Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (3 519)

plakát

Manželé Stodolovi (2023) 

Hlavním plusem filmu je, že je to z obou stran luxusně (!) zahrané. Režii se podaří držet znepokojivou a repulsivní atmosféru. Scénáristicky je to ale poněkud nedotažené. Chápu, že se Hátle rozhodnul soustředit se na psychologii a dynamiku toho vztahu, ale pro diváka je i v této rovině příliš mnoho slepých míst než aby se mu to dokázalo opravdu zavrtat pod kůži. Mě by zajímalo jak se poznali.. rád bych viděl více z těch "radostnějších" okamžiků (jestli nějaké byly) abych mohl lépe poznat ten vztah. atd..

plakát

Žraloci v Paříži (2024) 

Je to sice béčkoidní, žraločí demence, ale parádní béčkoidní, žraločí demence. V tom kontextu blížící se olympiády v Paříži, kdy francouzi, poměrně oprávněně, trnou obavami z bezpečnostní stránky celé věci, je až zlomyslně k popukání koukat na tuhle temnou analogii teoreticky možného. Trikově je to slabé. Příběhově je to příliš klišoidní. Má to sympatické (ikdyž slabě hrané) postavy. Díkybohu to má jistý nadhled, velmi rozumnou minutáž, a hlavně, má to koule dotáhnout nápad do "zdárného" konce.... PS: Vypnutý mozek je zde nutností.

plakát

BANGER. (2022) 

Dobrej pokus, ale namísto hravé stylovky s nadhledem (na kterou to mělo našlápnuto) se z toho nakonec vyloupnula zase jen placatě klišoidní moralitka.. Navíc (a to je spíš můj problém), Barracuda je hrozná šmíra a ta jeho rádobyAlfa póza je prostě tak nějak na půl cesty mezi něčím směšným a trapným. Na druhou stranu třeba Bendig to držel celou dobu nad čárou ponoru .

plakát

Návrat (1945) 

Poměrně kompaktní a sevřený historický dokument s několika silnými (nebo prostě obrazově/kompozičně působivými) záběry.. Jako svědectví událostí své doby je to hodnotné.. nic víc, nic míň.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Má to potenciál a své momenty, ale jako celek je to prostě jen další kýčovitě romantizující omalovánka o ušlechtilém orientu od zápaďáků pro zápaďáky. Dlouho jsem čekal co z toho vyleze, jestli ten seriál najde nějaký vlastní face, nějakou osobitou strukturu či nádech syrovosti (a párkrát to už vypadalo slibně), ale celé to vyústilo akorát v nesnesitelně břečkoidní poslední díl po kterém už nějakou další sérii určitě vidět nepotřebuju.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

4,5 Budu zase jednou v absolutní opozici k většinovému názoru, ale za mě je Furiosa minimálně o level lepší film než Fury Road. Tam kde byla Fury Road prakticky jen jednou úmorně dlouhou a ubíjející a jaksi pozérskou (nebo spíše onanistickou) akční jízdou s plochými postavami, tam je Furiosa poutavě tragickým (jakkoliv klasickým) příběhem s hlavou a patou. Jednotlivé charaktery jsou poměrně vrstevnaté a jejich vzájemné vztahy mají dynamiku i chemii. Když dojde na akci, tak se většinou hraje o něco na čem divákovi záleží (což mi třeba u FR bylo úplně šumák). Samotná Furiosa, narozdíl od Maxe, příběh sune kupředu. Hromadou nápadů a drobnými detaily to dává celému tomu světu mnohem jasnější kontury.. Prostě, Fury Road jsem se zájmem prozíval, Furiosu jsem s nadšením hltal.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

3,5.. Po metronomicky přesné první části přišlo očekávané vyvrcholení, které mé nadšení prudce schladilo i když je to ve výsledku vlastně fajn film. Bohužel, Villeneuve se naprosto bezdůvodně odklání od předlohy, klíčové motivy knihy splachuje do hajzlu a zbytečně si vymýšlí nějaké své "zlepšováky". Vůbec by ty změny nevadily, kdyby to fungovalo a drželo těžiště knihy, ale Villneuve ani Spaihts prostě nejsou geniální Herbert a podle toho to bohužel vypadá... Zklamání roku na které se ale pořád docela dobře kouká.

plakát

Modrooký samuraj (2023) (seriál) 

Rozhodně je to vizuálně hezké, v jednotlivostech nápadité a celkově jaksi chytlavé, ale zároveň je to až příliš postmoderní, roztěkané a příliš mnoho věcí v ději tam nedává smysl (jakože ani v rámci  manýristické stylizace toho světa).. Chtěl bych tomu bezmezně fandit, ale nějak mě to nepřesvědčilo. Především poslední díl je naivně křečovitý a bolavě přiblblý.

plakát

Wrong (2012) 

Geniální.. V rámci Dupieuxe spíše průměr a standard, ale jeho průměr a standard je pořád vrchol autorské, imaginativní a osvobodivé filmařiny.

Časové pásmo bylo změněno