato scenérie natáčela, se dnes cykasy již přirozeně nevyskytují, poněvadž v této oblasti panuje chladné mírné klima. Cykasy jsou v současnosti vázány pouze na tropy a subtropy. Listy kapradin pod větvemi araukárií v následující scéně byly též přidány digitálně. (Marasuchus17)
  • Někteří dinosauři byli vytvořeni CGI počítačovou animací, v mnoha scénách se ale také objevují animatroniky, s jejichž pomocí se natáčel i snímek Jurský park (1993). (Triceratops)
  • Jedna minuta filmu vyšla producenty na 37 654 liber. (ČSFD)