Reklama

Reklama

King Kong

Trailer 2

Obsahy(1)

New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (1 255)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Ne, nebudu k tomuto filmu přistupovat tak, že je to Jackson, tak odeberu jednu, dvě hvězdičky za to, že je to totální (dámy prominou) sračka. Vezmu to přesně tak, jako se to snažím brát vždycky - co na tomto filmu si zaslouží být ohodnoceno hvězdičkami? Jednoduše a krátce: nic. Kdyby se z filmu vystříhaly některé zbytečně násilné scény a zůstalo tam jenom romantické blbnutí blondýny s opicí, tak by se to dalo vysílat v deset hodin dopoledne v pohádkovém pásmu pro zasmání těch nejmenších, ale takhle? Nechtějte mě tady něčím balamutit. S příběhem se nikdo nepatlá, ten znají staromilci, co by se odvažovali reptat, z původní verze, tak ať se nejdřív podívají na ni. Je to opravdu nutné, protože jinak tohle celovečerní demonstrační video společnosti WETA Digital postrádá jakýkoliv smysl. (A ony ty triky ani tak nejsou moc dobré, je totiž naprosto zřejmé, že jde o počítač, ó, jak zbožňuji staré poctivé loutkové animace bestiálních příšerek.) Jestli máte rádi Adriena Brodyho, podívejte se raději na Pianistu, aspoň se dozvíte i něco z historie, jestli máte rádi Naomi Watts, tak se hlavně na tohle nedívejte, jinak tu ječící bezduchou panenku budete mít chuť pohladit trochu kladivem po kadeřích a zaslzeném obličeji. Větší samoúčelnost akčních scén jsem snad ještě nikdy neviděla, a to patřím k velkému odpůrci Michaela Baye. K tomuto typu vyžití/relaxace slouží přece počítačové hry z Asie, netočíme o tom filmy v áčkové kategorii! Nebo já nevím, asi jsem jenom mladá, nevybouřená a pseudointelektuální. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Každý si chce splniť svoje sny. Výnimkou nie je ani Peter Jackson a prečo mu to nedopriať? Je pravdou, že rozjazd je až zbytočne dlhý ale od príchodu na Ostrov Lebiek tempo nepoľavuje až takmer do konca a to do istej miery ospravedľnuje aj fakt, že tento remake si tento novozélanďan točil skôr pre seba ako pre divákov. Veď dnes už snáď niet človeka, ktorý by nevedel ako sa King Kong skončí a Jackson nie je ochotný do tohto až veľmi jednoduchého príbehu priniesť takmer nijakú inováciu. Natočené je to však veľmi zručne a určite ide o dôstojnú poctu filmovej klasike. A scény s dinosaurami nemajú chybu. ()

