Režie:
Patty JenkinsScénář:
Allan HeinbergKamera:
Matthew JensenHudba:
Rupert Gregson-WilliamsHrají:
Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen, Robin Wright, David Thewlis, Danny Huston, Elena Anaya, Lucy Davis, Ewen Bremner, Lilly Aspell, Saïd Taghmaoui (více)VOD (7)
Obsahy(2)
Ještě než se stala Wonder Woman, podstoupila princezna Amazonek Diana trénink, který z ní udělal neporazitelnou bojovnici. Vyrůstala v chráněném ostrovním ráji až do doby, kdy na jejich pobřeží havaroval americký pilot a vyprávěl jim o masivním konfliktu zuřícím v okolním světě. Diana opouští bezpečí domova s přesvědčením, že dokáže hrozbu zastavit. Diana bojuje po boku mužů ve válce, která má ukončit všechny konflikty, a objevuje plný potenciál svých schopností... a svůj skutečný úděl. (Freeman Ent.)
(více)Videa (12)
Recenze (1 237)
Zbytečně dlouhé. Parádní chemie mezi Dianou a Stevem. Závěrečná destrukce spíše na škodu. DC tentokrát nabídl podstatně větší hloubku postav než Marvel a přestože svůj filmový vesmír staví poměrně chaoticky. Zcela určitě na mě působí o něco dospěleji. Wonder Woman je svým způsobem Captain America. 75% ()
Pro mě zdaleka nejzajímavější origin, co doposud předvedl DC Comics a vlastně i všechny marvelovky dohromady. Je vidět, že to točila ženská, takže není kladen důraz na digi bordel, ale na příběh a ten šlape perfektně. Protiklad „divící se Diana vs. nový, dosud nepoznaný svět“ funguje skvěle a přináší spoustu vtipných situací (celé kino se smálo), zasazení příběhu do doby 1.světové války je v comicsu originální a neokoukané a ty trikové orgie na konci jsou v pohodě stravitelné. Navíc to má silný protiválečný apel, takže další palec nahoru. A Gal Gadot? Ode dneška má nová hrdinka. Nodolatelná ve svém spravedlivém hněvu, upřímnosti vůči žasnoucímu okolí a nejenom, že je půvabná, ale i – jak to říct – tím správným způsobem emancipovaná, holky tohle musí milovat. ()
Wonder Woman (2017) je od Supermana (1978) zřejmě první filmový komiks, který se nesnaží být "temný", "realistický" ani "něco jako...", nýbrž kráčí hrdě ve stopách té nejnaivnější tradice vlastního média. Sice jeho jednotlivé části působí jako samostatné sešity téže komiksové řady pro malé kluky... pokaždé od jiného scenáristy i kreslíře, leč bez oněch meta-meta-rovin to zejména v dnešní době vyvolává vlastně osvobozující dojem upřímného braku. Jako onen typ komiksu, o němž Umberto Eco psal ve Skepticích a těšitelích. (S těmi ostatními DC filmy to naštěstí moc společného nemá, i když se prolog a epilog snaží sugerovat.) ()
Rozhodně jsem se u toho necítila tak trapně jako u Batman vs Superman a celkově mi Wonder Woman přišel jako neškodný film. Ve filmu se najde pár parádních momentů (prakticky celá první část je hodně fajn). Jeden z největších záporů pro mě byla délka, film by opravdu o takovou půlhodinku potřeboval prostříhat. No a bohužel, vlil Zacka Snydera je až moc patrný a já si nemůžu pomoct, mě celá ta Snyderovská akční stránka už vůbec nebaví. Je to pořád stejné, čili naprostý digibordel, kde všechno vybuchuje a vy se v tom snažíte najít smysl. Záporák taky vzbuzuje spíše úsměv než respekt, ale mám dojem, že záporáci jsou tak celkově problémem posledních DC filmů. Nicméně jsem si jistá, že Wonder Woman si najde své fanoušky a rozumím tomu, je to krok tím lepším směrem. ()
Když Kapitán Homokokot konečně podlehne genderovým přetlakům a nechá si přišít kundu, změní se v mimořádně nesympatickou prkennou Židozonku s tak dokonalým šišoidem na krku, až má jeden při pohledu na něj neodolatelnou chuť šoupnout ho zadákovi do mlýnu a pokládat pětky. Takže jediným trochu seksy rozptýlením je první dvacetiminutovka, kdy může divák, znechucený zajisté urputně depilovanou Icákou Rabínovou, alespoň úchylně přemítat nad kapku prošlým, ale pořád jedlým sendvičem, obloženým Bobinou Piš a Mrs. Nýlsenovou. A pak už následuje jen obvyklá pícnina pro dementy, řecká mytologie pro zvláštní školy a Kapitán Homokokot ryloudyt s androgynně feministickým poselstvím pro škaredé týnejdžerky s kníry, nezletilé pokojové masturbanty a otylé chovatelky koček za zenitem. Sice s fokusem na Velkobrity a asi proto méně patetické, nicméně pořád anemické, mentálně nestravitelné a zdravotně závadné. Ono sledovat totálně koženou vypleštěnou izraelskou štěrbinu, jak v neušpinitelném plážovém outfitu zajišťuje klid na Západní frontě, potírajíc světelným bitchíkem a kanálovým poklopem kulometná hnízda císařské armády, to je něco, jako čumět v nekomediálním spektáklu na Miče Bjůkenena, kterak v těch svých červených trenkách a s kovovými předloketníky mlátí na pobřeží v Palm Bitch třeba Godzilu a se seriózním výrazem u toho dělá na povislých kozách TA-BLE-TY. A u takovéto sofistikované podívané se buď můžete v záchvatu huronského smíchu poprskat lahváčem, anebo si samým napětím retardovaně cucat palec v klecovém lůžku a polámanýma pastelkama s mohutným přetahováním kompulzivně vybarvovat omalovánky se Supergejem. ()
Galerie (140)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (43)
- Wonder Woman se ve své době stala nejvýdělečnějším filmem DCEU, v domacích tržbách předběhla snímky Muž z oceli (2013), Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) i Sebevražedný oddíl (2016). (DC_DeteCtive)
- V komiksové předloze se Steve Trevor (Chris Pine) a Diana (Gal Gadot) setkávají během 2. světové války, film je ale zasazen do období té první. K této změně došlo proto, že tvůrcům připadala éra vhodnější: „Během 1. světové války se lidstvo poprvé snažilo najít své kořeny. V tomto světě jsou kladeny otázky ohledně ženských práv, a také se týká mechanizované války, ve které nevíte koho zabíjíte. Bylo to chladnokrevné období.“ (JustMeeKatie)
Reklama