Pani Wilberforceová je výstredná stará dáma, u ktorej si prenajme priestor pätica hudobníkov, aby mala potrebný pokoj na skúšanie. Netuší, že domnelí členovia sláčikového kvinteta sú v skutočnosti zločinci, ktorí plánujú ďalšiu lúpež... (STV)

Recenze (81)

mortak

Milá komedie, která má šmrnc i spád, ale trochu mi tu chybí něco víc. Na to, že Britové tuto komedii považují za poklad jejich kinematografie, a volí ji neustále mezi nejlepší filmy, v ní není nic tak pamětihodného. Slušně napsaná konverzačka s bábou na zabití a trochou té satiry natočená cudně a uměřeně. Nic víc. ()

Radiq

Bohužel jsem u toho asi dvakrát usnul. Teda co to kecám. BohuDÍK. Mě to totiž skoro vůbec nebavilo. To předělávka (Lupiči paní domácí) se mi myslím kupodivu líbila víc. Jo, uznávám, že profesor byl prvotřídní super ksicht, ale bylo to pro mě takovy moc neuvěřitelny. Jediní dva další herci, co jsem znal, byli Sellers a Lom, ale ani jeden mě k výstřiku nedovedl a vlastně nic ve filmu mě nějak moc nezaujalo. ()

AIMÉE

Často se mi nestává, že přesně co od filmu zpočátku očekávám, nakonec dostanu. Slibná anglická krimi komedie lákající na "nostalgickou" atmosféru, herecká ese a absudní konfrontace lupičské bandy. Ale ne úplně každý vyčnívá, např. Peter Sellers tu odvádí na můj vkus jen "standardní" práci a je spíše do počtu. Má sice i světlejší chvilky, nicméně takový Alec Guinness je jiná káva. Scénář není nejhorší, ale nelze čekat výbuchy smíchu, vzhledem k suchopárnému přednesu (nejen díky paní domácí), tudíž masivní salvy pouze sporadicky. Film to není špatný ani zbytečný, spíše oddechový a možná v mnoha případech jednorázový, pokud si člověk nenajde nějaké památné momenty. ()

Willy Kufalt

Bože můj, s takovou starou dámou je to k nevydržení, ať už jste lupič nebo muzikant! :o) Dnes již mírně zestárlá ztřeštěná záležitost pro pamětníky má příjemnou atmosféru starého Londýna, překvapí na rok vzniku barvami a zaujme obsazením. Alec Guinness už pár let hvězdí pro své diváky v jedné komedii za druhou, Peter Sellers se teprve více rozehrává a Herbert Lom nade všemi výrazně ční se svým zapamatovatelným výrazem. Naivně groteskní nádech spočátku humor v konverzační rovině hezky doplňuje, ale s přibývajícími minutami mě ke konci už skoro začal otravovat. Bez problémů uvěřím, že v roce 1955 to mohla být pro návštěvníky kin velká bomba nejen v krajině svého vzniku, ale nemohu si pomoct... coby mladému divákovi mi už připadá celovečerní formát na podobný styl jako zbytečně moc dlouhý. Což může být způsobeno tím, že viděl jsem nejednu loupežní komedii pozdějšího data, Besnardovo Krást se musí umět (1975) v rámci tohoto subžánru u mě asi jen stěží něco překoná, a Pět lupičů a stará dáma se tak v mých očích pak ocitli pouze v pozici zajímavé dobové kuriozitky. 60% ()

filmmovier

Novou verzi od Coenů jsem dosud neviděl a ani nadále po tom nijak netoužím, ale původní verzi jsem toužil vidět velmi. Konečně se zadařilo a já nejsem ani trochu zklamán! Alec Guinness v další geniální roli lupiče gentlemana, v dalších rolích mu brilantně sekundují Peter Sellers a Herbert Lom a geniální Katie Johnson jako paní Wilberforcová. Tenhle film by klidně bláznivou veselohrou mohl být nazván, a ani tomuto kousku nechybí značná porce elegance, noblesního britského humoru a neopakovatelného kouzla. A závěr, ve kterém konečně dojde k likvidaci kompliců je naprosto geniální! Veliká jízda je to ale od samotného začátku. Alespoň pro mě. 85%. ()

Zajímavosti (11)

• V roce 2004 natočili bratři Coenovi remake tohoto filmu. Avšak sám Ethan Coen přiznává: "Vzali jsme z něj pátěř příběhu a vše ostatní zcela přepracovali. Charakterové rysy postav i prostředí se od originálu docela liší." (venus)
  • Řada exteriérových scén se natáčela v areálu starého nádraží na Kings Cross. [Zdroj: Zdeněk Bauer - kniha Herbert Lom, nejslavnější český herec na světě] (mar48)
  • Ve scéně, kdy lupiči odjíždějí od staré dámy, se omylem otevře futrál s penězi, které se vysypou na ulici. Lupiči se nezdržují jejich sběrem. Přesto v dalších záběrech není po bankovkách na ulici ani památky. (Amper01)