Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
Robert RodriguezHrají:
Uma Thurman, David Carradine, Michael Madsen, Daryl Hannah, Gordon Liu, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Michael Parks, Bo Svenson, Jeannie Epper, Samuel L. Jackson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá mamba alias Nevěsta už má na svém kontě několik mrtvých a pomalu se blíží ke konečnému zúčtování. Je třeba ještě zabít Billa, bývalého milence, mistra a také otce dítěte, o němž se domnívá, že je mrtvé. Vzpomíná přitom, jak Billa nečekaně po několika měsících spatřila před kostelem v El Pasu, kde probíhala zkouška její svatby. Utekla od Billa, když zjistila, že je těhotná a že už kvůli němu nechce zabíjet a vést život profesionální vražedkyně. Po pouhých třech měsících ji ale Bill našel. Přestože se zprvu tvářil, že ji chce nechat na pokoji, do kostela vzápětí vtrhlo jeho komando a všechny postřílelo. Navzdory Billově střele do hlavy ale Beatrix nezemřela, jen zůstala čtyři roky v kómatu… Nyní se chystá na Billova bratra Budda, který žije na poušti v karavanu. Skryje se pod schody a čeká, až bude moci zaútočit. Budd ji ale předejde a postřelí dávkou soli. Pak jí píchne injekci, po které Nevěsta usne. Odveze ji na hřbitov, vykope hrob a ještě živou ji tam v rakvi uloží. Sebere jí meč, který jí vyrobil Hattori Hanza, a chce ho prodat další člence zabijáckého komanda Elle. Ta slíbí milion dolarů. Přijede za Buddem do jeho karavanu, a když on otevře kufřík s penězi, kousne ho černá mamba, která tam byla schovaná. Následkem prudkého jedu Budd zanedlouho umírá… Nevěsta, uvězněná v rakvi pod vrstvou země, si vzpomene, co ji naučil mistr Pai Mei. Tvrdý výcvik, jehož se jí od starého Číňana dostalo, teď přinesl své ovoce: podaří se jí vymanit z pout a prorazit holou pěstí dřevo rakve. Dostane se ven a jede do Buddova karavanu. Tam už se ale setká jen s Elle. Dojde k dlouhému zápasu, při němž se jí podaří dívku oslepit… Nyní už skutečně zbývá jen Bill. Nevěsta přemýšlí, kde ho má hledat. Navštíví proto starého Estebana, který byl pro Billa v dětství něco jako otec. Byl přítelem jeho matky a znal Billa jako malého chlapce. Protože má slabost pro hezké blondýny, prozradí jí, kde má Billa hledat... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 019)
Dva zářezy na pažbě už má, tři jí ještě zbývají. S bravurou mistra, který pokleslých filmů viděl víc, než o kolika mnozí pouze slyšeli, se Quentin Tarantino vrací po jedničkové řežbě a znovu se nezapomněl bavit. Ač je napodruhé meditativnější, delší, pomalejší, utahanější, chcete-li, předkládá několik lahůdkových sekvencí (pohřbení zaživa, oko Daryl Hannah, Pai Mei) a otěže filmu vede opět velmi pevně. A to, co mnohým mohlo vadit v jedničce, tedy pořádné prokreslení charakterů, tady napravuje. A nechává dýchat dialogy. A ty tehdy (dnes už trochu, sorry, vyčpělý filmař) uměl náramně. Fanoušek osobité tarantinovské nadsázky prostě musí být spokojený, jednička byla efektní, dvojka je vyzrálá. Za oba díly díky moc. ()
"HLOUPÁ BÍLÁ HOLČIČKA SI HRAJE SE SAMURAJSKÝM MEČEM." Je radost sledovat film režiséra, který miluje filmy, má nakoukáno, umí točit a královsky si to užívá. Oba díly KILL BILLA jsou filmařsky po všech stránkách mimořádně vymazlené - Tarantino umí napsat zábavné dialogy, obsadit zajímavé herce, natočit parádní akci, vyhrát si kamerově, zvukově i hudebně (povypůjčovaný soundtrack) a celkově má nápadů na rozdávání. Nesedí mi snad jen občas příliš pozvolné tempo v druhém díle, pubertální smysl pro humor, přílišné pomrkávání na diváka a splatterová grotesknost. ()
Pokud jsem o jedničce psal, že je dokonalá v obrazové a barevné kompozici, dvojka je aranžérský orgasmus. Svou přemrštěnost tentokrát navíc dokáže využívat při vyprávění příběhu (Nevěsta dostávající se z rakve - výcvik u Pai Meie), Uma Thurman je fantastická a akční scény i dialogy opět překypují brutalitou. Dialogů oproti jedničce přibylo na úkor akce, což je při nutnosti odhalit celé pozadí události (o které jednička neřekla prakticky nic) nezbytné. A dokonce i překvapivého zvratu se dočkáme... stejně jako faktu, že Kill Bill přes svou přímočarost opravdu dokáže být poměrně silně citově zabarvený. Celkově lepší, než díl první. 9/10 ()
