Reklama

Reklama

Allen vs. Farrow

(seriál)
  • USA Allen v. Farrow
Trailer 1

VOD (1)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Allen vs. Farrow, čtyřdílný dokumentární seriál HBO od oceňovaných investigativních filmařů Kirbyho Dicka, Amy Zieringové a Amy Herdyové, odhaluje za desetiletími senzačních titulků intimní příběh jednoho z nejnechvalněji proslulých hollywoodských skandálů všech dob – obvinění Woodyho Allena ze sexuálního zneužívání jeho tehdy sedmileté dcery Dylan, jejíž matkou je Mia Farrowová; následný soudní proces, odhalení Allenova vztahu s dcerou Miy Farrowové Sun-Yi, jakožto i kontroverzní dohru v následujících letech. Životy kdysi slavného filmového páru Farrowové a Allena byly nenávratně zničeny a jejich rodina se rozpadla na základě veřejného odhalení údajného sexuálního zneužívání a bouřlivých sporů, které následovaly. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (35)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dal jsem to skoro v kuse, vypil u toho půl láhve vína a teď mi dochází, že tuhle čtyřdílnou sérii vlastně nejsem vůbec schopen rozebrat. I proto, že mě dokumenty, které sází pouze na mluvící hlavy a pár sestavených archivních záběrech fakt přestávají bavit. S tímhle tématem se ale nejspíš jinak pracovat ani nedalo. Lidé se nedále budou divit, že se i v Hollywoodu nachází sexuální predátoři s penisem a nadále si nebudou chtít přiznat, že se něco takového může stát a divit se tomu. Lidé pořád budou hloupý a divit se, že na první pohled sofistikovaný člověk, talentovaný scenárista a režisér může být ve skutečnosti též odporný sexuální predátor. A nadále budou vznikat výpovědné dokumenty z jednoho pohledu, které jsou natočené tak nezajímavě, že by po nich s absencí jmen Allen/Farrow neštěkl ani pes. Už ve svých filmech Allen trávil čas s mladšími herečkami a pokoušel se je svádět, nikdo ovšem pochopitelně nemohl čekat, že je Allen ve skrytu duše ještě větší parchant. Pochopitelně se tato minisérie nemohla vyhnout srovnávání s Leaving Neverland. Rozdíl je ovšem v tom, že na rozdíl od Jackona 85-letý Allen stále žije a jeho výpovědní absence spočívá v tom důvodu, že sám výpověď jako jeho blízcí odmítl. Což jen potvrzuje, že si Farrow, děti a spol. zřejmě nevymysleli pohádky. Háček je jasný - Allenovci si prostě odmítnout přiznat, že že je s jejich filmovým guru něco špatně a jeho hejteři zase budou rochnit blahem. Pro mě osobně nadále zůstanou Allenovy filmy jako Annie Hall nebo Manhattan peckami, přesto ovšem celý skandál okolo Allena prostě na jeho filmy vrhá pochybný stín. S tím jak slabá Allenova tvorba v posledních letech byla mě vlastně ani tolik nemrzí, že už nejspíš nikdy nic nenatočí. Přesto mě mrzí, že jeho filmovou kariéru radši neukončil důchod. Osobně ovšem chápu lidi, kteří Allena nadále brání. Nechtěl bych se dožít dne, kdyby se náhodou ukázalo, že si Leonardo DiCaprio tahal do karavanu nezletilé slečny nebo měl Tom Hanks až příliš dobrý vztah s kluky ze skautů. A odmítal bych si to přiznat i přes existenci více než očividných důkazů. Nicméně Allen vs. Farrow je v mých očích přeci jen lepší než Leaving Neverland. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Allen v Farrow je sice lepší než příšerné Leaving Neverland,ale pokud jde o přínos a výpovědní hodnotu,jsou na tom zhruba stejně.Oba dokumenty útočí na ty nejzákladnější emoce (tady nejvíc ve třetím díle) a samozřejmě že prznění dětí není v pořádku,ale tahle Farrow two woman show nepřekládá nic proč bych se měl přikolnit na jejich stranu a nezůstat někde uprostřed.Samozřejmě,že to můžu repsektovat jako jednostrannou výpověd a věřím,že Farrow family (většina) a tvůrci opravdu věří že to celé je pravda a Woody je největší hajzl pod sluncem,ale osobně bych od čtyřdílného dokumentu,který se navíc jmenuje tak jak se jmenuje,očekával komplexnější podívanou.Úplný závěr sem měl celkem problém dokoukat protože v rámci všech těch afér posledních let mám problém s herci - pokrytci a závěr jich byl plný.Jakkoliv bylo jasné,že je tam jen proto aby ukázal jak velká jména se postavila na stranu Dylan a najednou jim je všem líto,že kdy točili s Allenem...40% ()