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

King kong funguje paradoxne najviac v scénach kde sa pán prerastená opica nevyskytuje. Tam sa môžme kochať prvotriednymi hercami a Jacksonovým zmyslom pre dynamiku obrazu. Atmosféra New Yorku v čase hospodárskej krízy je zachytená vynikajúco. Horšie je na tom už Ostrov Lebiek. Ten totiž vyzerá ako vystrihnutý z Pána prsteňov, v domorodcoch každý spozná škretov, džungľa pôsobí miestami ako Rivendell a vôbec celkový vizuál ostrova a jeho zachytenie pôsobí ako nepoužité zábery z LOTR (samorejme, že nie je ale pôsobí tak). A tu začína môj problém s Mr. Ape. Od mága Jacksonovho charakteru totiž očakávam trochu kreativity a nie vidieť ten istý prístup štyrikrát po sebe. Scény s dinosaurami sú neskutočne dlhé, zbytočné a nudné. Keby sa zostrihali na desatinu času filmu by to len pomohlo. Newyorský záver je potom už len nudným čakaním na smrť Konga. Vizuálna zložka je síce bombastická, avšak dosť často vidieť čo bolo točené pred modrým pozadím. King Kong je popkorn na ktorý si o týždeň ani nespomeniem. 7/10 ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Tak, ako mal v Pánovi prsteňov každý obraz svoju váhu a bol neoddeliteľnou súčasťou premysleného, citlivo poskladaného a komplexného celku, tak je v King Kongovi každý obraz výstrelkom momentálnej nálady a odlišného prístupu k divákovi. A výsledok je gigantický nesúrodý guláš, ktorý začne s prísľubom osobitého jacksonovského úletu (skrz bláznivú kameru a strih poňatá romantika, nadšenie filmárčinou a nostalgická atmosféra New Yorku 30. rokov), ale pokračuje v duchu predigitalizovaného kalkulu, kde ani tucet krvilačných dinosaurov nevzbudí taký úžas, ako kedysi ten jediný, bylinožravý v prvom Jurskom parku. Nezachráni to ani hudba Jamesa N. Howarda, obratne kombinujúca potreby súčasného soundtracku so schémou klasiky Maxa Steinera, ani stelesnenie hviezdnej krásy Naomi Watts, ani dojímavá výrečnosť Kongových očí, či roztomilé jonglovanie s kameňmi a korčuľovanie na ľade. Som fanúšikom Petra Jacksona, stratených svetov i veľkých filmov, no v smútku utieram slzu nad nenaplnenými očakávaniami a púšťam si kúzelnejší a vyrovnanejší Svet zajtrajška. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Občan Kane nového tisíciletí? Jurský park na čtvrtou? Titanik končící Apokalypsou? Na plnění dětských snů není nikdy pozdě a téměř každý se jednou té šťastné chvíle dočká. I Peter Jackson se dočkal. S neomezeným rozpočtem si natočil svého King Konga. Ale proboha proč? Co může primitivní příběh o lásce mezi přerostlým opem a herečkou přinést dnešnímu zmlsanému publiku? Jsou to triky, tuny triků. A... a co ještě??? Možná se Jackson chtěl vyznat ze své lásky k řemeslu a vzdát hold báječným mužům s klikou, možná to celé měla být parodie na dnešní velkofilmy ve stylu Team America, možná to měl být skutečně tak zoufale jasně nalajnovaný dojič slz. Ale nepředbíhejme.___ Hned začátek filmu přináší první hořké pilule v podobě více než hodinového entré (ke konci si však budete přát, aby takto poklidných částí bylo zdaleka víc). Dobrodružný film by snad měl začínat dobrodružstvím ve stylu Indiana Jonese a ne záběry na znuděnou zvířenu zavřenou v klecích. Když už jsem nakousl toho Jonese – zkuste si představit úvod Dobyvatelů ztracené archy s dinosaury místo šutru. Že to není možné? Peter vás vyvede z omylu. Za prachy je možné všechno. A za hodně prachů je možné absolutně cokoliv. Bohužel. Ze ZOO se – po krátkém karikaturistickém úvodu do tehdejší doby – přesuneme mezi skupinku zhrzených herců včetně začínající naivky Ann Darrow (Naomi Watts) . Ann filmově uvěřitelnou náhodou narazí na Eda Wooda v hobití podobě, na režiséra Carla Denhama (Jack Black) hledajícího hlavní herečku pro svůj superfilm, jenž by se měl odehrávat na dosud neprobádaném ostrově. Na ostrov za (ne)dlouho skutečně dorazí a podle scénáře Jacka Driscolla (Adrien Brody) zrealizují pár scén. Teprve pak se dají kolečka osudu do pohybu a začne skutečný Velkofilm. Do té doby uplynou metry a metry celuloidu. Ale popojeďme. Po nijakém přivítání připraví ostrovní domorodci štábu nepěkné překvapení. Téměř končící kanibalistickou hostinou jako z filmu úchyla D’Amata. Jenže kapitán lodi poprvé a ne naposled předvede svůj um přijít na správné místo ve správný čas. Ale co bych to okecával. Ann je jednoduše obětována Kongovi, ten si k ní vytvoří zvláštní citové pouto a celé to vyvrcholí na vršku Empire State Building. Jak by to někdo mohl neznát. ___ A já se znovu ptám: Proč? Nebo spíš proč to, co fungovalo v Pánovi prstenů nefunguje tady? Vysvětlení je nasnadě. U LOTRa se Peter dokázal jakž takž krotit a bombastické scény nám dávkoval s mírou. Zde nikoliv. Jak kdyby chtěl každičkou akčnější scénu vyždímat do poslední, posledňoučké kapičky. Jenže všeho moc škodí a platí to pro zmiňovaný úprk před dinosaury, pro Kongovy hrátky s Ann i pro 90% dalších lepších scén. Paradoxně tak nejneakčnější úvod a závěr patří k nejpovedenějším. Prostředek je přesycen akcí. Fakt, že jo! Neospravedlní to ani vizuální dokonalost celého díla, která navíc mnohokrát hraničí s holým kýčem. Všechna ta akce vypadala v traileru dokonale a dokázala vás přimrazit k sedadlu, jenže trailer trval necelé dvě minuty a nebyly v něm pronášeny duchaplné dialogy (jeden příklad za všechny: -„Já nechci být srab.“ – „Teď není čas na hrdinství, Jimmy“). ___ Před sedmdesáti lety by Kongovi k úspěchu stačily stokrát slabší efekty. O příběhu tehda nikdo neuvažoval. Jenže doba je jiná, doba je zlá k prázdným příběhům s plakátovými charaktery a stokrát natahovaným ničím. Já se té době nedivím. Nedivím se ani plakátově plochým hercům, s Naomi v čele, že do toho šly. Za ty prachy bych se nechal digitální gorilou vláčet digitální džunglí taky rád. Přičemž asi stačilo vypadat jako panenka barbie, což vzhledem k opově velikosti nakonec nebyl žádný problém, a k tomu umět stylově vřískat. Adrien Brody pro změnu předvádí dalšího vyplašeného hezouna předvádějícího další nečekaně heroické výkony. Snad jen Jack Black vyčnívá z herecké řady a to nejen díky své ne náhodné podobě se skutečným režisérem. ___ A já se znovu a naposledy ptám proč?!? Proč – když už mermomocí musel vzniknout remake Konga – nebyl jeho režisérem někdo nápaditější? Pod taktovkou například Cronenberga bychom se možná dočkali alespoň toho zoofilního sexu, ale kdo má zapotřebí TOHLE??? Těžko hledat odpověď. Zásadní otázkou tedy nakonec nebude proč (jelikož to ví jen Peter), ale: Naplnil King Kong (2005) má očekávání? Čekal jsem luxusní přehlídku dokonalé trikařské práce završenou uboze plytkým scénářem? Ne! 70% Zajímavé komentáře: Melies, Dan9K, numi, Clasic, Velemír, MacGyver, Barak () (méně) (více)

