Recenze (9)
Před půlnocí (2013)
Ultimátní cringe.
Za hranicemi možností (2017)
Tohle fakt bolí, moc to bolí. "Don't save your energy. You won't die! For fuck's sake!"
Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010)
Jedna z nejlepších "stating the obvious" závěrečných point ever: "I mean I always used to encourage everyone I met to make art, I used to think everyone should do it. I don't do that so much anymore."
V Berkeley (2013)
Film pro všechny gympláky světa. Ať žije všeobecný přehled. Půllitra kafe, dva litry černého čaje a jedem. Matematická struktura vyprávění: přednáška, debata, organizační schůzka vedení univerzity, sem tam nějaký ten scénický vtípek (např. pětiminutová scéna, ve které se průmyslový robot snaží precizně poskládat ručník). A tak pořád dokola. Obešla bych se bez relativně dlouhé pasáže zaměřené na protesty studentstva, raději přednášku žejo.
Objectified (2009)
Ukázkový "nudný" dokument (můj oblíbený žánr). Geniální výběr učinkujících, velmi bizardní postavičky. Má to trochu feel jako Look Around You (2002), ale in real life.
Spojenec (2006)
Tohle fakt není pro mě. My bad.
Helvetica (2007)
Zdánlivě dokument o Helvetice, která od 60. let diktuje podobu textu ve veřejném prostoru. Spíš mi to ale přijde jako úvaha o nekonečnosti spektra přístupů ke grafice a umění jako takovému. Každému, kdo se zasek na sémiotice, moc a moc doporučuju! Esence filmu: V žilách každého z nás teče moře písmenek, co člověk to typeface.
Marlina, vražedkyně ve čtyřech aktech (2017)
Byl to western a nic víc.
Zaklínadlo k odehnání temnoty (2013)
Ze startu takový mumblecore o komunitě hypíků, v druhé polovině se to zvrhne ve Stalkera se šťastným koncem.