Brave New World

USA, 2020, 6 h 58 min (Minutáž: 41–56 min)

Epizody(9)

Z dalekých krajů dorazí neznámý rebel a obyvatelé Nového Londýna začínají zpochybňovat pravidla zdánlivě utopického světa, ve kterém žijí. (Netflix)

Recenze (66)

L_O_U_S

Byla možná chyba, že jsem seriál sledoval s tak velkými prostoji. Začal jsem s ním někdy v létě a skončil před koncem roku. Je možné, že ten guláš v ději, který jsem měl, byl způsoben právě tímhle. Na druhou stranu to beru jako důkaz, že mě nedokázal strhnout jako jiná seriálová produkce. Největší problém jsem měl asi s matrixoidní dějovou linkou kontrolorky, ve které jsem se postupně ztrácel, a závěrečný díl jsem víceméně jen přetrpěl, ať už to mám konečně z krku. Nezasáhlo mě to, nepochopil jsem to a už tomu nehodlám věnovat více času. Raději si někdy přečtu Huxleyho předlohu. (1 391.) ()

VanTom

Blištivá utopie, na povrchu s pilulkami „štěstí“, propojeností všech a otevřeným skupinovým sexem, ukrývá vespod prohnilé jádro: ztrátu soukromí, přísně předurčený třídní systém, potlačované emoce. Právě přes poslední zmíněné se k hlavním postavám, ignorantským či vykolejeným, v úvodních dílech tížeji dostávalo, probouzené zjitřené city neovládaly a nechaly se jimi nepříjemně vláčet. Jejich ryzost však posléze o to víc zasáhla (což se samozřejmě zase obrátilo proti nim samým). Vzpoura na sebe nenechala dlouho čekat a je škoda, že se o jejím pokračování ve světě mimo supermoderní velkoměsto už víc nedozvíme, AUDIOvizuálně šlo často o progresivní, opojující jízdu. ()

Anderton

Príbeh slávneho románu poznám len z jeho obsahu, ale podľa všetkého bola kostra deja a charaktery niektorých postáv dostatočne zachované. Zmeny ale už musia byť patrné kvôli dnešnej aktualizácii. Práve charaktery sa ukazujú byť značne ambivalentné a ak si ich aj začnete polarizovať, tak priebeh deja dokáže opäť všetko otočiť. Ide v jadre skôr o tragédiu hlavnej postavy, ktorá to síce myslí dobre, ale skrátka všetko, čoho sa dotkne, nejakým spôsobom pokazí. Druhá polovica by sa dala skrátiť minimálne o jednu epizódu, pokiaľ vás ale tento utopistický svet chytí, tak sa v ňom budete cítiť ako po použití somy. ()

lemonova

Predlohu som nečítala, ale tento anti-utopický svet mi prišiel veľmi zaujímavý. Možno trochu málo to šlo do hĺbky, osobne by som sa chcela o pozadí systému dozvedieť viac. Malo to však spád a nebyť toho súčasného soft-porn trendu, kedy treba naozaj ukázť takmer všetko, šla by som s hodnotením vyššie. ()

ARI50

Kdo by nechtěl žít tam kde je jen radost, a člověk je šťastný a hlavně samé orgie, starý život plno bolesti tak proč nejít do nového a když bude nejhůř pomůže pilulka. Zajímavý seriál, vždycky za vším dobrým je trochu tajemství a zlá, uvidíme jestli bude nějaké pokračování protože herci super, a na příběh působivé. ()