Režie:
James WhaleKamera:
John J. MescallHudba:
Franz WaxmanHrají:
Boris Karloff, Colin Clive, Valerie Hobson, Ernest Thesiger, Elsa Lanchester, Douglas Walton, Gavin Gordon, Una O'Connor, E.E. Clive, O.P. Heggie, Dwight Frye (více)Obsahy(1)
Jeden z nejpopulárnějších hororových filmů všech dob. Filmová klasika. V divácky oblíbeném a kritiky ceněném pokračování Frankensteina opět zazářil Boris Karloff v roli nešťastného monstra, které tentokrát zatouží po partnerce. Colin Clive se vrací jako přehnaně ambiciózní Dr. Frankenstein, aby svému dítěti vytvořil podobně prokletou nevěstu (Elsa Lanchesterová). Režisér původního Frankensteina, James Whale, tímto snímkem završil svou skvělou kariéru. Frankensteinova nevěsta je film, jež potěší nejen fanoušky hororu, nýbrž všechny filmové labužníky. Pokračovanie filmu FRANKENSTEIN (1931), nasledované filmom SON OF FRANKENSTEIN (1939). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (132)
"Žena. Přítelkyně. Manželka." James Whale se po čtyřech letech vrátil k látce přesně tam, kde ji zanechal. A povedl se mu husarský kousek. Natočit pokračování lepší původního filmu. Oba nedostatky od minule vylepšil a vznikl tak jeden z nejlepších klasických horrorů. Už je zde totiž plně využitá hudba (a jaká!) a především příběh (a jaký!). Vše ostatní zůstalo jako minule; tedy výteční herci i atmosféra. Navíc se zde objevuje neskutečně ďábelský Ernest Thesiger. Měl bych snad jen jedinou výtku. Proč sakra Frankenstein nezabil hned na začátku Minnie, když mohl? Aspoň by nás ušetřil toho jejího iritujícího švitoření. ()
Když v roce 2002 vysílali na ČT2 kolekci universalovských hororů (pod názvem Klenoty filmové hrůzy), podařilo se mi shlédnout pouze Frankensteinovu nevěstu. Když jsem se teď k ní po šesti letech opět vrátil, musím říct, že se mi líbila snad ještě více než tehdy a rozhodně je tento film mnohem koukatelnější než jeho první část z roku 1931. Nicméně Frankensteinova nevěsta už dnes nefunguje jako horor, ale jako regulérní psychologické drama, jehož nejpůsobivějšími scénami jsou ta v domě slepce a pak samozřejmě závěr. Karloffovi tu skvěle sekunduje postava dr. Pretoria, který je vlastně ve skutečnosti tím největším monstrem. Skvělý film. ()
(1001) Já tedy nevím, jestli jsem se jenom nedívala ve špatné náladě, ale přijde mi, že tohle pokračovaní pošlapalo všechny principy, kvůli kterým byl původní Frankenstein dobrý/zajímavý. Úvod s autory byl sice super, konec v laboratoři a syčení extrémně super, všechno, co udělal Boris hyper mega super, ale ten zbytek... Nesnesitelné vedlejší postavy v čele se starou služkou a snoubenkou, Henry je impotentní idiot i nadále, doktor Ďábel a jeho kufr s lahvemi úsměvný až směšný... V druhé půlce se to všechno zlepší, ale při celkovém pohledu atmosféra utrpěla velkou ránu. Film se zaobírá spoustou blbostí, aby se mohl obratně vyhnout tomu, co by mohlo na příběhu být opravdu zajímavé. ()
Lepšie ako jednotka,strašidelnejšie,provokatívnejšie,prepracovanejšie,kde tentokrát Henry Frankenstein ako stvoriteľ Monštra už nie je taký ambiciózny,narobil samé zmätky,keď vytvoril tohoto milosrdného tvora,pokiaľ mu nikto nič nerobí,tak ani on by nikomu nič neurobil... Tak Henry oddychuje po vyčerpávajúcom dejstve z prvej časti,vtedy letel dole z mlyna,čo ledva prežil,Monštrum uteká,čo mu sily a nohy stačia a stretáva jedného dobráckeho slepca,dedka,s ktorým sa skamaráti... Henryho navštívi doktor Pretorius,ktorý ho zasvätí do svojich plánov,ktoré vyžadujú Henryho pomoc,lebo títo dvaja šialení vedci chcú vytvoriť partnerku pre Frankensteina,pre Borisa Karloffa,ktorý sa zlepšuje v dvojke,ktorá vytvára absolútny klasický počin v dejinách kinematografie... JAMES WHALE a BORIS KARLOFF sú extrémne dokonalí. ()
O třídu slabší pokr., které ale Whale opět ukočíroval se ctí. Sice je zde věčně uřvaná a vysoce protivná (z té její kreace v Invisible Man mám dodnes osypky) Una O´ Connor, ale jsou zde opět kreativně kreativní scény a navrch (opět na zač. s kultovním otazníkem:) samotná Nevěsta, která se stala i díky jejímu ultra slavnému účesu, který nás oblažuje v mnoha dalších narážkách a poctách včetně Burtonova Frankenweenie, či vysoce návykové hře, Minion Rush;-) spolu se svým odmítnutým ženichem pevnou součástí popkultury. Scény s pidislony apod. havětí fakt nemusím a ten další šílenec s titulem, vedle kterého vypadá dr.Frankenstein jako vzor příčetnosti, mi to taky docela kazí. Aspoň že se jmenuje Pretorius (pocta např. v The Mask TAS) kterýžto jest použit o rok dříve (byť pochopitelně s jiným charakterem i když....) v nesmrtelné povídce od HPL From Beyond a též v nesmrtelné Gordonově adaptaci. Ten Lovecraftův ale vymyslel Resonátor, na což se jeho ´´kopie´´ nikdy nezmohla, hehe. Proto o 1 hvězdu méně. No, 2x a dost. Ale jak víme, tímto to teprve začalo. Heh. Plusové bodíky za ten úvod s několika slavnými (mírně řečeno) postavami kulturních dějin. Tomu říkám hyperpseudorealita.;-) Pozn. na závěr....jak to, že 2 největší fachmani Barker a Whale v oblasti shodou okolností filmového horroru, jsou gayové? Fascinující. Nemyšleno ironicky. ()
Galerie (129)
Zajímavosti (55)
- Colin Clive (doktor Frankenstein) byl ve skutečnosti o něco málo vyší než jeho "monstrum" Boris Karloff. Přesto to ve filmu není nijak poznat. (DaViD´82)
- Postava lorda Byrona se v prologu zmíní o Frankensteinovi, ale myslí tím monstrum a nikoliv doktora Henryho Frankensteina. To je samozřejmě špatně, jelikož správně by mělo jít o Frankensteinovo monstrum, jak je jinak po celou dobu nazýváno. (DaViD´82)
- Ve scéně, kdy doktor Pretorius (Ernest Thesiger) představuje Henrymu své živé výtvory ve skleněných nádobách, se u poslední představované postavičky zmíní, že vidí jistou podobu se sebou samým. Tuto postavu miniaturního "dábla" hraje Peter Shaw, který byl právě Thesigerovým dublem pro tento film. (DaViD´82)
Reklama