Režie:
Jack ArnoldScénář:
Martin BerkeleyKamera:
Scotty WelbourneHrají:
John Agar, Lori Nelson, John Bromfield, Nestor Paiva, Grandon Rhodes, Clint Eastwood, Brett Halsey, Ricou Browning, Dave Willock, Charles Cane, Bert Stevens (více)Obsahy(2)
Gillman (Ricou Browning, Tom Hennesy) je zajat muži poslanými Oceanáriem na Floridě, kde je studován zvířecím psychologem, profesorem Cletem Fergusonem (John Agar) a studentkou Helen Dobsonovou (Lori Nelson). Profesor se studentkou se do sebe rychle zamilují k zármutku Joea Hayese (John Bromfield), Gillmanova hlídače, který Helen miluje. Gillman získá okamžitou oblibu u Helen a s námahou přesvědčí profesora Fergusona, aby s ním hovořil. Kvůli pokusům prováděných na něm v nádrži se stává obojživelníkem. Pak Gillman utíká, zabíjí Joea a prchá do otevřeného oceánu. Stále však nemůže přestat myslet na Helen. Proto ji vystopuje a nakonec ji unáší z přímořské restaurace, kde zrovna baví s Fergusonem. Ten se ho snaží pronásledovat, ale Gillman utíká ve vodě se svojí zajatkyní. Clete a místní vymahač práva se proto musí pokusit vystopovat Helen a jejího obojživelného únosce...
Tento film je prvním snímkem dnes již slavného herce a režiséra Clinta Eastwooda, který si zde zahrál asistenta v laboratoři. (Javert)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Dočkáme se prakticky všeho, co je pro americký horor z 50. let typické. Dialogy, kamera, zápletka, otáčející se noviny a rozhlasoví komentátoři, vše je tak průměrné a ohrané, až to bolí. I ten výchozí nápad není nic jiného, než suchá variace na krásku a zvíře či King Konga. Jediné dvě věci, co zaručené pobaví, jsou nerealistický kostým hlavního hrdiny a mimořádně hloupá hudba, která opakuje dva motivy (veselý a strašidelný) pořád dokola a absolutně nesedí k promítaným scénám - hudba burácí a v příběhu se nic neděje. ()
Žabí muž si s těma ženskýma nedá a nedá pokoj a to ani v pokračování úspěšného hororu Netvor z Černé laguny . Děj začíná tam, kde v předchozí části skončil, tedy v jezírku uprostřed amazonských pralesů, kde prehistorický žabí muž žije. V porovnání s předcházející částí, kde ho tým vědců chtěl zneškodnit za pomocí jedu, tentokrát filmoví tvůrci netroškařili a šli na to rovnou s dynamitem. Monstrum, omráčené tlakovou vlnou, je převezeno do mořského vědeckého centra Ocean Harbour na Floridě. Předváděčka se trochu vymkne kontrole, žabák vystraší pár novinářů, přizabije jednoho mariňáka a tak je za trest upevněn řetězem ke dnu bazéna. V následujících scénách vědci monstrum krmí a učí ho reflexům za pomocí elektrického obušku. Vědecký tým vede vědkyně, jak jinak, velká fešanda, do které se žabák, jak jinak, zamiluje. Podvodních sekvencí si divák užije opravdu dost a dost, sem tam jsou prokládané dlouhými záběry na skotačící delfíny a občas zazní plky sličné vědkyně o těžkém údělu vědecké pracovnice a o její potřebě být jako ostatní, normální lidé. Ale co čert nechtěl - žabák utrhne řetěz, uteče z akvária, cestou převrhne jedno auto a pohodářsky odkráčí do moře. Zde žabí muž přestává být exotickým prehistorickým živočichem a stává se notně nadrženým predátorem. Marně jsem si lámal hlavu, jak mohl vědět, kde vědkyně bydlí, nicméně se opravdu zjevil u jejího domu a po několika milostných tokání fešandy a jejího vědeckého kolegy se žabákovi opravdu podařilo vědkyni unést. Dobře mu tak, měl vědět, že se zadanýma ženskýma si neradno zahrávat a taky na to šeredně doplatil. Film končí podobnými záběry, jako předchozí část, tudíž otevřenými vrátky pro další pokračování. Výsledný dojem je velice dobrý, rozhodně jde o špičku v žánru monster-movies. A abych nezapomněl, asi na půl minuty se zde s laboratorní krysou v ruce zjeví mladý Clint Eastwood, v miniroličce vědce a pronese pět vět. Vážně, počítal jsem to :o)) ()
No konečně blondýnka a je navíc alespoň o třídu sympatičtější než brunetka od Černé laguny. Tentokrát se jí dočkáme dokonce v podprsence - do sprchy jí ale zlý netvor nevleze, i když by asi hodně rád - zatím se spokojí s jejím pejskem jako jednohubkou. Docela sranda - prvnímu dílu se však nevyrovná. ()
Dvojka podľa mňa v ničom za jednotkou nezaostáva, nemá síce tak súdržnú atmosféru jedného klaustrofobického miesta v Amazónii, zato ponúka široké spektrum lokalít. Džungľa, zábavný park, mesto. Arnold bol vysoko zručným režisérom, čo potvrdil aj v tomto diele a je dosť škoda, že nenabral, respektíve štúdio nenabralo odvahu zakončiť film tak, ako by bolo logické. Myšlienkovo sa téma osamoteného rybieho muža rozrastá o ďalšie aspekty nielen jeho údelu, ale aj spoločenského života 50. rokov. ()
,,NIEKEDY MÁM POCIT, ŽE VŠETCI AMERIČANIA SÚ BLÁZNI." __ Už dlhší čas mlsám jazýčkom po Netvorovi z Čiernej lagúny, žiaľ doteraz som ho nemal možnosť vidieť no i tak som uvítal aspoň túto dvojku. Pre pozretie dvojky však znalostí ,,jednotky" zrejme príliš netreba, pretože všetko podstatné z nej sa tu niekoľko krát dôrazne zopakuje i tak sa ale čudujem názvu ,,Pomsta netvora", nakoľko som nemal pocit, že by sa nejaký revenge konal. Inak som sa s týmto sympaťákom vlastne už kedysi stretol, keď sa epizódne objavil v nevalnom seriálovom Tarzanovi. Nebudem sa ale dlho rozpisovať a komentár ukončím takto: film je typickým sériovým béčkom so všetkými neduhmi čo žáner prináša čiže by si vlastne zaslúžil 3*, mňa osobne však bavil (alebo nudil) zhruba rovnako ako rovnako stará Arnoldova Tarantula, ktorá má u mňa 4*, takže nemám dôvod byť ku človekovi-rybe ešte aj ja zlý. (60. hodnotenie, 11. komentár) ()
Galerie (36)
Photo © Universal Pictures
Reklama