Reklama

Reklama

Ecce homo Homolka

  • Československo Ecce homo Homolka (více)
TV spot 1

Obsahy(1)

Příběh filmu je vzat, podobně jako v případě všech děl tvůrčího kolektivu Forman – Papoušek – Passer, přímo ze života. Podíváme-li se totiž pozorněji kolem sebe, setkáváme se často s rodinou Homolkových. Rodinou, v níž jakoby hráli prim mužové, ale ve skutečnosti se všechno točí tak, jak o tom rozhodnou příslušnice něžného pohlaví. Film je výbornou satirou na život „malé české“, byť početné, rodiny pražského taxikáře Homolky za jedné letní neděle 1969. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (567)

kaylin 

všechny recenze uživatele

No jo no, dostal jsem se k tomuhle filmu až hodně pozdě, ale dostal. Tohle je opravdu krásná ukázka české povahy. Je to smutné, ale ani po téměř padesáti letech se nic moc nezměnilo. Všichni máme plnou hubu keců, ale přitom spolu skoro nekomunikujeme. Některé hlášky jsou výborné, ale ten temný tón ke konci je celkem drsný. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Naprosto věrný obraz průměrné české rodinky. S Homolkovými se skutečně může sžít (i dnes) spousta z diváků, kteří i dnes po letech propukají v smích, když vidí ve filmu to, co jim v běžném životě zase tak směšné nepřipadá. Herci jsou naprosto kouzelní a navždy mi v hlavě utkvěl hlavně Josef Šebánek. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Odzbrojující Papouškovo opus magnum. Hleďme, člověk... Narozdíl od biblického citátu, v němž se má vyzdvihnout jedinečnost a velikost lidské bytosti, ukazuje nám satirický snímek Jaroslava Papouška člověka ve velmi křivém zrcadle - jako bytost nízkou, přízemní, záludnou a svým způsobem velmi primitivní. Řekl bych minimálně stylizovaný pohled do duše české středostavovské maloměšťácké rodiny (i když kdybych chtěl charakterizovat onu Homolkovic rodinu, použil bych spíše okřídlenou frázi o ,,italském manželství"). Papouškův film má sílu sociologické studie a ono ,,Nerudovské" vykreslení postaviček je přesné a typově trefné (hlavně postavu dědy v kongeniálním podání Josefa Šebánka i fyziognomicky trefně věrnou potkávám denně ve svém okolí) a jde o to postihnout ten příznakový rys maloměšťáctví a buranství. Dobře se dívejme. Takoví jsme... ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. () (méně) (více)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Před 40.lety se u nás opravdu tak žilo. Kdo měl chatu, auto , byl král. Kdo měl jenom auto patřil k té střední třídě a vyjel si každou neděli někam do lesa nebo k vodě. A všichni byli spokojeni, protože soused byl na tom stejně, všichni měli všechno a zdálo se, že nikdo neměl nic. O tom tento Papouškův film je. Je velmi zdařilý, nabitý opravdovým humorem, není založen ani na pitomé mimice ani na hloupé gestikulaci a přitom se všichni baví. To je pravý rodinný film jak to vidím já. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (19)

  • O natáčení scény, kdy jsou obě rodiny v jednom pražském bytě a hádají se, Helena Růžičková (Heduš) později pronesla, že byla filmována v létě, ve velkém počtu lidí na malém prostoru a za takového vedra, že se herci ani nedrželi scénáře a skutečně na sebe křičeli. (Claude Speed)
  • Helena Růžičková na Matěje a Petra Formanovi vzpomínala: „Byli jako dva draci. Ale jak se začalo točit, hned byli ukáznění a disciplinovaní. Pochopitelně s nimi byla spousta průšvihů. Jednou si například Máťa rozsekl čelo hned nad obočím o ústřední topení. A Péťa si o pět minut později rozbil hlavu na stejném místě, ale o úplně jinou kulisu.“ (Komiks)

Související novinky

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí… (více)

Reklama

Reklama