Obsahy(1)
Hudební dokument The Sound Is Innocent vás nechá nahlédnout do snového světa nahrávacích studií a pozve vás na cestu do historie ale i přítomnosti elektronického zvuku. V pěti kapitolách nás film provede tajuplným bludištěm, kde potkáme tvůrce, kteří nám představí klíčové momenty vývoje elektronického zvuku – ty jsou stejně nepředvídatelné jako průkopnická hudba, kterou snímek hravým způsobem dokumentuje. Film tak osvětluje některé ze základních otázek hudební tvorby a pozoruje tak vývoj vztahu mezi člověkem a strojem, tedy umělcem a jeho nástrojem. Ve filmu se objeví umělci a hudebníci jako François Bonnet, Steve Goodman (aka Kode9), Julian Rohrhuber, John Richards nebo Hannes Hoelzl a Alberto De Campo, Každý z nich nám poskytuje jedinečný a někdy i osobní pohled na radikální dobu zvukových objevů, které změnily umění, kulturu, a dokonce i společnost. The Sound Is Innocent zkoumá vztah mezi zvukem a společností jako takovou, technologickým boomem a naším globalizovaným světem. Pro hudební skladatele je hudba hrou. A pro tvorbu elektronické hudby je tou nejdůležitější hračkou stroj – hudební nástroj, předmět... (Cinémotif Films)
(více)Recenze (9)
Tento bohatě výpravný film zaujme nejen vizuálem, ale i výborným sound designem. Snímkem provádí samotná režisérka Ožvold, jejíž komentář přidává snímku další rozměr. Velice oceňuji souhru faktů, filosofie a fotogenie. Je náročné nerozplývat se nad obrazem na úkor poslouchání výpovědí jednotlivých účinkujících. Avšak způsoby, jakými byly "mluvící hlavy" do snímku zakomponovány - formou přehrávání na televizích či pomocí projektorů - je dle mého názoru geniální. Film si bez pochyby zaslouží zhlédnutí a zaslání napříč divákům z celého světa. "A teď. Titulky." ()
Jsem na vážkách s hodnocením - jestli se přiklonit k úctyhodnému audiovizuálu, který mě bavilo sledovat a užil jsem si jeho ambice, nebo k faktu, že jsem vlastně necítil potřebu moc poslohuchat, co k tomu říkají. 3 a 1/2 hvězdičky a cítím k tomu sympatie. ()
Dokument vyžaduje hodně trpělivosti a nebýt unaven, aby člověk neusnul. ()
Nuž pre mňa obrovská nuda. Taká hodina o ničom. Až som pri tom aj dva krát zaspal ! :-) ()
Stylistickou stránkou tento dokument o mnoho převyšuje všechny jeho kolegy. To byl také důvod, proč jsem se na něj těšila. Líbil se mi i styl, jakým byl filmem prokládán komentář paní režisérky, a také to, že mě tento dokument zavedl do neznámých vod experimentální hudby. - zhlédnuto v rámci AFO 2020 ()
Úžasná práce kameramana Dvořáčka. Formát válcuje obsah, který bohužel plave na vodě. Kdyby stejný přístup, jaký měli protagonisté k hudební kompozici, volila i audiovizuální produkce, dokument by nikdy nic nepředal. ()
Trochu jsem se bál typických mluvících hlav, ale J. Ožvoldová není žádná začátečnice. Je to zkušená herečka (nejen), která se ve světě filmu pohybuje už nějaký pátek. Vizuál filmu je perfektní. Zajímavé prostřihy, netypické lokace a invenční a hravý přístup. Vidět film v kině je zážitek. Takhle nějak by měl vypadat nový druh dokumentů nové generace filmařů, který můžeme s hrdostí poslat do světa. ()
Tento dokument išiel dosť mimo mňa aj napriek tomu, že mám rád elektronickú hudbu a bolo celkom zaujímavé sledovať, ako sa jednotlivé tóny a zvuky vytvárajú. Na môj vkus to bolo ale natočené až moc artovým štýlom a mne to jednoducho nesadlo a neodniesol som si z toho dokopy nič. 40 % ()