Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 1

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (145)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Gordon Green sa musel pri vehementnom odkazovaní na Friedkinovu klasiku prepotiť viac, než posadnutá Regan. A čo nám ukázal? Že nie je ani Aja, ani Zombie a jeho remaky sú skôr len exploatáciou na druhú - exploatačné filmy, ktoré exploatujú odkaz klasík žánru. Greenovi idú gore scény, aj budovanie hororovej atmosféry, kontraproduktívne je práve to držanie sa zubami-nechtami príbehu a odkazu klasického Exorcistu. Nové pokračovanie sa v druhom pláne snaží nadviazať na Friedkinov rozmer psycholigickej drámy o kríze viery, ale ťaží z toho iba záver v strihu priemerného mlotivačného statusu. A tak vznikol zbytočný film, ktorý sa snaží tváriť relevantnejšie, než naozaj je. Keby šlo o priznané béčko, kde ida iba o hrôzu a des, výsledok by bol oveľa solídnejší. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Parazituje Green na původní klasice? Rozhodně. Přináší do žánru něco nového? Ani náhodou. Je to proto špatný film? To zase ne. Ono vyčítat vymítačskému hororu určité postupy je stejně, jako vyčítat nějakému zombie nátěru, že v něm ožívají mrtvoly. V tomto případě se film mohl opřít o celkem solidní dlouhý rozjezd, celkem fajn herce a dvojici posedlých holčin, kterým to démonské blbnutí šlo docela k duhu. Jako obrovské mínus vidím fakt, že kromě samotného exorcismu démoni neřádili tolik, jak by mohli. Když už je film rutinní, tak bych uvítal nějaké ťapkání po stropu či zrcadlová zjevení s obligátní lekačkou. A samotné vymítání...............já nevim. Na jednu stranu mi bylo za všechny přítomné občas dost trapně, ale na tu druhou jsem na to pobaveně zíral od prvního "Ve jménu Božím!" až po poslední "Amen!". Takže asi dobrý. Návaznost na  Exorcistu ze 70.let mi přišla trochu umělá a hlavně zbytečná, ale bylo fajn vidět Ellen Burstyn a Lindu Blair pohromadě. Nic k zapamatvání, ale do koše to nepatří. 55% ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Niekedy krok dozadu znamená krok dopredu.“ Pozrime sa na to čiastočne rečou čísel, pretože tie na rozdiel od ľudí neklamú (samozrejme ak sa nesfalšujú). To, že práva za Vyháňača diabla Universal odkúpil za šialených 400 miliónov dolárov, znie ako najhoršie strategicko-finančné hollywoodske rozhodnutie za posledných 5 – 10 rokov. Lenže jedno slovo. Halloween. Keď David Gordon Green a Danny McBride v rokoch 2018 – 2022 vytvorili tri resuscitačné halloweenske diely, napriek istej kontroverzii (ktorá je ale ostatne v rozumnej miere skoro vždy vítaná, dvojnásobne v hororoch) to boli trháky. „Jednotka“ stála trápnych 10 miliónov a celosvetovo ich trhla neskutočných 255 (!!!). Takže akonáhle páni po rozlúčení sa s klanom Myersových