Zatímco si užívali letního tábora, planetu napadli mimozemšťani. Teď musí skupinka čtyř dětí, které nemají nic společného, podstoupit nebezpečnou misi a zachránit svět. (Netflix)

Recenze (72)

Malarkey

Neřekl bych, že je McG tak špatný režisér. Technicky a digitálně to bylo v pohodě. Jenom mě fascinuje, že nikoho z filmu nenapadlo, že takhle se děti, podle mě, ve svých letech rozhodně nechovají. Každopádně popkulturní narážky byly super, určitě jsou největší devízou filmu. Chtěl bych ale znát někoho, kdo bude v popkultuře mít takovej přehled, jako ti rozmazlenci (kromě toho zrzouna) tady. Nemohl jsem je vystát. A myslím si, že v porovnání s například filmovým To nebo seriálovým Stranger Things je toto největší kámen úrazu samotného filmu. ()

choze

Do instantní klasiky tomu něco chybí, ale rozhodně je to fajn dětský film se sympatickými a vtipně popkulturně citujícími děcky. Nejen monstrem to připomene Super 8 a Stranger Things, ale narozdíl od nich to nehrotí osmdesátkovou stylizaci, vlastně jsem v tom viděl víc Den nezávislosti a Transformery. ()

sedm.1

Naprosto neoprávněně „rozcupovaný“ a podhodnocený snímek, který mě osobně opravdu bavil, a to nutno podotknout, že ve většině ohledech. Samozřejmě, mohl bych tu vytknout docela očividně slabší rozpočet, který se projevil především v efektech, což právě v takovémto typu filmu, plného velkolepých triků, nevzbudí zrovna úplně dvakrát přesvědčivé dojmy a proti opravdu zpackanému závěru nemohu též říct ani „ň“, nicméně i tak si myslím, že McG natočil poměrně fakt zábavnou jízdu, které nechybí humor, pramenící především z úst fakt vtipně hláškujícího Benjamina Florese Jr., tedy toho přitloustlého černouška, napětí, kdy se tvůrcům podařilo spousta scén vážně slušně vyšponovat, působivá atmosféra, kdy přestože se jedná vlastně o takové dětské dobrodružství, tak přesto dokázala vyvolat pocity úzkosti a syrovosti, a velkým plusem filmu je i casting čtyř ústředních dětských postav, jenž jsou obsazeny sympatickými, výraznými a zajímavými typy, a k nimž jsem si velmi lehce dokázal najít i cestu a fandit jim. Zásadním problémem je pak tedy samozřejmě zápletka, která funguje spíš v jednotlivostech, než jako kompaktní a záživný celek, což navíc dorazí již zmiňovaný teatrální závěr, i tak ale musím zopakovat, že já se až nečekaně dobře bavil a za nějaký vyložený průser bych tuto podívanou tedy rozhodně neoznačoval. ()

JohnCZ

Na můj vkus se ta děcka snaží tvářit děsně dospěle. Sází jednu popkulturní hlášku za druhou, nezapomínají na podivné sexistické poznámky, které by byly možná ok, kdyby to byl film pro odrostlejší publikum, případně pro dospělé. A to Rim of the World rozhodně není. Vlastně je to taková levná vykrádačka všeho možného - od Transformers až po Battle Los Angeles, akorát v hodně dětinském provedení. Dějově je to mdlé, po stránce výpravy a efektů hodně laciné a hlavně mezi děckama nefunguje žádná opravdová chemie ()

D.Moore

Splácanina všeho možného a navíc nezábavná. Když ve scéně v kuchyni cituje Jurský park a zároveň Vetřelce, dá se na to dívat, ale takových scén je žalostně málo. Hlavní dětští hrdinové se navíc bůhvíproč chovají jako o deset let starší, ale vtipné to není... Chtě nechtě jsem je navíc musel porovnat s hrdiny Stranger Things, kterým nesahají ani po(d) kotníky. Co se týče režie, McG je sice můj oblíbený videoklipový blázen (a pro Netflix už natočil fajn The Babysitter), ale tentokrát ho v rozletu citelně brzdí rozpočet - při prvním setkání s mimozemšťany jsou triky vyloženě špatné a později se s nimi pro jistotu šetří a film bohužel nemá co nabídnout. ()