Recenze (144)
Cizinci: Kapitola 1 (2024)
The Strangers Rennyho Harlina je remake hororu z roku 2008, který se snaží navázat na atmosféru domácího teroru, ale přináší málo nového. Film sleduje mladý pár v opuštěném domě, kde jsou pronásledováni třemi maskovanými vrahy. Zatímco originál vynikal plíživou atmosférou a anonymitou útočníků, remake trpí nedostatkem logiky a zbytečnými rozšířeními zápletky. Herecké výkony jsou solidní, ale film postrádá hloubku a inovaci, což vyvolává obavy, že plánovaná trilogie bude jen opakováním toho, co už jsme viděli.
Tarot (2024)
Film Tarot se odehrává kolem skupiny vysokoškoláků, kteří narazí na tajemný sklep s tarotovými kartami. Navzdory slibnému námětu se film potýká s plošnými postavami a předvídatelnými hororovými klišé. Rating PG-13 omezuje potenciál děsu, ačkoliv se snaží vytěžit maximum. Režijní debut Spensera Cohena a Anny Halberg nabízí kvalitní osvětlení a praktické efekty, ale výsledný dojem kazí laciné lekačky a nelogičnosti. Tarot se snaží evokovat starodávnou atmosféru, ale působí spíše povrchně a neoriginálně.
Back to Black (2024)
Další hudební životopisný snímek, kde je Amy zobrazena jako talentovaná dívka s problémy, ale bez tvrdých drog a se starostlivým otcem. Marisa Abela se snaží, ale chybí jí hrany skutečné Amy. Film nabízí povrchní napodobení bez skutečného prožitku, sklouzává k stereotypům a zjednodušením. Back to Black je další z podprůměrných hudebních životopisů, které by měly raději zůstat v zapomnění.
Garfield ve filmu (2024)
Garfield patří mezi značky, které spolehlivě lákají diváky do kin. Známé postavy a světy se lépe prodávají, zvláště když diváci vybírají pečlivěji. Děti se patrně pobaví díky barevnému a neškodnému humoru, ale dospělí nebudou nadšeni. Chris Pratt a Samuel L. Jackson by mohli originální znění pozvednout, ale český dabing to nedokáže. Film sází na zaměnitelný humor a postrádá klasický garfieldovský sarkasmus. I tak může malým divákům udělat radost, zatímco dospělí si mohou zdřímnout.
Havěť (2023)
Obchod s cizokrajnými živočichy je lukrativní byznys, ale někdy se to může zvrtnout. Francouzský horor Havěť, režiséra Sébastiena Vanička, nabízí mrazivý pohled na invazi smrtelně jedovatých pavouků v činžovním domě. Klaustrofobické prostředí a atmosféra strachu z pavouků fungují výborně, i když film trpí pomalým začátkem a několika logickými nedostatky. Přesto je Havěť napínavým a kvalitním hororem, který zaujme nejen fanoušky osminohých zabijáků.
Království Planeta opic (2024)
Návrat ságy o Planetě opic v podobě filmu Zrození planety opic přinesl nečekaný úspěch a odstartoval chválenou filmovou sérii. Nový protagonist Noe vede diváky na dobrodružnou cestu za záchranou světa, čelícímu nátlaku přírody a opicí vlády. Režisér Wes Ball dokázal vytvořit poutavý film, který oslavuje kreativitu a narativní strukturu původní série. I přes mnohé kvality však trpí nedostatkem prostoru pro vedlejší postavy a některé logické díry ve finálním závěru. Nicméně Království Planeta opic stále nabízí kvalitní zábavu a slibuje zajímavé pokračování této ceněné filmové ságy.
Stovky bobrů (2022)
Stovky bobrů režiséra Mikea Cheslika jsou vzduchem osvěžujícím současný filmový svět. Spojují různé styly a nápady do unikátního příběhu, který nabízí nejen zábavu, ale i inspiraci. Film se odvážně vyrovnává s klasickými žánry a nabízí divákům širokou škálu emocí. Jeho vizuální stránka je působivá a připomíná díla velkých mistrů kinematografie. Stovky bobrů jsou oslavou tvůrčí svobody a důkazem toho, že dobrý film není pouze otázkou velkých rozpočtů. Jsou inspirací pro Hollywood, aby se otevřel novým myšlenkám a odvážněji experimentoval ve svých tvůrčích rozhodnutích.
Medvídek Pú: Krev a med II (2024)
Loňský nezávislý horor Medvídek Pú: Krev a med sliboval mnoho, ale nakonec z něj vyšla naprostá zbytečnost. Režisér Rhys Waterfield se pokusil využít postavy z literární klasiky A. A. Milneho, ale výsledek byl fiaskem. Marné masky herců, slabý herecký projev a absurdní logické díry dělají z druhého dílu tohoto "díla" opravdovou tragédii. Dokonce i snaha dodatečně vysvětlit příběh nedokázala zachránit film před jeho hlubokým propadem. Jediným pozitivem může být intenzivnější násilí, které však nedokáže zakrýt hrubé nedostatky. Představa třetího dílu vyvolává obavy z další katastrofy.
Kaskadér (2024)
David Leitch udělal akčnímu žánru službu, když natočil Johna Wicka, Deadpoola 2, nebo Bullet Train. Teď se s Kaskadérem vrací k oživení akčního filmu. Film kombinuje detektivku, lehký nadhled, romantiku a poctu kaskadérům. Gosling a Blunt tvoří skvělý pár, a i když se příběh může zdát cheesy, jejich chemie dělá z Kaskadéra zábavnou romantickou komedii. Leitch se vyblbnul s akčními scénami, které působí velkolepě a bezprostředně. Detektivní linka není složitá, ale s nízkými očekáváními se snadno chytíte do kouzla filmu. Kaskadér je zábavný, akční a překvapivě dojemný film, který zaujme všechny typy diváků.
Boy Kills World (2023)
Boy Kills World patří mezi nové filmy, které oživují akční žánr. Kombinuje zběsilou videoherní akci, klasické osmdesátkové snímky o solitérním mstiteli a komediální šarm. S producentem Samem Raimim a relativně neznámými herci, film přináší akční komiksárnu pro dospělé s ostrým násilím a originálním humorem. Bill Skarsgård exceluje v roli hlavního hrdiny, který je zároveň hluchoněmý a jehož hlas pochází z oblíbené videohry z mládí. Boy Kills World je odvážná a bizarní jízda, která zaujme diváky se znalostí akčního filmu a videoher. Navzdory drobným nedostatkům v přechodech mezi žánry film zůstává zábavný a originální díky svému směšnému a akčnímu stylu.