Režie:
Craig GillespieKamera:
Nicolas KarakatsanisHudba:
Nicholas BritellHrají:
Emma Stone, Emma Thompson, Paul Walter Hauser, Joel Fry, Mark Strong, Emily Beecham, Jamie Demetriou, Kirby Howell-Baptiste, Ed Birch, John McCrea (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Držitelka Oscara Emma Stone září v celovečerním filmu Cruella od společnosti Disney. Film se odehrává v době londýnské punckrockové revoluce 70. let a sleduje vzpurné počátky nechvalně proslulé módní darebačky, Cruelly de Vil. Mladá, chytrá a kreativní podvodnice Estella je odhodlaná se prosadit ve světě módy. Spřátelí se s dvojicí mladých zlodějů, kteří oceňují její zálibu v rošťárnách. Jednoho dne se Estelle podaří zaujmout pozornost ohromně šik a děsivě haute módní legendy, baronky von Hellman, jenž ztvárnila dvojnásobná držitelka Oscara Emma Thompson. Jejich vztah však uvádí do pohybu souhrn událostí a odhalení. Estella se rozhodne přijmout svou temnou stránku a stává se drsnou, módní a pomstychtivou Cruellou. (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (369)
Už len referencia na 101 dalmatíncov mi dala znať, že to bude nejaký nepodarok. Nemýlil som sa. Niekto tvrdí, že možno deti do 12 rokov sa zabavia. Podľa mňa sa na tom nezabaví široké spektrum divákov, film je pozérsky a nudný. Jediným pozitívom je tu dobre vybraná moderná hudba, ktorá dáva tomu tempo a štýl. Ale celkov príbehovo nezaujímavé a najvtipnejší tu má byť akože nejaký transvestita, čo je už novodobý trápny trend. ()
K tomuhle vcelku divnému projektu jsem si až do konce titulků nedokázal úplně najít cestu. Origin disneyovské záporačky je prostě vcelku zbytečný, a kdyby se jednalo o svébytný film o tom, kterak si outsider v jokerovském duchu navzdory společnosti vydobude cestu k sobě samému, nepříjemně vtíravých otázek by razantně ubylo. Jenže se tak nestalo, a tak se ptejme: Dává smysl svět, v němž se nahodile mísí až dickensovská sociální realističnost s komiksově přepálenými charaktery? Je možné prodávat směs seriózně se tvářícího psychologického dramatu, odlehčeného heistu, rodinného dojáku a disneyovského technologického dema s digitálními psy? A proč postava Paula Waltera Hausera fandí zrovna Tottenhamu? Karikaturní figury Emmy Stone a Emmy Thompson samozřejmě hrají jako o život a hází expresivní grimasy na všechny strany, stylizovaný Londýn 70. let se otřásá pod náloží dobového soundtracku a propracované kostýmy udrží pozornost; jenže zároveň je příběh velmi průhledný a předvídatelný (a tam, kde není, tak prostě nedává smysl), zajímavá témata rozpadu osobnosti či sněhurkovského generačního střetu jsou opuštěna skoro rychleji, než se vůbec vynoří, a vzhledem k vcelku temné atmosféře je otázkou, pro jaké diváctvo je snímek vlastně určen. No, já to každopádně nejsem. ()
„Cruella” de Vil(ová) si bohužiaľ odo mňa vôbec nezaslúži priemerné hodnotenie ani troch hviezdičiek, pričom tomu nepomôžu ani obzvlášť "veľké a uhrančivé oči," pôvabnej americkej herečky, ďalej držiteľky nielen cenného Zlatého Glóbusa, ale aj pomerne viacej "prestížnejšieho" Oscara, čiže vážené dámy a vážení páni, dovoľte mi vám následne predstaviť - nádejnú a charizmatickú EMMU STONEOVÚ... , ktorá by si ale mala do budúcna vyberať trochu lepšie úlohy. Až sa pomaly ani nechce veriť tomu, že jeden zo scenáristov súčasne tiež napísal i zaujímavú Favoritku, pretože konkrétne táto pestrá zmes "filmových spisovateľov" navarila typický hollywoodsky guláš, ktorý môže niekomu (za)chutiť väčšmi, inému oveľa menej, alebo trebárs ďalšieho iba (poriadne) rozbolí brucho, keďže najskôr má len rozporuplné pocity, za čo je zodpovedný najmä vskutku ozaj chabý scenár, a až následne potom i režisér Craig Gillespie, ktorý sa aspoň snažil tieto nedostatky "(vy)kompenzovať" inými vychytávkami... Napríklad doslova do filmu napchal množstvo dobových pesničiek, až to skrátka má dosť - rušivý charakter, čo v podstate neveští nič dobrého, a to ani nehovoriac o tých digitálnych dalmatíncov. Žiadna mimoriadna udalosť sa určite nekoná, maximálne sa koná opätovný zlepenec, na aké si musíme asi začať zvykať, však, a či ani napokon nie, veď predsa nás nikto do nich nijako nenúti, že nám práve teraz nedrží nôž pri krku ? Mať obidve Emmy pred kamerou = výhra ? ()
Stejně jako u Aladina je tu mega výhoda, že jde o disneyovku. Očekávání jsou hodně dole, a hlavně - může to být mnohem víc ulítlejší, protože je to přece pořád jenom rodinný film o disney záporačce. Cením kostýmy (doufám, že bude oscar), obě Emmy, a taky přímočarý motivace všech postav, který dávají smysl a jsou emočně opodstatněný. Jen škoda těch digipsů a hlavně toho pretentious soundtracku, písníčky samozřejmě super, ale ta doslovnost je fakt otravná (sympathy for the devil, seriously?). Nicholas Britell ale top, je strašně fajn zase slyšet nějaký zapamatovatelný motiv. ()
║Rozpočet $-miliónov║ Tržby USA $86,103,234 ║ Tržby Celosvetovo $233,274,812 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Veľmi svieže podanie, miestami slušný ale náležitý bizard ale v únosnej miere. Emma Stone si to užíva, mohlo to byť ale bez toho transáka, toho si mohli odpustiť. /80%/ ()
Galerie (40)
Zajímavosti (12)
- Během závěrečných titulků běží ještě jedna krátká scéna. (noelcoward73)
- V hotelové scéně, kde Cruella (Emma Stone), Horace (Paul Walter Hauser) a Jasper (Joel Fry) vykrádají některé pokoje, můžeme vidět, jak se Cruella dívá na starý černobílý film s Tallulah Bankhead. Postava Cruelly a mnoho jejich osobnostních nálad bylo založeno na okázalosti Tallulah Bankhead. (lyukassza)
- Nicole Kidman, Charlize Theron, Julianne Moore a Demi Moore se ucházely o roli baronky. Tu nakonec získala Emma Thompson. (lyukassza)
Reklama