zamerali svoju pozornosť na modernú rekonštrukciu inej žánrovej klasiky, Vyháňača diabla, vyzeralo to ako ďalšia trefa do čierneho. Opäť prenechajme reč číslam: Friedkinova klasika z r. 1973 stála úbohých 12 miliónov a na celom svete zarobila 441. To je suma, z ktorej sa otáčajú panenky každému normálnemu producentovi ešte i dnes, v r. 2023. Takže 400 miliónov za práva napokon neznie až tak nerozumne. Ale! Dvojka bola strašná, trojka o čosi lepšia, no stále žiadny zázrak a drasticky prestrihávaný a pretáčaný prequel s podtitulom Počiatok (resp. Nadvláda zla, ono sú to skutočne v podstate dva odlišné filmy) sa zapísal do análov, ale nie v dobrom. V r. 2016 sa síce na scéne zjavil vydarený (hoc nie dokonalý) seriál, ktorý bol v skutočnosti plnohodnotným sequelom legendárnej filmovej jednotky, ale už druhá séria na to šla úplne inak, bolo to fiasko a tretia nikdy nevznikla. Vraziť v TAKEJTO situácii štyri stovky miliónov dolárov do rebootu je, nuž, jedno z najhorších strategicko-finančných hollywoodskych rozhodnutí za posledných 5 – 10 rokov. Dobrou správou je, že Greenov príspevok do série je taktiež plnohodnotným pokračovaním. Ale príliš si to neuvedomíte. Najmarkantnejšie je to samozrejme poznať z návratu Ellen Burstyn (čím sa ale tým pádom anuluje prvá séria seriálu, ehm), od ktorého však pre vlastné dobro nič veľkolepé nečakajte: je to trochu väčšie cameo pôsobiace dojmom, že pôvodná verzia s ním nepočítala, ale tvorcom „niečo“ v deji chýbalo a  tak si povedali: doprdelky, kydnime tam 91-ročnú Ellen Burstyn, ktorá vyzerá na 70. A tak narýchlo dopísali zopár scén, ktoré ak by sa z hotovej verzie vystrihli, nič by sa nestalo. Ten film nie je dobrý. Mám Greena rád, všetky jeho Halloweeny sa mi páčili na 4*, ale toto je prvú hodinu ozaj zlé. Absolútne nezáživný, stokrát obomletý scenár, tona klišé, nesympatické postavy, nepríjemní herci. Musím sa priznať, že ma strašne iritovalo pozerať sa na to, čudoval som sa, ako TOTO mohol natočiť režisér Halloweenov a aj to, prečo to vyzerá ako keby to stálo max. 4 milióny dolárov (a ako keby to pred vpustením do kín nevidel nikto zo štúdia). Dobrou správou je, že v polovici sa atmosféra zlepší. Nápad zamontovať do toho africkú mystiku skvelý. Začne to byť nepríjemne intenzívne (aj keď stále žiadny zázrak) a postavy sa aspoň ako-tak stanú znesiteľnými. Celkom ma bavilo sledovať, ako sa tvorcovia pohrali s trademarkami série, ktoré som čakal (bolo mi jasné, že ich zakomponovaniu neodolajú) a napriek tomu ma zakaždým prekvapilo, AKO (otáčanie hlavy). Istým plusom je, že tentokrát sú posadnuté rovno dve puberťáčky, aj keď teraz si nie som istý, „a komu tým jako prospějetě, co?!“. Azda práve za o čosi lepšiu druhú polovicu fakt mimoriadne urgentne prižmurujem obe oči a udeľujem „až“ 3*. () (méně) (více)

