Status: Naživu

• USA Last Seen Alive (více)

Willova (Gerard Butler) brzy bývalá manželka (Jaimie Alexander) záhadně zmizí na čerpací stanici. Ten se vydává do kriminálního podhoubí města, zatímco utíká před úřady a závodí s časem, aby ji našel. (mikki089)

Recenze (81)

st.jim

Vaše žena vás už nemiluje a tak vám zahejbá a chce si s vámi dát “pauzu”. Každý normální chlap ví, co to znamená. Kopačky. Odvážíte ji tedy k jejím rodičům a na bezince vám ta koza zmizí jako pára nad hrncem. Co uděláte? Zařvete: ,,BINGOOO!”, vyhodíte její krámy z auta a odjedete domů, nebo zavoláte policii a začnete po ní pátrat? Samozřejmě je první možnost správná. Náš Butlík si ale vybral tu druhou a jako bonus si začal hrát na Ramba, aby svou ženu zachránil a možná ziskal i její srdce zpět. ()

JASON_X

Chlápek, kterýmu zmizí na benzínce jeho pěkná stará, se pustí do jejího hledání na vlastní pěst. A jelikož je ten chlápek Butler, je jasný, že při jejím hledání půjde klíďo i přes mrtvoly, zvlášť když proti němu stojí nejenom nedůvěřiví poliši, ale i klasicky vylízaní a zdegenerovaní jižanští burani. Většinu času se jedná o parádní oldschoolovej thriller, vydatně oddechovej a přímočarej, kterej mi dal samozřejmě vzpomenout na devadesátkovou klasiku s Russellem a Quinlanovou. Ale bohužel (a teď pozor, SPOILER, tak ať náhodou někoho nepřipravím o plnohodnotnej diváckej zážitek) v posledních pěti minutách je celý slibně se rýsující unhappyend nemilosrdně zprzněný a zaříznutý happyendem tak učebnicově odporným, až se z toho nejednomu divákovi zkřiví ústa do cynického a znechuceného šklebu. ()

bobstock

Táhlá rutina zřejmě na splnění televizních tabulek pro thrillery. Z plakátu filmu můžete vidět zřízeného Butlera jak za ním všechno vybuchuje, ale skutečnost je mnohem prostší. Výbuch tam je jen jeden a dlouho dopředu avizovaný neustálými záběry na hromady sudů s plamínkem a pokud jde o upoceného, nervního Gerarda, který lepí jedno blbé rozhodnutí za druhým na vlastní pěst, užijete si. V žánru unesených filmových postav už tu ale bylo více a mnohem lépe nakroucených pokusů. 40% ()

sedm.1

Last Seen Alive hodnotím sice jen průměrně, což ovšem neznamená, že by mě tato podívaná neoslovila, to spíš naopak. Já vlastně dokonce když nad tím tak přemýšlím, tak tomu filmu nemám ani příliš co vytknout, když tedy pominu jediný, ale bohužel zároveň i docela zásadní moment, kdy se ústřední hrdina rozhodne celou záležitost vyřešit sám, ovšem to tím nejnesmyslnějším, nejsložitějším a nejnebezpečnějším způsobem, i když samozřejmě na druhou stranu chápu, že se tímto směrem vydali tvůrci účelově, jen si k tomu ale prostě mohli pomoct nějakou inteligentnější berličkou, a ne takhle hloupě a nepřesvědčivě. Toť ovšem má jediná výtka, zbytek šlape jako velmi dobře namazaný stroj, a já si to především díky vážně parádnímu spádu fakt užíval. Ten film totiž vážně nasadí velmi slušné tempo hned od první minuty, má spád, disponuje napětím, v závěru působivou gradací, fungují zde emoce, akce je pak sice minimum, ale jelikož o ní tu opravdu nejde, tak to nepovažuji za výtku, bavila mě nicméně i atmosféra celého filmu, no a opomenout nemohu samozřejmě ani výrazné a sympatické postavy, na čele s jedním posledních ryzích akčních hrdinů filmového plátna, Gerardem Butlerem, který má charisma, pohled zabijáka a svým parádním působením ve svých filmech nechává nostalgicky vzpomenout na zlaté doby akčních jízd. Za mě si zkrátka tento svižný, záživný a působivý krimi/thriller zaslouží velmi silné 3* a jistojistě doporučení všem, kdo má rád tyto sice méně náročné, o to víc ale funkční podívané, prostě je to taková žánrová sázka na jistotu. ()

castor

Stačilo zmínit „strážníku, omlouvám se za rychlou jízdu, ale jsem v kontaktu s detektivem Patersonem, na pumpě se totiž ztratila moje žena, zkouším ji hledat i sám, jsem ve stresu, tak asi proto jsem jel rychleji,“ než s bouchačkou za pasem a svázaným chlapem v kufru pláchnout do lesa. Jenže Gerard Butler se zhruba právě od poloviny začne chovat jako žáček čtvrté třídy, kupí jedno nelogické rozhodnutí za druhým a divák postupně ztrácí o cokoliv zájem. Jeho letité manželství má trhliny, partneři však o nich vědí a jsou připraveni je řešit, respektive ona si jede utřídit myšlenky do domu svých rodičů. Jenže plány se zvrtnou a hledající Butler nakonec skončí až v opuštěné feťácké varně (nejen) s jedním úsměvným digitálním výbuchem. Takže si k chatrnému scénáři můžeme přičíst ještě celkovou lacinost produkce. Celé to vypadá jak epizoda nějakého televizního seriálu, Butler, kterého si ještě nějaký ten pátek budeme se spokojeným úsměvem spojovat se sérií Pád Bílého domu (než nás úplně otráví), naštěstí tyhle obyčejné chlápky od vedle umí. Jenže je v tom celém tak nějak sám. Béčko, které si toho nepohlídalo docela dost, abych mu mohl šoupnout spokojené tři hvězdy. ()

• Někdy mezi jízdou k benzinové pumpě v úvodní scéně a cestou na policejní stanici si Will (Gerard Butler) stihl oholit krk, což samozřejmě není možné. (Johnny.ARN)
  • Gerard Butler (Will Spann) vzal tento film jako zábavnou výzvu/experiment. Po celý film improvizoval. Tvůrci mu ukázali jen prvních deset stránek a dokonce i ty byly vyhozeny, jakmile byli na place. Film se natáčel 8 dní. (zrajda)
  • Když hlídka požádá Willa (Gerard Butler), aby vystoupil z vozidla, nemá zapnutý bezpečnostní pás, ale v dalším záběru z přední části vozidla je připoutaný. (Johnny.ARN)