Recenze (297)
Pokropený kropič (1895)
Zábavnější a pro dějiny kinematografie hodnotnější než Avatar. Doporučuji o něco drsnější a trochu pozdější verzi Kropiče z Brightonské školy (až si vzpomenu na režiséra, tak sem dám odkaz :). Frantíci byli vždycky čajíčkové. (FNŘ 2010)
Východ z továrny (1895)
Všichni už jsou mrtví.
Le Manoir du diable (1896)
Jeden tríček využitý v celém filmu, který baví i po sto letech. Tomu říkám skvělý marketingový tah. (FNŘ 2010)
The Kiss in the Tunnel (1899)
Nesmrtelný evergreen. Vy snad děláte v tunelech něco jiného? (FNŘ 2010)
As Seen Through a Telescope (1900)
Lechtivá tématika 19. století, aneb zavazování ženské botky s odhaleným kotníčkem. To, co na Courbetových obrazech z počátku 80.let pobuřovalo, se o dvacet let později troufale objevuje ve filmu. (FNŘ 2010)
Sick Kitten (1903)
Nemocné koťátko dojme každou dívčí dušičku ;). Plus zajímavost: na detailním záběru má holčička jiné šaty. (FNŘ 2010)
Let Me Dream Again (1900)
Jedno z prvních "rozostření" ve filmu,s vtipnou pointou. (FNŘ 2010)
Haydn (2009)
Ctibor Turba, výborný český mim a divadelník, ale i cvičený orangutan pozná, že v křesle režiséra naprosto selhává. Po výpovědní stránce má dokument téměř nulovou hodnotu (německý klavírní virtuos nám předvede jak pěkně umí přehrát Haydenovi skladby) a po umělecké/řemeslné stránce raději pomlčím. (FNŘ 2010)
Kniha přežití (2010)
Slušně natočené, vizuálně koukatelné s dobrými herci... s prominutím nebo bez, naprosto zhovadilou zápletkou a ještě nesmyslnějším závěrem.
Revizoři (2003)
Kdo měl tu čest, osobně poznat trasy budapešťského metra a kontroly revizorů, ví, jak temné a zvláštní dokáže být (a o to víc si pak vychutnat tenhle film).