maddy 

všechny recenze uživatele

David Gordon Green to dokázal! Dokázal po Halloweene, ktorý kvalitatívne klesal s každou ďalšou časťou, až na absolútne dno, zmarit ďalšiu kultovú hororovú značku. No úprimne som čakal po tých negatívnych ohlasoch o niečo väčšiu mizériu. Believer je, keď už nič iné, tak aspoň pomerne profesionálne natočený horor, ktorý si svoje uvedenie v kinách obháji, narozdiel od iných tohtoročných exorcistických kúskov. Priviesť však túto značku späť do kín po 50 rokoch a ponúknuť niečo takto obyčajné a sterilné by malo byť ovšem na celoživotný zákaz točenia hororov. A pri Gordon Greenovi dúfam, že sa už tak stane, pretože je to režisér, ktorý si vybudoval kariéru na priemerných indie drámach (Joe, Prince Avalanche) a teraz točí iba podpriemerné kino horory. The Exorcist: Believer síce vyslovene v prvej polovici neurazí, akurát to v nej vyzerá ako nezaujímavá krimi story o pátraní po dvoch dievčatách, než horor, u ktorého navyše všetci vieme kam smeruje, ale scenár nám zápletku s posadnutím predkladá ako niečo prekvapivé. A v tej druhej polovici ponúka iba mizerné vymietanie oproti ktorému aj päťdesiat rokov starý film vyzerá ako odvážny kúsok. Záverečná pol hodina s vymietaním je totiž jedno obrovské sklamanie, kde sa nič poriadne nedeje, postavy stoja v kruhu a rečami vymietajú dve deti. Celé to pôsobí absolútne zbytočne a keď sa pri záverečných titulkách rozoznie kultový hudobný motív tak priam až nepatrične. Vrátane zbytočných cameo rolí v podobe Ellen Burstyn, ktorá tu je vlastne iba preto, aby tu pár minút bola, nič viac. Pokiaľ chce na tomto Universal stavať celú novú Exorcist trilógiu, aj spoločne s Greenom, tak to teda ďakujem pekne, keďže akýkoľvek záujem pochovali už prvým dielom a neviem načo vlastne by som sa mal v tomto príbehu tešiť ďalej, vyústilo to do úplneho prázdna. CELKOVO: 5/10 ()

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Tohle je snad největší hororový průser jednoznačně asi nejhorší horor roku a snad nejhorší horor co šel do kin a to jsem si myslel , že nic horšího než Halloween zabíjí snad natočit už nelze shodou náhod dokázal to ten samý režisér. Přes 40 minut se tam hledají dvě děcka nemáte k nim žádný vztah nic o nich nevíte jediné co se dozvíte je to, že jedna nemá matku (zemřela při zemětřesení v Haiti)   a druhá je panbíčkářka otec jedné je takový debil, že stojí s autem na místě pro autobus  dává si popelnice k sousedům a v průběhu filmu jezdí na červenou  dokonce může zavinit i dvě nehody rodiče té druhé nejsou o nic lepší  . Následně se najdou a jsou divné pak to stojí na místě zhruba takových 40 minut a pak máme vymítání co je příšerné po všech stránkách směs milionů flashbacků  kde mělo být asi něco vidět , ale není a pak konec. Jediná návaznost na prvního Vymítače je ta, že je tam matka Regan a na konci Regan pokud chcete jít na to jen kvůli té návaznosti a nemáte nostalgii na ně ani na to nechoďte. Film si i na konci protiřečí jelikož je tam řečeno, že to jedno to dítě bylo posedlé už od narození což je blbost jelikož by vykazovalo symptomy  tímhle se asi snažily okecat to, že není žádný důvod proč by ji někdo posednul. Jo a jinak nesympatičtější děcka, aby člověk pohledal oběma jsem jim tu smrt přál nakonec ji vyhrála ta hnusnější (za to jedna hvězda). Druhá za to, že si pohrály z make upem a triky a ty děcka byly fakt hnusné jak byly posednuté.  40 procent. P.s. v původním plánu měla být nová trilogie zajímalo by mě co chtěly narvat do dalších dílů jediné věci co mě napadají je posednutí znovu Regan nebo pokus o oživení té mrtvé na styl Insidiousu. P.s.2 Vymítač Ďábla theme je až na konci u titulků ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Ellen Burstyn pôvodne odmietla zopakovať si svoju rolu spred 60 rokov z Vyháňač diabla, no potom jej ponúkli dvojnásobný plat. Burstyn si vtedy pomyslela: "Mám pocit, že diabol sa pýta na moju cenu." Nakoniec úlohu prijala a použila plat na financovanie štipendia MFA pre hercov na Pace University, kde Actors Studio vyučuje svoj program. Burstyn je celoživotným členom Actors Studio a jeho spolupredsedkyňou. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Atlante a Savannah (Georgia, USA) a Santo Domingo (Dominikánska republika). Natáčanie trvalo od novembra 2022 do marca 2023. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama