Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (256)
Frantíci mluví francouzsky, Britíci anglicky, žádné povinné castingové kvóty, žádný přiblblý humor - co se to děje? Druhá nejlepší adaptace, co jsem viděl - na verzi z roku 1973 totiž nedám dopustit. Jen Evik toho zatím moc neukázala a nesedí mi herec Richelieua. A kde je Rochefort? Královna je škaredá jak noc, takže si říkáte, jestli Buckingham netrpí nějakou oční vadou, případně nestandardní sexuální preferencí, ale jinak je to prostě dobrej film. Nic víc, nic míň. ()
......blato, špina, divný filter, nesympatický hlavní predstavitelia, ale hlavne ani romantika ani akcia - akoby realitka zo života mušketierov a koniec .....hmm natočili straaašne dlhý film a usekli ho kde ich napadlo.....nečakal som zázrak a aj tak som bol sklamaný - ešte horšie ako som myslel..... ()
TŘI MUŠKETÝŘI: D'ARTAGNAN jsou parádní! Oceňuji už to, jak náladou stále jestě především dobrodružnou první část úvodního dílu Dumasova monumentálního d'artagnanovského cyklu odvážně posouvají směrem k jeho pozdějším dílům, kde je mnohem víc historického pozadí, temných intrik a nejednoznačnosti hlavních postav. Takže nečekejte dobrodružný biják s věčně rozzářeným Barrayem ci Fairbanksem, je to mnohem spíš poctivé dumasovské historické drama. ___ Ve filmu jsou vynikající inscenační nápady, a to nejen hra s hloubkou prostoru či přesuny perspektiv, ale i samo pojetí (v předchozích interpretacích dominantnich) akčních scén. Skvělá je třeba v hodině filmu soubojová scéna z pohledu vyděšené královny, kdy většinu trvání potenciálně atraktivní akce vidíme jen střipkovitě skrze otevřené dveře kaple. Podobně i velká akční scéna s gardisty odpírá klasické potěšení z elegantních šermířských soubojů, když v komplexním dlouhém záběru přesouvá pozornost mezi jedinci, takže nikdy nezískáme představu o celku dění. ___ Románová osnova je navic ozvláštňována řadou nových motivů či narativních schémat, zejména když se do vyprávění vnáší detektivní motiv, klade důraz na politické spiknutí nebo se filmová osnova neukončuje bezprostředně po odvyprávění příběhu o přívěscích. Baví mě, jak někteří (symptomaticky) nevzdělaní filmoví kritici oceňují vyprávění příběhu na dvě části, jako by šlo o inovativní krok. Příběh o přívěscích je samozřejmě celý, dvě části mělo už několik předchozích adaptací - a jako diptych už TŘI MUŠKETÝRY koncipoval i Dumas. Tak či onak, MILADY se nemůžu dočkat. Doufám, že opět s titulky! ___ PS: Jen škoda, že ani tentokrát se Rochefort nedočkal svého očištění. :) ___ PPS: Film si zatím nejlépe hraje s tím počtem mušketýrů, hned několikrát! ()
Hm, v pořadí již 38. adaptace (když tak mě opravte) Dumasových mušketýrů se myslím poprvé nese v takto temném kabátku, kde ač zachovány kánonické repliky a události, přesto se příběh odvíjí poněkud jinými cestami. Schválně, kdo si tady všiml Rocheforta? Za sebe bych pak jen vytknul , byť předpokládám, že i to byl záměr, nepřehlednost akčních scén. Zejména šermířské souboje byly vždy tím, co jsem si rád vychutnával a tady se jich v duchu zachování realističnosti příliš nedočkáme, respektive jejich choreografie spočívá v nepřehledném a zejména nepohledném! máchání kusem železa. Tady by prostě na místě bylo velké plié a ne jen demi plié, ano? Ale jinak se těším na další díl a jsem zvědavý, kdo opíchá Evu Green. Kordem, pochopitelně. ()
Povedená adaptace Dumasovy klasiky lehce obměňuje slavný příběh a sází na skvělé akční scény, nádhernou výpravu a charismatické herecké obsazení. Zcela vynechává humor a hraje na vážnou notu. A funguje to většinou velmi dobře. Režisér Bourboulon bohužel úplně nezvládá prodat komornější scény a dialogy a ke konci to vypadá, jako kdyby si ukousl příliš velké sousto a finále, jakkoliv působivé, je tu trošku navíc. Ale i přes tyhle problémy je to vysoce nadprůměrné dobrodružství rozkročené mezi starosvětskostí a moderní filmařinou. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- François Civil bol prvou voľbou a prvým hercom, ktorý bol do projektu obsadený. Jeho detským snom bolo hrať D'Artagnana. Keď sa začiatkom roka 2020 dozvedel, že producent Rassam sa s ním chce stretnúť a porozprávať sa o projekte, rozhodol sa dať zo seba všetko, a tak si upravil fúzy, dal si vlasy do malého copu a počas stretnutia sa vydával za D'Artagnana. Dokonca klamal Rassamovi tým, že mu povedal, že "Traja mušketieri" sú jeho knihou na nočnom stolíku a že ju pozná naspamäť, hoci si ju kúpil len dva dni predtým ako audio knihu a počúval ju trojnásobnou rýchlosťou, aby urýchlil príbeh a bol pripravený na stretnutie s Rassamom. Všetko však zafungovalo, Civil Rassama presvedčil, že je ideálnou voľbou do hlavnej roly a Civilovi pomohla aj pandémia, počas ktorej mohol knihu reálne prečítať. (Arsenal83)
- Režisér Martin Bourboulon pôvodne zakázal slávny operený klobúk mušketierov, pretože sa obával, že tento doplnok urobí jeho kostýmy "staromódne". Kostýmový výtvarník filmu Thierry Delettre ho však presvedčil, aby zmenil názor. (Arsenal83)
- Režiséra Martina Bourboulona myšlienka natočiť tento film uchvátila aj vďaka spomienkam, ktoré mal z detstva, keď sa v roku 1994 ako 14-ročný zúčastnil natáčania filmu D'Artagnanova dcéra, ktorý produkoval jeho otec Frédéric Bourboulon. Bol ohromený scénami filmu natáčaného v stredovekých uličkách Sarlat-la-Canéda a v priekope hradu Biron. Aj preto pri mušketieroch so svojím angažovaním vôbec neváhal. (Arsenal83)
Reklama