Velmi realistická interpretace jedné z nejkrvavějších bitev vietnamské války. (Filmbox)

Recenze (115)

Orlau32

Příšerný válečný film. Nemyslím, co do obsahu (bylo to určitě v realu horší), ale jak vůbec lze takovou hrůzu a beznaděj dát na filmové plátno ? Byla to určitě jedna z těch "zbytečných válek", takový ten mlýnek na maso, aby se vyzkoušely nové zbraně a dobylo nějaké území ( v tomto případě kopec), který byl z hlediska důležitosti absolutně nedůležitý a z hlediska územní stratégie Američanům absolutně na 2 věci : na nic a na hovno. ()

C0r0ner

Žádný klenot mezi válečnými filmy (zvlášť v těžké konkurenci Vietnamu), ale i tak to byl zajímavý příběh uvnitř téhle nesmyslné války, kde dobytí jednoho zbytečného bodu na mapě bylo vykoupeno stovkami mrtvol. Atmosféra byla sice průměrná, ale samotné bojové scény se mi hodně líbily a cením si jich. 70% ()

Kosmik 1

Docela zapomenutý válečný film řekl bych. Nikde se o něm nemluví, v televizi ho nedávají. A po shlédnutí už vím proč. Moc se v něm mluví a málo bojuje. Nemá dost realistickou atmosféru. Hlavní postavy jsou prudce nevýrazné a člověk se s nimi nedokáže "sžít". Oceňuji však finále, to bylo hodně drsné a kruté. Příště ale sáhnu raději po Četě. 60% ()

Djkoma

Velmi nevyrovnaný film. Hamburger Hill z počátku nabízí hrozně málo. Děj se rozjíždí velmi pomalu a přes pochopitelné "setkání" s hlavními hrdiny čeká divák na válku opravdu dlouho. Vše je však vynahrazeno v posledních 30ceti minutách filmu, kdy Irvin představí svou vizi války a sekunduje mu konečně se rozjíždějící Phillip Glass (jeho účast byla překvapením, v první půli filmu jsem o něm nevěděl, ale ke konci to vynahrazoval, jak mohl...). Boj vojáků o kopec, krev, hrdinství, beznaděj, působivý a netradiční doprovod, to vše dělá z poslední půl hodiny úchvatný kousek, který nabízí velký kus atmosféry jedné "hloupé" války. Potěšila i kamera, která především ve scénách dobývání slavného kopce předvádí krásné plynulé jízdy podél hrdinu a zachycuje vše důležité. Krom toho scénář skrze dialogy některých postav nabízí velmi zajímavý pohled do atmosféry mezi vojáky a jejich vnitřní motivací (včetně jednoho z nejpůsobivějších "komentářů" doby ve filmech z vietnamu tuším z úst Stevena Webera). Právě díky hlubšímu pohledu do myslí vojáků a atmosféry jednotky dávám slabší 4*... PS: ten rasismus tam prostě musel být... ()

Sabrewulf

Ne příliš přesvědčivý film o válce ve Vietnamu, který se může "pochlubit" zmatenou režií (neustálé a křečovité přepínání mezi válečnými scénami a dialogy), podprůměrnou technickou stránkou (u rozstřelené hlavy jsem vybuchl smíchy, jak to bylo nepovedené), příšernou hudbou (místy už to působilo jako parodie) a jedním černošským uplakánkem, který si pořád stěžuje, jak ho, chudáčka, ti bílí parchanti poslali válčit. ()

Zajímavosti (16)

• Během natáčení byl před očima štábu a herců zabit elektřinou jeden z elektrikářů, pracujících na filmu. Celá událost ohrozila zbytek natáčení, ale nakonec se film podařilo úspěšně dokončit. (Hal_Moore)
  • Scenárista James Carabatsos bojoval vo vojne vo Vietname. Jedným z dôvodov, prečo bola prizvaná producentka Marcia Nasatir, je aj to, že jej syn tiež bojoval vo Vietname. (Smok)