Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Frank umírá, dostává se do stavu klinické smrti, během níž podnikne cestu až za hranice samotného vědomí. Vidí sám sebe a jeho život v minulosti, přítomnosti a také kam jeho kroky povedou v budoucnosti, kde stále opakuje ty stejné životní chyby, což bude mít vliv i na vývoj celého lidstva. V různých prostředích a časoprostorech, kterými hlavní hrdina putuje, poznává pravý smysl karmy a uvědomuje si, že jen on sám je tvůrcem své vlastní reality, kterou může ovlivnit i budoucnost celé civilizace. (O2 TV)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Prubner 

všechny recenze uživatele

Film je projektem Dalibora Stacha, který ho spolu s Milanem Friedrichem (viz také Alpha Code) jako producentem taky natočil pod názvem Za oponou noci. Pak se rozhádali a Friedrich si sestřihl vlastní verzi s titulem Tajemství Karmy. Stach poté musel vše natočit znovu, vesměs se stejnými herci (chystaný projekt Dimenze). Tak jsem to aspoň pochopil. Film samotný je hodně WTF a je určen jen pro příznivce těchto náboženských nebo esoterických záležitostí, jimž se možná bude líbit. Já na tyto věci nevěřím, takže pro mě byl film dost nezáživný. Hlavní role hrají Dalibor Stach a jeho syn, přičemž oba jsou herecká nemehla, takže sledovat jejich "výkony" je dost utrpení (trochu pomáhá, že jsou předabovaní). Docela by mě zajímalo, jak se tvůrcům podařilo získat Brendana Frasera a Marcii Cross. Brendan se objeví asi v sedmi scénách (některé záběry se během filmu opakují, zřejmě aby Fraserova účast byla opticky větší), Marcia má prostor ještě menší. V dalších rolích účinkují známí čeští herci, nadabovaní do angličtiny, z nichž asi největší prostor mají David Novotný a Petra Bučková. Film je po technické stránce natočen profesionálně, dokonce i triky jsou na nízkorozpočtové poměry slušné. Ale jak říkám, příběh a jeho filozofie jde úplně mimo mne. ()

3k7 

všechny recenze uživatele

No vidíte, tak jsem s hodnocením zamával o celé 1% zde na CSFD a hned vysvětlím proč. Tento film řadím do kategorie alternativních filmů s nízkým rozpočtem a od toho se bude odvíjet moje hodnocení, kde jsou jiná měřítka, než u Ačkových filmů s áčkovým rozpočtem. Režisér i Brendan Fraser prožili zážitek blízké smrti, nebo též zvanou klinickou smrt. Režisér dokázal přesvědčit Frasera, aby v tom hrál, ačkoliv dopředu věděl, že se nebude jednat o Ačkový film. A nyní se dostáváme k filmu samotnému. Velmi příjemně mě osvěžilo, že tento film je tak náročný, že nad každou scénou musíte přemýšlet v metaforách. Co mi na filmu vadilo, zejména na začátku, byla občasná přílišná tmavost, ale mluvíme o alternativním filmu, takže pokračujme dál. Film se snaží divákovi metaforicky vysvětlit nevysvětlitelné v příběhu, který se zdá, že na první pohled nedává smysl a to je přesně ten důvod, proč tu všichni, kdo film vůbec nepochopili, dávají hodnocení odpad, nebo 1 hvězdu. S prolínáním alternativních světů se film vzdáleně podobal filmu Atlas Mraků, od tvůrců matrixu. Plně chápu, že postprodukce v rozpočtu své významné místo nenašla, nicméně o to je důležitější hromada myšlenek, které se ve filmu objevují. Tento film vám nemá dát úžasný zážitek, jako když koukáte na epické bitvy v pánovi Prstenů, má vám pokládat otázku, za otázkou, jako když skládáte dohromady puzzle, které postupně začínají tvořit ucelenější obraz. Film je extrémně filosofický, pomalé tempo, ale akorát se to k tomu hodí. Odnesl jsem si z filmu myšlenku, že ačkoliv se můžeme v mnoha případech snažit v našem úsilí, jak chceme, ve skutečnosti nemusíme mít finální výsledek vůbec pod kontrolou a velmi záleží na okolnostech. Až teprve ve 47. minutě divákovi dochází, o čem film celý je. Kdo nedokoukal sem, vůbec film nepochopí a neměl by mít vůbec nárok film hodnotit.  Překvapuje mě, jak moc se ve filmu chlastá, to má taky nějakou metaforu, na kterou se mi zatím nepodařilo s přesností přijít. Snad lpění na pomíjivých radostech života, které nejsou v životě vůbec důležité, anebo se autoři snažili naznačit, že konverzace nejsou důležitější, než situace, ve které se aktéři nachází. Ve filmu jsou postupně divákovi představeny všechny náhledy na smrt, z pohledu umírajícího, z pohledu blízkých, kteří cítí vinu. Dále je tam velmi bizarní formou ukázána myšlenka, že čím blíže se nacházíme k výsledku, tím náročnější je ho dosáhnout. V kolikati filmech za posledních 20 let máte scénu s historickými letadly, které nejsou 100% tvořené CGI? Zajímavá myšlenka. V životě se vám budou objevovat příležitosti, je jen na vás, jestli jich využijete a prožijete díky nim úplně jiný život, než jaký byste žili, bez nich. Současně se film snaží divákovi naznačit, že vše co člověk učiní, ovlivní jeho další život na vícero úrovních, ne jen jakožto aktuální rozhodnutí. Další myšlenka, kterou se snaží film divákovi předat je, že se někteří z nás točí principiálně ve stejných životních chybách. A jak se film blíží v závěru, zjišťujeme, že se jen někdo snažil zfilmovat svou klinickou smrt a co všechno v ní zažil. A z tohoto úhlu pohledu najednou všechno dává perfektní smysl. Mile mě překvapil soundtrack po 50, minutě. Shlédnuta verze pro amerického diváka. Film rozhodně není pro každého, je určen jen pro velmi úzkou skupinu lidí. Za některé záběry, kdyby tam byla lepší postprodukce, by se nemusely stydět ani Ačkové filmy. Tenhle film je jako prodejce vody na poušti. Vůbec nikdo o ten obchod s vodou na poušti nezavadí, ale když už někdo přijde, tak vypije všechno. Neskutečně náročný film, ale v tom tkví jeho zábavnost, divák se musí strašně moc snažit, aby to všechno pobral. V závěru vám film pokládá filosofickou řečnickou otázku - myslím, tedy jsem a vytvářím vše, kudy se můj život bude dál ubírat, protože jsem se probral z klinické smrti a už nikdy nic nebude takové, jaké to bylo doposud. Po skončení filmu vás film donutí přehodnotit vaše priority, projít si, co jste v životě zvorali a uvědomit si, že s tím ještě můžete něco dělat. Bylo to plné myšlenek, principů, hádanek, film je totální myšlenková výzva. Během filmu si nepokládáte otázky jako "kdo je vrah", nebo "určitě to dopadne takhle", ten film vám prakticky nikam nevede, abyste si vy sami, snažili utříbit to, co vidíte, v komplexní sadu inspirativních myšlenek. Necpe vám jednu konkrétní myšlenku, ale nechá vás rozhodnout si, co od toho vlastně očekáváte. Ten film je jako Schrödingerova kočka. Až teď mi dochází genialita původní myšlenky autora, ale je to odměna potom, co jsem si musel některé scény pouštět třeba 3x po sobě, abych pochopil z širšího kontextu, co se mi snaží autoři říct, ale ta odměna v podobě uvědomění, jaké mi film poskytl, mi nedala ani nejnovější Duna, nebo Oppenheimer. Takže ať si tu kdo chce, dává hodnocení odpad, ale moje odůvodnění je zde sepsané i s 5 hvězdami. Tyto poznámky k hodnocení jsem si psal po celou dobu filmu, proto se omlouvám všem, kdo jste dočetli až sem a zjistili jste, že si v závěru sám odporuji v některých větách, sepsaných na začátku. Je to důsledek toho, kam vás film postupně vede. Hodně zajímavý. Myslím, že se na ten film podívám ještě někdy znovu, protože mi to překvapivě vyčistilo hlavu, jako už dlouho žádný jiný film. Úplně mě ten film vytrhl z každodenní reality v pozitivním slova smyslu. () (méně) (více)

