Temný dům

• USA The Night House (více)

Beth (Rebecca Hall), která se vzpamatovává z nečekané smrti svého manžela, zůstává sama v domě u jezera, který pro ni postavil. Začíná však odhalovat jeho znepokojující tajemství a je odhodlaná je rozluštit. (Falcon)

Recenze (199)

kingik

Rebecca Hall řeší největší záhadu své (hororové) kariéry. Namísto svých ženských potřeb řeší minulost svého zesnulého manžela, který před nedávnem spáchal za neobjasněných okolností sebevraždu. Ovšem pozor! On ten manžílek nebyl zrovna ctnost sama. Sama v domě u jezera rozplétá záhady kolem jeho dvojího života. A než dojde na finální výron (filmu), je kladen důraz na působivě plíživý děs. A nejeden záhadolog je pořádně napjatý, jak se to vlastně s celou tou záhadou má. Produkčně film zaštítil proslulý David S. Goyer, což je vesměs vždy záruka ne úplně špatné podívané. A tentokrát dvojka zkušených scenáristů Ben Collins a Luke Piotrowski nelenila a skloubila nadpřirozené úkazy, výjevy a stínohry s reálnou konstitucí, v níž se vyskytuje podivná replika domu na druhém břehu jezera a v něm ještě podivnější soška, načež v notebooku manžela je nalezeno četné množství fotografií neznámých žen, které jsou až nápadně typově podobné hlavní hrdince, která je ze všeho nenadále objeveného pořádně přesvědčivě konsternovaná. Film perfektně graduje, má hutnou mysteriózní atmosféru. A vše takto zajímavě a neokorale poskládané a posazené volalo po bombastickém finále. Mimořádný finální řez se ale nedostavil. Film tímto ztratil na plném bodovém hodnocení, protože závěrečná část mně příliš smysluplná nepřišla. Vlastně se ta celá záhada v podstatě ještě i prohloubila. David Bruckner se do větších gore akcí nepouštěl. Vystačil si s budováním nervní atmosféry, bohatě využíval detaily, ze kterých tvořil příjemný záhadný řetězec. Rebecca Hall se své role zhostila báječně. Kamera Elishe Christian dokázala být působivá a vizuálně i technicky je film kvalitně odveden. David Bruckner měl dlouho našlápnuto natočit záhadu nad záhady, nakonec se budeme muset smířit s tím, že to celé mystérium zůstane víceméně pro diváka decentně neobjasněné. 7/10 ()

Horor ako napísaný na telo Rebecce Hall. Scenár nám postupne rozhadzuje po dlážke rôzne črepiny, ktoré sa na konci príbehu postupne zložia v desivý celok a je rozhodne fajn, že až do samotného finále nedokážete predpovedať, ako to celé do seba zapadne. Horšie je to už s logikou, ktorú asi riešiť netreba, ale predsa len... žena je krátko po manželovej smrti o niečo viac pri zmysloch než by sa dialo v realite, viď návšteva krčmy s kamarátmi, ono ostať v dome, kde očividne nie je niečo s kostolným poriadkom, to chce pevné nervy, pričom Hallina postava ako vyrovnaná osobnosť už od začiatku nepôsobí. No a po tom, čo všetko do seba zaklapne, tak vlastne neviete, čo si o manželíkovi myslieť, na jednu stranu... a zase na tú druhú... no to si musí každý prebrať sám. 70% ()

moviefreak

Strašne zaujímavý film, ktorý potrebujem vidieť viac ako jeden krát a všímať si všetky skryté veci, detaily, predmety a ich perspektívu... Atmosféra ako aj herecké výkony taktiež výborné ale tie vizuálne a doslovne scény "depresie" sa mi do filmu nehodili. Film bol zaujímavý aj bez tohto nadprirodzena, ale aspoň diváci môžu spolu špekulovať a dohadovať sa, prečo to tam režisér dal a čo tým chcel povedať... ()

PROCESOR

Od hororu neočekávám propracované znepokojení ani, že si u něho stihnu dodělat postgraduál z psychologie, já jsem mnohem jednoduší, já se chci jenom a prostě bát. Tady to na mě působilo, jako stínový divadlo. Některé scény byly až směšné a skoro se mi u toho chtělo smát. Wau, ale já bych si z toho srandu nedělal, protože si pro Vás už jde všeobjímající N-I-C-O-T-A. ()

Cappuccino

Väčšinu času ide skôr o trilerovú drámu, ktorá vhodným spôsobom zabára nohy do hlbín hororu. Postava Rebecy Hall bola uveriteľná, i keď jej správanie po samovražde manžela nedávalo miestami zmysel. Pátranie po skrytom živote jej manžela a takzvanej ničote ma však celý čas bavilo, užil som si ho napriek niektorým logickým trhlinám. ()