Poslední recenze (252)
Poslední noc v Soho (2021)
Zpočátku to vypadalo jako chleba namazaný máslem, ale jakmile se příběh zintenzivňoval, na chlebu nebylo jen máslo, ale už i sůl, salám, ale i okurka. A ano, takhle by to správně mělo skončit, ale Wright tam přidal i čokoládu, dračí ovoce a posypal to sýrem. Prostě proč? A místo toho, aby to snědl, tak to polil kečupem, hodil na gril a nechal do bronzova upéct - samozřejmě se mu to spálilo a nebyla z toho topinka s ohnivým masem, ale dort, který upekl pejsek s kočičkou... Jo, zní to jako bordel, ve skutečnosti tak moc ne, ale je to strašně překombinované, až mě to nechalo chladným. A tak, jakožto fanoušek, se vsadím, že kdyby se tématu chopil Aronofsky, bylo by to jinak a možná by mě i snímek dokázal znechutit - což mi zde jaksi chybělo (ano i přes Anyu, která byla výborná). Tohle mělo velký potenciál a já se na film strašně těšil. No, ale on mě prostě musel nechat nezaujatým
Eurovision Song Contest 2024 (2024) (pořad)
Stále se nedokážu jaksi přenést přes fakt, že mi Eurovize letos spíše připomínala Hunger Games. Jakože semifinále byly skvělé, a režie si opravdu hodně vyhrála i co se vizuálu týče. Ale Ty nechutné kontroverze, zbytečná politika, nepochopitelná diskvalifikace a tak dále- to je nepřípustné. . No prostě nepochopitelné.
Němá tajemství (2023)
Už od začátku cítíte, jak příběh úžasně plyne a kolik informací bylo možno nasadit do pouhých 30 minut. Ať už to, jak se s nemocí popasovala manželka, nebo třeba i to, že Martin vedl dvojí život. Strašně nádherně vám předkládá ale i ty jednotlivé osobnosti. Každá z nich je naprosto odtažitá, ale naprosto citlivá a lidská. No a pak už jen práce s voyeuristickými představami. Prostě haluz. Tohle má úplně mistrovský scénář - na české poměry. Co se týče audiovize, ta byla možná ještě lepší. Kamera naprosto světová a hudba, byť trochu těžkopádná a úzkostlivá, ale magická a čarovná. Tento film si s vámi totiž hraje a i když víte už od počátku jak to dopadne, nejste si jistí a neustále se musíte utvrzovat ve vaši pravdě, protože vše se dozvíte vlastně jen tak. A to byla teoretická úplná špička filmu.
Poslední deníček (2)
Top 10 pro rok 2023
1. Oppenheimer
Nolan a jeho biopický snímek. No, dopadl úžasně. 3 hodiny brutálního návalu informací ve stylu mistra režiséra Nolana je něco, co chce zažít každý cinefil. Mrzí mě, že jsem nestihl IMAX70mm - to teprve musela být bomba.
Nejlépe vykonstruované soudní drama, které jsem kdy měl šanci vidět. Hned poté, co film skončil jsem měl pocit, jako bych viděl "nadfilm". Tzv. Husí kůže, ztrnulost, paralýza a overthinking
------------Dospěl jsem k tomu, že tyto dva filmy, jsou na stejné úrovni, a proto se budou oba dva dělit o první místo, neb každý ve mně sice zanechal jiné pocity, ale oba dva miluju----------
3. Poor Things
Yorgova Bomba. Víc k tomu není třeba říct.
4. Red Rooms
Tohle je jeden z těch filmů, které už nikdy nikdo nechce vidět víckrát. Nikdy zde není vyloženě ukázáno nic, co by děti nemohly vidět, ale scénaristicky nebo režijně, je to tak precizní, až mi z toho upadla pusa. Scéna s cosplayem je letošní kinematografický peak.
5. Past Lives
Studio A24 mě pokouší. Půvabná debutová romance Celine Song působí tak autenticky a citlivě, až jsem z toho na měkko. Ono v tom hraje roli i osobní zapojení do příběhu..
6. Bastarden
Film jako takový, řádně využívá mnoha scénaristických klišé, ovšem oným vyprávěním, vizuálem a různými scenériemi, dělá film z jednoduchého, filmem silným a velice těžkým. Mělo to vše, co každý kinozážitek potřebuje. Český žižka oproti Bastardovi - nula. A nejen nula. Víc, než nula.
Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio a mnoho dalších nám nadělují Indiánský počin, který se ovšem dlouho motá na jednom místě. Jinak by to byl dokonalý počin.
8. Úsvit
Asi nejoriginálnější český počin posledních let, který místý strádá, ovšem svým provedením uchvátí tak, jako svým ukončením.
Další ze skvělých artových debutů. Jen tak dále a budu tleskat nebo se stanu i věrným fanouškem.
Film jsem viděl dvakrát a stále je pro mě nevysvětlitelný.
~~~~~~~~~~~~~
Ke konci bych chtěl říct, že do své top 5 počítám filmy, které vyšly v roce 2023 celosvětově a nebyly v roce 2022 oceněny ani nominovány jak oscarem, tak něčím jiným - jinak by zde byly snímky jako třeba Tár, Velryba, nebo Babylon