Reklama

Reklama

Siréna od Mississippi

  • Česko Siréna z Mississipi (více)
Trailer 2
Drama / Mysteriózní / Romantický
Francie / Itálie, 1969, 123 min (Alternativní 119 min)

Cesty lásky bývají nevyzpytatelné a neznají hranic. Mladý pěstitel tabáku továrník Louis (Jean-Paul Belmondo) očekává na tichomořském ostrově svou neznámou nevěstu, Julii, kterou však po cestě zaoceánskou lodí zavraždila podvodnice Marion (Catherine Deneuveová). Marion je krásná a Louis jí okamžitě podlehne a bezmezně se do ní zamiluje. Marion si počíná velmi obezřetně a brzy získá přístup ke všem Louisovým penězům, se kterými prchne zpět do Francie. Louis je odhodlán ji najít a pomstít se. Ale láska zničí jeho odhodlání. Snímek o velké bláznivé lásce byl Truffautovou poctou jeho velkým vzorům Jeanu Renoirovi a Alfredu Hitchcockovi. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (126)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Keď som si nedávno pozrel film Nevesta bola v čiernom dúfal som, že nič horšie už od Truffauta neuvidím. Teda nie že by Nevesta bola zlá, ona bola iba priemerná. Veľmi rýchlo som sa dočkal. V Siréne ponúkol ešte neuveriteľnejší príbeh, znásobený zlými hereckými výkonmi (alebo zle vybranými hercami). Nemohol som im veriť mechanicky odriekavané texty. Nemohol som uveriť, že Belmondo je takým zamilovaným ťuťmákom a Catherine takou neľútostnou a chamtivou sviňou. A keďže som im to neveril, veľkú časť filmu som sa nudil. Na to, aby som upadal do vytrženia nad Belmondovými asociáciami pri pohľade na obrázok Snehulienky otrávenej jablkom a nie jedom na potkany, som už dosť starý. Aj na to, aby som veril, že niekto môže milovať ženskú, ktorá mu odkrágľovala potenciálnu nevestu, okradla ho o hotovosť, ušla mu, okradla ho o zvyšok majetku a keď jej už na nič nebol, sa ho pokúsila otráviť. Ďakujem Francois, máš mnoho omnoho lepších filmov. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Co jsem si o tomto filmu přečet, tak jsem se dozvěděl, že Truffaut tady hodně kopíroval Hitchcocka. Já osobně Hitchcockovy filmy nemám rád, takže jsem od toho nic moc nečekal. Ale první půlka se mi opravdu líbila. O to větší zklamání přišlo ve druhý půlce, která je naprosto neuvěřitelná, odtržená od reality a hlavně taky dost nudná. To jsem akorát kroutil hlavou nad tim, jaký blbosti tam hlavní postavy vyváděj. Jedinej světlej okamžik jsem tam zaznamenal ve chvíli, když Catherine Deneuve ukáže kozy. První půlka je za 4 hvězdy, druhá půlka je zralá pomalu na odpad. Navíc mi Belmondo v roli takovýho naivního trouby, kterej se nechá ovládat od ženský jak loutka, moc neseděl. 50% ()

Reklama

agathon 

všechny recenze uživatele

Už dlouho mě žádný film nenutil tak často přepínat divácký hlediska! Úžasně "ujetý" mix žánrů - pocta nejen Hitchcockovi ale filmům noir vůbec i klasickým melodramatům. Deneuve je skutečně nádherná (jako zamilovaná i jako nenáviděná) a Belmondo se i tady pohybuje na své vyjeté koleji od dramatického herectví k lehké sebeparodii. Skoro celý film jsem se bavil a bylo mi úplně jedno, že spoustu těch trapně šroubovaných dialogů, semo tamo ne zcela fungující střih a prkenné herecké výkony ve vedlejších rolích zřejmě nemyslel Truffaut vždycky v nadsázce. Je to pastiš, excesivně přehnaná žánrová směska a jako takový by tenhle film i měl být vnímán. Je ale zároveň fekt, že se na něj musíte naladit hned od počátku, nereptat a nechat se vést Duhamelovou hudbou, která vám vždycky nenápadně naznačí, v jakém že to žánru se zrovna pohybujete! ()