Reklama

SMEKY88 

všechny recenze uživatele

Mně stačilo půl hodiny a film šel ihned pryč z mého počítače. Co to sakra bylo za film ? Kdo tohle mohl stvořit a proč to ti herci vůbec vzali, aby v tom hráli ? Já nevím radši na tento film zapomenu a budu dělat, že jsem podělaných 30 minut svého života nepromarnil tímto filmem, kterej jsem ani nedokoukal. Jedna hvězdička jen kvůli jménu Brendan Fraser. ()

space weaver 

všechny recenze uživatele

Tak jsem byl dlouho zvědavý, co z tohoto nakonec bude. Film jsem si půjčil za nějakých 79 kč. Nejdříve mě zarazil příšerný anglický dabing a české titulky, které jsou často úplně mimo, takže jsem se soustředil na angličtinu. Film je specifický tím, že tam je minimum dialogů. V průběhu dějství slyšíme povětšinou vyprávění ženského hlasu, který nás provází celým příběhem. Působí to jakoby to byl agitační film nějaké sekty. Ovšem velmi špatný film, místy nechtěně směšný, díky amaterským výkonům některých herců. Marcia Cross se tam párkrát mihne a Brendan Fraser má prostoru nepatrně více, ovšem ani jeden nemají prakticky co hrát. Digitální efekty jsou jak z 80´let. Přitom námět filmu i lokality by mohly být zajímavé.  Jsem zvědavý jestli vznikne i druhá verze filmu "Dimenze" a jsem také zvědavý jestli po tomto šíleném zážitku najdu odvahu a podívám se. Tu jednu hvězdu dávám ze soucitu, protože kdyby, kdyby..... mohl to být zajímavý počin. Takto zůstala parodie na New Age myšlenky. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

To se tak někdo pokouší o Fontánu či Cloud atlas a vyleze z toho Battlefield Earth, kdyby za tím stál Simandl. Solidní kamera, ucházející triky. Příběh, scénář wtf? Bolek a Chantal opět spolu. Dva různé voice overy. Chtělo se mi spát, ale tak moc jsem se snažil nalézt v tom chaosu nějaký smysl, že jsem to přece jen dokoukal. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama