Anihilace

• Velká Británie Annihilation (více)

Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (Cinemart)

Videa (13)

Recenze (746)

JFL

Některé filmy vlastně stojí za to si odložit na dobu, kdy pomine PR masáž, vlna recenzí i výkřiků na sociálních sítích a databázích. Člověk pak k nim může přistoupit do značné míry oproštěný od balastu ohlasů i očekávání. Zrovna "Annihilation" je případ díla, kterému právě čistá a otevřená mysl nejen prospívá, ale do značné míry ji vyloženě vyžaduje. Nejedná se totiž o sci-fi zakládající si na vědecké věrohodnosti, ale naopak na čirém úžasu z nových světů a forem, přičemž diváky vybízí k ponoření se do nich. Podoba fauny a flóry zde může evokovat apokalypticko enviromentalistické vize Hajaa Mijazakiho. Jenže na rozdíl od jejich ekologické logiky příčiny a následku, potažmo snahy posunout se z parazitismu směrem k symbióze, zdejší svět nemá logiku, smysl či cíl. Jeho jediným principem je asymilace a transformace bujením. Garland do své volné adaptace stejnojmenné předlohy vnáší motivy ztráty, sebedestrukce a současně doplňuje páteř možného výkladu celého vyprávění jako metafory pro turbulentní dynamiku vztahu dvou lidí a jejich složité cesty zpátky k sobě, přičemž na konci oné cesty nevyhnutelně nemohou být stejní jako na začátku. Nicméně nejen díky své záměrné enigmatičnosti "Annihilation" nejlépe funguje jako expedice do jiného světa, který je právě díky své groteskní monstrozitě, zneklidňující nestálosti i přízračné kráse nebývale podmanivý. V dnešní záplavě blockbusterů vydávajících se na nové planety, které ale zůstávají příjemně konvenční, se Garlandovi podařilo navrátit do filmu element fascinovaného úžasu. ()

darkrobyk

Působivé sci-fi nemá o napětí nouzi, akčně naladěného diváka však neosloví. A nezachrání to zřejmě ani přerostlý krokodýl, ani zmutovaný živočich. Záře zabírá stále větší prostor, pohlcuje lesy, bažiny i evakuované vesnice. Současně vše mění - tak jako ohýbá rádiové vlny a sluneční paprsky, tak ohýbá i veškerou DNA. Uprostřed všeho dění se tyčí jako phallus maják zasažený meteoritem, v jehož podzemí se ukrývá obří vagina. Dámská expedice se tam, kde muži selhali, snaží zjistit příčinu všech děsivých změn. Vetřelec, Věc, Invaze lupičů / zlodějů těl, Koule, Příchozí + agresivní tráva z Creepshow. Impressionistickou krásu lesa a bažin vystřídá postupně surrealistické snění. ,Ty nejsi Kane.´,Asi ne. A ty jsi Lena?´ Působivé. ()

*CARNIFEX*

Tak nakoniec sa človek od nejakej "jablkovej drene" dozvie, že tento výnimočný snímok,  je len pre tých, čo sú mimoriadne inteligentný. A ja som mal o sebe tak vysokú mienku 😕 No veď čo tam potom, že diváka 115 minút prenasleduje kurevská nuda, pričom nebyť dvoch solídne spracovaných pasáži, zrejme by upadol do kómy. By ma zaujímalo, či ste čírou náhodou, všetci, čo ste udelili tejto kokotine plný počet ☆ nesedeli spolu v jednej rade v kine. To je totiž jediné logické vysvetlenie, kedy mohla skupinku ľudí obalamutiť fantazmagória. Je na čase precitnúť v realitu mládež, lebo keď to "dokázal" Fico v prípade Kaliňáka, mohli by ste aj vy .. ALEBO .. neojebávať .. nepatrí sa to. ()

Superpero

Stupiditou si to komando ženskejch nezadá třeba s posádkou z Alien Covenant. Vůbec tam nekoumaj, velitelka nevelí jen jim pořád zdrhá a když najdou video s důkazem něčeho prohnilého (chlapovi se tam hejbou střeva), tak to nechaj ležet s odůvodněním, že za to může světlo. Na základě tohoto erudovaného výzkumu pak černoška jen tak vybleje vysvětlení celého fenoménu, když tam zrovna čumí na kytku. Je to navíc dost nuda a nic se tam neděje. Ke konci naštěstí začne přituhovat a je tam fakt dobrá hororová scéna se zmutovanym mluvícim tapírem, nebo co to bylo. Finální mindfuck s divnostvořením neřešim, bylo to schválně megadivný, ale dělalo to dobrý zvuky. Celkem mi to přijde jako smyslnedávající průměr, co by hrozně moc chtěl být filosoficky na výši. Nemůžu se zbavit dojmu, že tam stačilo poslat myslivce s kanystrem benzínu a bylo by po problému. ()

kulyk

Jo, chlapi chcípaj, baby jedou. Bejby nebude sedět v koutě! Proklínám všechny džendrzmrdy za jejich neustávající pokusy vnést chaos a nenávist mezi pohlaví a ,,pomáhat" tam, kde to vážně není zapotřebí. Chápu, bez konfliktu by se těžko uživili, proto hledají nové, novější a ještě obskurnější. Ženy si to všechno vyfajtovaly samy , dnes řídí bagry z moří až do vesmíru, a to muslimům, kakolíkům a jiným šovinistům navzdory a nevím o tom, že by jim muselo pomáhat několik tisíc kateder pohlavologie, když třeba za první velké potyčky zachraňovaly válečnou výrobu, aby následně propleskly kohokoliv, kdo jim chtěl ještě upírat práva. Proč tohle žvatlám.... jo. Ovšem zmrdů není nikdy dost, takže se dnes zbytečníci na kulturní frontě angažují tak urputně, až budeme brzy cenzuru za komančů vzpomínat jako zlaté časy. Proto je nesnáším. Vidím čtyři brécy s pistolkou a již jsem znechucen. Okamžitě se mi vybalí všechny ty neomarxistické kecy, co nás mají osvobodit od tyranie západní civilizace, a z filmu mám hovno s octem. ()

Zajímavosti (16)

• Členky tímu majú behom misie karabíny M4A1, ktoré na rozdiel od klasických karabín M4 podporujú plne automatickú paľbu, nielen streľbu dávkou.  Po predošlých tímoch nájdu aj pušky M16A2 a Barrett M82, ako aj ľahký guľomet M240B. (ČSFD)
  • Celosvětová premiéra proběhla 13. února 2018 ve Westwoodu v Kalifornii. (ČSFD)
  • Společnost Paramount Pictures si myslela, že film by byl pro diváky příliš složitý a intelektuální, a tak David Ellison požadoval zjednodušení scénáře ve prospěch větší sledovanosti. Producent Scott Rudin se s režisérem Alexem Garlandem za každou cenu snažili scénář ponechat, což jim nakonec vyšlo. (dan4815)