• Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (5 960)

plakát

Psanci - Série 1 (2021) (série)

klasický britský mix komedie, dramatu a gangsterky, který se pomalu rozjíždí, ale když se po nálezu peněz chytne, tak má až do konce slušné tempo s minimem hluchých míst. Obsazení je dobré a klidně bych uvítal, kdyby tu humor nešel primárně přes postavy Christophera Walkena a Stephena Merchanta. Ke čtvrté hvězdě zas tolik nechybí, ale uvidíme co další série...70%

plakát

Jsem v pořádku? (2022)

konverzačka o přátelství a hledání sebe sama, která ale většinu času vůbec nefunguje a největší podíl na tom má Dakota Johnson. To opětovně potvrdila že má charisma vařené nudle a topornější herečku by měl jeden problém najít i v seriálech na Primě. K její smůle navíc "hraje" nezajímavou, nudnou a špatně napsanou postavu a její sebelítostivé kňourání a házení klacků pod nohy všem co jí chtějí pomoci v určitou chvíli dospělo do bodu kdy jsem si říkal že skok z okna by mi přinesl mnohem víc zábavy i radosti. Slabé dvě...30%

plakát

Kos v ostružiní (2023)

pomalu plynoucí drama se špetkou romantiky v jehož středu stojí osamělá stárnoucí žena, která těsně před padesátkou chytne druhou mízu a na "stará kolena" půjde proti proudu malého města/vesnice ve které(m) žije. Příběhově to není zas tak moc originální, ale Eka Chavleishvili svojí postavě propůjčuje charisma, zranitelnost a všechno tady stojí a padá s jejím minimalistickým, ale o to uvěřitelnějším projevem...60%

plakát

Kaskadér (2024)

Leitch napsal milostný dopis profesi kteoru miluje a ze které sám vzešel a jako bonus k tomu přidal romantiku, vtip a samozřejmě akci a dohromady to funguje naprosto skvěle. Gosling si střihnul dalšího hláškaře, který se nebere moc vážně (podobně jako ve Správných chlapech) a v mezích možností je uvěřitelným hrdinou. Do akce se vyloženě nežene, každý krok se snaží alespoň decentně promyslet a většinu času je spíš vláčen okolnostmi, než aby se sám vyloženě snažil o něco víc než je nutné minimum které dostal za "úkol". A pak je tady samozřejmě ještě romantická linka, která díky chemii mezi Ryanem a Emily funguje snad ještě lépe než ta akčně detektivní část. Už po trailerech sem čekal že mi Fall Guy sedne a že to bude přesně oddechovka podle mého gusta a jsem upřímně rád že jsem se nespletl....80% a už se těším až to uvidím znova.

plakát

Sweet Tooth: Chlapec s parožím - Série 3 (2024) (série)

Nevím do jaké míry závěr kopíruje komiks, ale i přes drobné výtky jde nakonec o solidní uzavření. Trošku mi sice vadily klasická klišé kdy se např. klaďasové někam pracně dostávají nějakou dobu a když se tam končně dostanou tak jsou jim prakticky okamžitě v patách i záporáci, ale jelikož jde stále o primárně rodinnou podívanou tak nakonec mhouřím obě oči. Plusem je rozhodně to, že zmizela jistá infantilita provázející druhou sérii a opět se lehce (i když stále v mezích žánru) přitvrdilo a dalo divákovi pocit že by se o hlavní postavy mohl a měl i trochu bát. Lehce pak zamrzí že některé linky z předchozích sérii kompletně vyšuměly (osobně mi chybělo uzavření linky doktorovi ženy), ale to už je holt daň za to, že se děj komplet přesunul jinam a nebylo pro to moc prostoru. Za mě dobrá série, i když jednička překonána nebyla…70%

plakát

Vrah naoko (2023)

Hit Man v trailerech dost mátl tělem a celkem se nedivím zklamání těch kteří očekávali třeskutou komedii. Tohle je spíš feel good oddechovka s trochou humoru a špetkou dramatu, která sice není úplně typickou Linklaterovkou, ale i tak zvládné přinést leccos z jeho rukopisu. Hlavní dvojka je sympatická a hlavně Glenn Powell si solidně rozjíždí kariéru…70%

plakát

Dcera (2019) (studentský film)

Slova nejsou třeba a po technické stránce je Dcera výborná, ale bohužel mě to emočně lehce minulo a to nejsem extra cynik. Zajímavé to rozhodně je a v režisérce dříme ohromný potenciál, ale osobně sem si víc “užil” Electru…60%

plakát

Manželé Stodolovi (2023)

Manželé Stodolovi se vezou na moderní vlně točit tenhle druh filmu trochu jinak a tak místo lineárního vyprávění o tom co se stalo dostaneme na sebe moc nenavazující útržky, které sází primárně na nepříjemnou atmosféru, což díky hercům celkem i funguje. Na druhou stranu to ale nedokáže vyvážit fakt, že to mnohdy působí zkratkovitě, lehce zmateně a o obou protagonistech nám to vlastně nic moc neřekne. Ona je tu prostě pure evil, a zvládá bez mrknutí oka přepínat z milé sousedky do úplného psychopata. On je tu za jednoduchého slabocha, který se spíš veze a řídí se “potřebami” svojí ženy. Už jen díky atmosféře, která přináší nepříjemnou pachuť nejde o špatný film, ale osobně bych uvítal klasičtější a klidně i drsnější pojetí. Takhle jednou bohatě stačilo…60%

plakát

Už nebudeme mlčet (2024) (seriál)

filmů a seriálů motajících se kolem témat rovnoprávnosti, násilí na ženách atd v poslední době vzniká poměrně hodně, ale ne vždy se to povede vybalancovat natolik aby výsledek nepůsobil prvoplánově a na sílu. Ni una más naštěstí není ten případ a v rámci žánru/tématu patří mezi to nejlepší co jsem viděl. Je tu všechno co by tu být mělo. Prim hraje silný příběh, který je ale dávkován velmi pozvolna a než se pořádně utáhnou šrouby chvilku to trvá. To dává divákovi prostor se sžít s hlavními postavami a o to lépe pak funguje druhá polovina série. Hlavní hrdinky jsou sice většinou puberťačky kolem sedmnácti let (takže jsou velmi často na pěst), ale netrvá dlouho aby jim divák začal fandit a to včetně těch pohybujících se na hraně sympatií. Drobným mínusem jsou za mě poměrně odbyté mužské postavy. Ty jsou ty až na výjimky spíš za jednorozměrné záporáky (ředitel), zločince (učitel) a nebo karikatury na hraně uvěřitelnosti (přítel jedné z holek a jeho kamarádi). Je možné že podobně jednorozměrná individua tu opravdu jsou a mám jen štěstí že nikoho podobného neznám, ale tady mi to přišlo v určitém momentu dost přehnané. Na finálním veskrze pozitivním dojmu a síle zprávy kterou tahle série přináší to ovšem nic moc nemění...80%

plakát

Stále v kurzu - Série 1 (2021) (série)

Slušný mix komedie a dramatu, který sice nepřináší nic objevného, ale který nahoru táhne solidně fungující chemie ústřední dvojice. Jean Smart je jako stárnoucí komička, která má svojí show ve Vegas, ale v reálu žije spíš z dávné slávy, vynikající a Hannah Einbinder jako její protipól - mladá ambiciózní scénáristka, jejíž kariéru narušil nevhodný tweet (i když za to mohlo spíš to že je trochu kráva) - jí dobře doplňuje…60%