Galerie (157)

Zajímavosti (77)

  • Někteří koproducenti se pozastavovali nad mimořádnou délkou filmu. Když ho však viděli, nebyli schopni režisérovi říct, co by měl vystřihnout. (hippyman)
  • Když se Denham (Jack Black) baví s Prestonem (Colin Hanks) v taxíku o možných herečkách, Denham zmíní jméno Fay. Tou je samozřejmě míněna Fay Wray, představitelka Ann (v tomto filmu Naomi Watts) z původního filmu King Kong (1933). Dále se dozvídáme že už něco točí "pro RKO s Cooperem". RKO Pictures bylo studio a Merian C. Cooper byl režisér, kterému vděčíme za onoho původního King Konga. (Mikahu)
  • Dvojplošníky, ktoré sa objavili v závere filmu, sú ten istý typ lietadla, ktorý sa objavil aj v pôvodnom filme z roku 1933. Tvorcovia si museli zohnať pôvodný plán lietadla a postaviť si ho, keďže sa nikde nedal zohnať. (Shakers)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Peter Jackson a Smrtelné stroje

Peter Jackson a Smrtelné stroje

26.10.2016

Režisér Pána prstenů, King Konga a Hobita si našel další velký projekt. Tentokrát se ale neujme režie, Peter Jackson totiž postapokalyptické sci-fi Mortal Engines dodá jen scénář a zajistí produkci.… (více)

Star Wars a Avengers se Serkisem

Star Wars a Avengers se Serkisem

03.07.2014

Král motion-capture Andy Serkis nemá o práci nouzi. Představitel Gluma z Pána prstenů, kapitána Haddocka z Tintinových dobrodružství nebo King Konga ze stejnojmenného remakeu Petera Jacksona sice… (více)

Návrat Godzilly potvrzen

Návrat Godzilly potvrzen

21.05.2014

Godzilla není v kinech ani týden a už zvládla vydělat přes 200 milionů dolarů. Reboot slavné značky, který je zároveň velkou poctou šedesáti rokům její filmové historie, tak pochopitelně čeká… (více)

Reklama

Reklama