Oblíbené filmy (10)
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Opět jeden ze zvláštních životních příběhů, které Lasse Hallström výborně zpracoval. Film má zvláštní nádech takové domácké normálnosti. Mě osobně velmi uchvátil čistý, nevinný a láskyplný vztah Deppa a Julliete Lewis - nestydím se říct, že mě to dojalo. Určitě je zapotřebí smeknout před výkonem DiCapria, vytvořit totiž v tak ranném věku takhle vynikající a důvěryhodný výkon je prostě až neuvěřitelné. Takže pro mě jasných 5*!
Pravidla moštárny (1999)
Takřka pohádkový ale velice lidský a zemitý příběh, který svou přívětivou režií oživil Lasse Hallstrom. Jedna z věcí, které mě vůbec k filmu připotaly. Vynikající výkon chlapeckého Maguira a osobitého Cainea.
Velká ryba (2003)
Philadelphia (1993)
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Jeden z nejkrásnějších a zároveň jeden z nejsmutnějších okamžiků mého života. Pro tohle miluju filmy. Peter Jackson se stal naplnitelem mých fantazií a snů.
Americká krása (1999)
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
Hodiny (2002)
Chlapectví (2014)
Oslava obyčejnosti, obyčejného života tak, jak jej svět přináší. Měl jsem obrovské nutkání být negativní už před začátkem filmu a i v rámci jeho první hodiny. Pak jsem ale zjistil, že tahle "obyčejnost" je báječně zpracovaná a sympatická. Sláva Linklaterovi, který takovýhle projekt napříč 12 léty zpracoval a sláva těm, kteří u toho tak dlouho vydrželi. Nenajdete tu zvláštní momenty, jen ty obyčejné, co nám život denně přináší a přinášel. Až budu starej německej důchodce, budu nad tím plakat a budu vzpomínat. Díky filmu snad bez patosu, protože obyčejný život dokáže být neobyčejný. Život si totiž člověka vždycky najde... Jestli na to budu vzpomínat bez výčitek, ukáže až sám život... Věřím, tomu, že tenhle film mě změnil. Měním svůj top žebříček :-)