Zapomeňte na jedničku, důležitá je jenom dvojka. Ta navíc (na rozdíl od prvního filmu) funguje zcela samostatně. To jsem zjistil v kině, kde jsem se ocitl vybaven pouze mlhavou znalostí základních událostí KB1. A pak jsem musel jít znovu. A ještě jednou. Teprve potom jsem shlédl jedničku na DVD. Zatímco KB1 je akční slátanina, která má snad místy určitý půvab, KB2 je jednoduše velký film. A když už je Sergio Leone nějaký ten pátek mrtvý, vůbec se nezlobím na Tarantina, že za něj natočil takovýhle skvost. ()
Kill Bill: Vol. 2 se zdá být úplně jiným filmem než jeho první část, nejen že na sebe nenavazují, ale také se soustředí každý na jinou rovinu příběhu a ukazují nám charaktery postav tak jak je neznáme, což naštěstí díky nechronologickému seskupení filmu nijak neškodí. Černá Mamba pokračuje ve své pouti za pomstou, ale tentokrát nás nečeká krvavá řež, ale mnohem prokreslenější příbeh s tučnější dějovou linkou, dozvíme se mnohem více z Nevěstiny minulosti a hlavně se seznámíme s postavou, jejiž tvář nám byla v původní části přísně tajena, Billem. Je zvláštní, že čím více toho o jednotlivých postavách víme, tím více nás Quentin Tarantino, jenž tentokrát vsadil spíše na douhé dialogy a svůj oblíbený humor, překvapuje. V ten moment, kdy se zdá, že je dobojováno si nelze povšimnout, že ještě nenadešel čas na konec příběhu, ale režisér jej jinak nenatahuje, naopak nechává film žít svůj vlastní život a úrvky z něj nám předkládá, přičemž nezapomíná vytahovat esa z rukávu a dokazovat nám, že co se koncem zdá být jím rozhodně není. Mamba totiž dokončí svou pomstu až když dořeší své vnitřní problémy a je osvobozena, její život pak začne dávat smysl a my pochopíme, jak blízká si je v současnosti a minulosti a zároveň začne dávat smysl i její dlouhá cesta, jenž se na konci může někomu zdát přehnaná a nedůležitá, jen jako linka, díky které režisér vyprávěl příběh a nakonec ji nechal zaniknout, protože se stejně ukázala jako věc, které Mamba nakonec lituje, protože putovala z důvodu, který nebyl opodstatněný - což ovšem sama neví - i když jeho část nejspíše ano, a někomu jako nejpodstatnější část příběhu, jež na konci buď vyvrcholí nebo padá spolu s ním. Ať příběh pochopil jakkoli, jistě dokázal ocenit režisérovu zručnost a rozhodně nezalitoval času který s Nevěstou ztrávil, protože rozhodně nebyl promrhaný. ()
Galerie (129)
Photo © 2004 Miramax films
Zajímavosti (95)
- I zde se projevuje jeden z Tarantinových fetišů: postavy často nemají boty. (imro)
- V první scéně z poslední kapitoly, když Beatrix (Uma Thurman) jede v autě za Estebanem (Michael Parks), si můžeme všimnout, že na sobě má světle modrou sukni. Když ale z auta vystoupí, je oblečená do tmavě modrých džín. (annafoj)
- Premiéra měla nakonec od prvního Kill Bill (2003) podstatně větší odstup, než bylo původně plánováno. Tarantino k tomu řekl: „Podle toho, jak nám šla postprodukce prvního dílu, jsme odhadli,jak dlouho nám asi zabere dvojka, a podle toho stanovili původní datum premiéry. A pak jsem zažil něco dost podivného. Než jsem dodělal jedničku, na dvojku jsem ani nesáhl. A pak jsme měli premiéru a já musel první díl propagovat, dávat rozhovory a chodit na tiskové konference. Takže jsem o filmu mluvil a mluvil a rozebíral ho ze všech možných i nemožných úhlů. A když jsem to všechno měl za sebou, měl jsem takový ten pocit dokončené práce. Jenže s tímhle pocitem jsem před sebou měl ještě práci na celém dalším filmu! Právě jsem projel celý svět a najednou jsem zase v té samé střižně s těmi samými lidmi. Trvalo mi skoro měsíc, než jsem se dokázal vrátit do normálních pracovních kolejí. Takže bylo jasné, že musíme premiéru odsunout.“ (NIRO)
Reklama