Reklama

kiddo 

všechny recenze uživatele

Já vždycky když narazím na vyžadování pojetí dokumentaristiky "mluvící hlava 1 řekne A, mluvící hlava 2 řekne B, pravdu zprůměrujem na půli cesty, hezký večer", a především na divácké skřeky, že zjevná jednostrannost nemůže z principu nikdy reprezentovat pravdu, tak si vždycky uvědomím, že holokaust bylo vlastně taky takový radikálně centristický řešení s kompromisem někde uprostřed a měli bychom ho slavit jako krok civilizované umírněné společnosti. Kdo ostatně může s jistotou říct, jak to s těma židobolševikama bylo. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Věřím Dylan. Můžete namítnout, že Allen nedostal prostor – ale on ho dostal, jen ho nechtěl využít. Můžete tvrdit, že dokument někdy až legračně využívá podprahové emoce (fotka smutné Dylan, Allen jako příšera), ale ok, tohle není reportáž. Jde o dokument, a ten může a dokonce snad i musí být citově angažovaný. Hlavní je, aby nelhal. A tady se mi opravdu nezdá, že by Dylan nebo Farrow lhaly. I když Mia evidentně využívá svých schopností herečky a dělá ze sebe nevinnost samu (což jí nevěřím), přesto dokument dohromady skládá dostatek důkazů, že s Allenovým chováním rozhodně něco nebylo v pořádku. A nemluví o tom jen dvě hlavní aktérky, ale i jejich známí, služebnictvo, dobové zpravodajství, současná zjištění – důkazů je příliš mnoho a vzájemně spolu souvisejí, než abych si myslela, že jde o pomstu zhrzené ženy, jak to Allen prezentuje. _____ Je potřeba vytahovat na světlo špínu i takhle po letech, protože to pořád bolí. Protože to dodává odvahu i současným obětem a protože to znesnadňuje pozici současných pachatelů. ____ I kdybych pominula tu část s Dylan, tak to, že Allen si nabalil de fakto nevlastní dceru, kterou viděl vyrůstat, je hnus, který rozvrátil rodinu a ublížil mnoha lidem. Jak jednou řekl Ronan, Allenův syn: „Můj otec udělal z mé sestry mou macechu. A to je špatně.“ A to má pravdu. Takovou atomovku hodit na tolik lidí, je nechutné a děsivě sobecké. ______ Dokument je poctivě poskládaný z mnoha výpovědí a archivních materiálů, a já takovou práci obdivuji. ______ A co teď? Když odsoudíme autora, musíme odsoudit i dílo? Nemyslím si, že na to existuje jednoznačná odpověď. Allenovým filmům se nebudu cíleně vyhýbat, ale ani je nějak horečnatě vyhledávat. Ostatně, jeho kusy z posledních let mi stejně připadají vyšeptané. Víc si ale všímám postavení a vyobrazení žen v jeho filmech a podle mě on ženy rád nemá a nich moc hezkého si o nich nemyslí. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Nemám silný názor na ne/vinu Woodyho Allena, nevím, jestli udělal něco nemravného, či nikoli, zda někomu ublížil nebo porušil zákon. Neměl jsem ho před týdnem a nemám ho ani teď po zhlédnutí Allen vs. Farrow. Jestliže totiž tato dokumentární série něčím není, pak upřímným hledáním pravdy. Není vlastně ani prezentací pozice jedné strany ve známém sporu, není ani zpovědí oběti a rekapitulací argumentů obžaloby v procesu, který (bohužel?) nikdy nebyl. I jednostrannost může být vůči divákovi poctivá... Tato série je v mých očích pouze nástrojem ve válce dvou osobností, Allen vs. Farrow je bitvou o sympatizanty v prostředí, kde na tlaku veřejnosti záleží. Od začátku může divák s otevřenou myslí leda zkoumat, jak je jím manipulováno, které techniky na něj už byly použity a jak silný účin mají. Právě to vědomí, že je mnou poměrně nepokrytě manipulováno (umocněno faktem, že prostor nedostal nikdo, kdo by Allena přímo hájil nebo jeho směrem rozšířil kontext - opakované zdůrazňování, že Allen nabídku k rozhovoru nevyužil lze také považovat za způsob manipulace), mi znemožňuje brát sérii jako relevantní zdroj informací pro utváření názoru o tomto konkrétním případu (o obecnějším fenoménu nemluvě). Nezpochybňuju Dylanino trauma (její výpověď patří k nejautentičtějším momentům - subjektivně cítěno, to se dost dobře měřit neda...), ale o jeho skutečném původu mě tento dokument nepřesvědčuje. Celek tohoto audiovizuálního díla připomíná velmi promyšlenou a vykalkulovanou frontální ofenzivu po letech mlčení, kdy Allen byl v před-#MeToo éře v mnohem silnější pozici (která mu dozajista umožnila manipulovat veřejným míněním podobně, jak činí tvůrci zde). Trochu se nabízí srovnání s Leaving Neverland o možných mravnostních lumpárnách Michaela Jacksona. Ač podobnost končí u jednostrannosti pohledu na obvinění ze sexuálního zneužívání dětí celebritou, troufám si tvrdit, že Leaving Neverland je přesvědčivější, autentičtější, s větším přesahem na obecný fenomén (paradoxně méně osobní/útočný) a s mnohem menší mírou manipulace divákem. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Tvůrci měli Allena a jeho manželku požádat o vyjádření pouhé dva měsíce před dokončením filmu. Na reakci údajně dostali jen několik dní, což „pochopitelně odmítli“. Podle producentky dokumentu Amy Herdy ale žádost o rozhovor s Allenem zaslali dvakrát už v červnu 2018. Tehdy ovšem z jeho strany žádná odpověď nepřišla. (klukluka)
  • „Tihle dokumentaristé neměli zájem poznat pravdu. Místo toho strávili roky utajovanou spoluprací s Farrowovými, aby společně poskládali dílo plné lží a pomluv,“ ocitoval slova Woodyho Allena server Hollywood Report. (klukluka)

Reklama

Reklama