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Tohle je fakt pekelnej film. Ale přesně vím o čem je. Když se chlap zamiluje a ona ho ničí je to pořád horší a horší!!! Je to jako se cukat v pavučině. Tím víc se do toho zamotáváš a tím je to drsnější. Krásná a vyhrocená klasika. Ve které jsem si užíval jak ONA si s NÍM dělá co chce. Jak ho láká do tenat. A zas na druhou stranu ONA HO chce milovat ale instinkt je jinačí.... ()

classic 

všechny recenze uživatele

Keď vychovávateľky odišli, masturbovali sme o stošesť,” pričom zase pre zmenu, keď zrovna skončil i tento pomerne dosť »žánrový titul,« tak som si vskutku akosi poriadne vydýchol, že to mám vlastne už konečne celé za sebou, pritom na druhej strane bola ústredná zápletka rozohraná ešte naozaj zaujímavým spôsobom, ale nadchádzajúci kolotoč roztržitých [rozumej: scenáristických] situácií, ma napokon primäl k tomu, aby som začal postupne znižovať výsledný kredit tohto titulu, ktorý sa zastavil, kdesi v zlatom strede, kedy si rozhodne myslím, že pôvodné ambície nielen zo strany hereckého hviezdneho ansámblu, boli určite hodne vysokými, no musím zároveň skonštatovať i to, že tentoraz za to vôbec nemohli - ústrední predstavitelia - Belmondo & Deneuveová, ktorí sa mimochodom snažili, čo im v podstate sily stačili; ale najskôr len francúzsky autor v podobe - Françoisa Truffauta, ktorý si toho «filmového závažia» očividne zobral na plecia predsa trocha viac, ako bol schopným uniesť; namiesto čoho následne svoje kinematografické dielo postupne rozkúskoval i na viacero žánrov v podobách: drámy, romantiky a thrilleru atď, kde sa zrejme ani nevedel poriadne rozhodnúť, čomu by mal venovať väčší priestor, a tak zvyčajne len skákal od jedného do druhého, aby si divák pripadal, ako povedzme i nejaký somár! • Na chvíľku sa azda rád povenujem i tomuto pôsobivému názvu - Siréna z Mississipi, kde má byť teda po správnosti uvedené iba jedno koncové "p", nakoľko to druhé slovo za predložkou - predstavovalo akúsi loď, ktorá sa neplavila po klasickej, a k tomu i najdlhšej americkej rieke MISSISSIPPI, ale najskôr len doplávala na ostrov Reunion [ležiaci východne od ostrova Madagaskar; v Afrike], kam sa vylodila akási „bájna bytosť”, označená v prvom slovnom pomenovaní, ako s i r é n a [označenie z gréckej mytológie], aby mimoriadne vábila v tomto prípade sprvoti obzvlášť naivného protagonistu - akéhosi tabakového priemyselníka - Louisa Mahého v podaní J-P Belmonda, ktorého naprosto pomaličky privádzala do akéhosi šialenstva spojeného so záhubou; ale o tom, až niekedy potom, keď to situácia znovu povolí. ← nie je si ťažké domyslieť, že Julie Rousselová/Marion Verganová je dvojrola, ako stvorená pre túto ľadovú princeznú,  à la „francúzska Grace Kellyová” → Catherine Deneuvová, ktorá svojej [nad]štandardnej povesti neostala absolútne nič dlžnou, skôr práve celkom naopak; dostatočne si užijete jej chladného pôvabu, ktorého mala na rozdávanie. • Spoznali sa cez "inzerát", keď ešte nejestvovali dnešné [a]sociálne siete; vykali si a tykali si; predtým sa najprv zosobášili; neskoršie sa jednému z nich i dočista účet na bielo vybielil; vtedy sa cítil, ako vriacou vodou obarený; odišiel z tohto miesta na iné miesto; znovu ju stretáva; chce sa pomstiť; čo nastane v tom okamihu, keď zrazu príde na lámanie chleba; dokáže to? • Ja byť na jeho mieste, tak...  PS : Od autora som doposiaľ zhliadol všetkých jeho 21 celovečerných a dlhometrážnych titulov; okrem toho poviedkového [spoločne až 5 režisérov] a spolurežírovaného [s Claudeom de Givrayom] ; čiže by sa dalo teraz podotknúť, že tým pádom som i úspešne skompletizoval autorovu tvorbu; inými slovami rovnako povedané: parádne som si rozšíril svoje filmové obzory, resp. zložil som skúšku. → na čo mi chýbal iba jeden počin, a o pár riadkov vyššie rozobraný... () (méně) (více)

Galerie (57)

Zajímavosti (18)

  • François Truffaut často říkával, že Siréna od Mississippi bylo nejšťastnější natáčení jeho kariéry, samozřejmě díky krásám ostrova, ale také díky tomu, co zažil v zákulisí: začátek jeho dlouho utajovaného milostného vztahu s Catherine Deneuve (Julie), přestože oba bydleli ve stejné rezidenci. Jean-Paul Belmondo (Louis), který se nevyhnutelně drží trochu stranou, rychle pochopí, co se děje, ale nechce kazit večírek z jednoho prostého důvodu: je rád, že může pracovat s Truffautem. „Bylo velmi příjemné s ním natáčet, protože měl rád herce,“ řekl v dubnu 1995 časopisu Première. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama