Deníček (9)
Slnko v sieti 2023 (12. ročník)
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2023:
Najlepší celovečerný film: Obeť ( Michal Blaško )
Najlepšia réžia: Michal Blaško ( Obeť )
Najlepší scenár: Jana Skořepová, Ivo Trajkov ( Piargy )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Attila Mokos ( Piargy )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Judit Pecháček ( Piargy )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Attila Mokos ( Čierne na bielom koni )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Jana Kvantiková ( Piargy )
Najlepšia hudba: Pjoni, Rob ( Svetlonoc )
Najlepšia kamera: Peter Bencsík ( Piargy )
Najlepší strih: Michal Reich ( Piargy )
Najlepší zvuk: Juraj Baláž, Ivo Heger ( Piargy )
Najlepšie masky: Anita Hroššová ( Piargy )
Najlepšie návrhy kostýmov: Anita Hroššová ( Piargy )
Najlepší dokumentárny film: Dežo Hoffmann - fotograf Beatles ( Peter Lančarič )
Najlepší animovaný film: Tvojazem ( Peter Budinský )
Najlepší televízny film, miniséria, seriál: Jozef Mak ( Peter Bebjak )
Výnimočný prínos audiovizuálnej kultúre: Stanislav Párnický, Laco Kraus
Slnko v sieti 2022 (11. ročník)
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2022:
Najlepší celovečerný film: Cenzorka ( Peter Kerekes )
Najlepšia réžia: Peter Kerekes ( Cenzorka )
Najlepší scenár: Ivan Ostrochovský, Peter Kerekes ( Cenzorka )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Miroslav Krobot ( Muž so zajačími ušami )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Irina Kirjazeva ( Cenzorka )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Oldřich Kaiser ( Muž so zajačími ušami )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Zuzana Kronerová ( Muž so zajačími ušami )
Najlepšia hudba: Jonatán Pastirčák ( Čiary )
Najlepšia kamera: Juraj Chlpík ( Služobníci )
Najlepší strih: Ján Daňhel, Martin Malo, Maroš Šlapeta ( Služobníci )
Najlepší zvuk: Olaf Mehl, Juraj Baláž ( Správa )
Najlepšie masky: Martin Jankovič, Katarína Horská ( Muž so zajačími ušami )
Najlepšie návrhy kostýmov: Katarína Holá ( Služobníci )
Najlepší dokumentárny film: Raj na zemi ( Jaroslav Vojtek )
Najlepší animovaný film: Bolo raz jedno more... ( Joanna Kožuch )
Sieň slávy: Emília Vašáryová, Jelena Paštéková
Slnko v sieti 2020 (10. ročník)
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2020:
Najlepší celovečerný film: Nech je svetlo ( Marko Škop)
Najlepšia réžia: Marko Škop ( Nech je svetlo )
Najlepší scenár: Marko Škop ( Nech je svetlo )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Milan Ondrík ( Nech je svetlo )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Zuzana Konečná ( Nech je svetlo )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Gregor Hološka ( Amnestie )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Anna Geislerová ( Amnestie )
Najlepšia hudba: Dávid Kollár ( Punk je hneď! )
Najlepšia kamera: Tomáš Juríček ( Amnestie )
Najlepší strih: Matej Beneš ( Amnestie )
Najlepší zvuk: Viktor Krivosudský ( Amnestie )
Najlepšie masky: Helena Steidlová ( Hodinárov učeň )
Najlepšie návrhy kostýmov: Marek Cpin ( Hodinárov učeň )
Najlepší dokumentárny film: Dobrá smrť ( Tomáš Kupa )
Najlepší animovaný film: Šarkan ( Martn Smatana )
Sieň slávy: Milan Lasica
Slnko v sieti 2019 (9. ročník)
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2019:
Najlepší celovečerný film: Tlmočník ( Martin Šulík )
Najlepšia réžia: Martin Šulík ( Tlmočník )
Najlepší scenár: Marek Leščák, Martin Šulík ( Tlmočník )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Jiří Menzel a Peter Simonischek ( Tlmočník )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Zuzana Bydžovská ( Jan Palach )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Marián Geišberg ( Čertovské pero )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Kristína Boková ( Toman )
Najlepšia hudba: Vladimír Godár ( Tlmočník )
Najlepšia kamera: Martin Štrba ( Tlmočník )
Najlepší strih: Maroš Šlapeta ( Válek )
Najlepší zvuk: Ivo Špajl ( Hmyz )
Najlepšie masky: Juraj Steiner, Zuzana Paulini ( Hovory s TGM )
Najlepšie návrhy kostýmov: Katarína Štrbová Bieliková ( Toman )
Najlepší architekt-scénograf: Jan Švankmajer a Václav Švankmajer ( Hmyz )
Najlepší dokumentárny film: Posledný autoportrét ( Marek Kuboš )
Najlepší animovaný film: Mimi a Líza - Záhada vianočného svetla ( Ivana Šebestová a Katarína Kerekesová )
Výnimočný prínos slovenskej kinematografie: scenárista, dramatik a režisér Ondrej Šulaj
Slnko v sieti 2018 ( 8. ročník )
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2018:
Najlepší celovečerný film: Čiara ( Peter Bebjak )
Najlepšia réžia: Peter Bebjak ( Čiara )
Najlepší scenár: Marek Leščák, Iveta Grófová ( Piata loď )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Tomáš Maštalír ( Čiara )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Zuzana Kronerová ( Baba z ľadu )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Robert Roth ( Nina )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Judit Bárdos ( Out )
Najlepšia hudba: Slavo Solovic ( Čiara )
Najlepšia kamera: Denisa Buranová ( Piata loď )
Najlepší strih: Marek Kráľovský ( Čiara )
Najlepší zvuk: Viktor Krivosudský ( Čiara )
Najlepšie masky: Martin Jankovič, Zuzana Paulini ( Únos )
Najlepšie návrhy kostýmov: Katarína Štrbová Bieliková ( Křižáček )
Najlepší dokumentárny film: Diera v hlave ( Robert Kirchhoff )
Najlepší animovaný film: Ocko hrdina - Websterovci ( Katarína Kerekesová )
Výnimočný prínos slovenskej kinematografie: filmoví architekti Viliam J. Grusko a Roman Rjachovský
Edgar Wallace - FILMOVÁ SÉRIA
Podľa románov slávneho spisovateľa detektívok boli v medzivojnovom období natočené tieto filmy:
1.- Der grosse Unbekannte (1927) r. Manfred Noa
2.- Der rote Kreis (1929) r. Frederic Zelnik
3.- Der Würger (1929) r. Géza von Bolváry
4.- Der Zinker (1931) r. Karel Lamač, Martin Frič
5.- Maska / Der Hexer / (1932) r. Karel Lamač, Martin Frič
6.- Dvojník / Der Doppelgänger / (1934) r. E.W.Emo
7.- Der Würger von London (1939) r. Walter Summers
V povojnovom období, hlavne v 60-tych rokoch, sa v Západnom Nemecku natočilo 38 filmov, ktoré si získali nesmiernu popularitu:
1.- Der Frosch mit der Maske (1959) r. Harald Reinl ( postavu detektíva hral Siegfried Lowitz )
2.- Der rote Kreis (1960) r. Jurgen Roland ( Karl-Georg Saebisch )
3.- Der Rächer (1960) r. Karl Anton ( Heinz Drache )
4.- Der Bande des Schreckens (1960) r. Harald Reinl ( Joachim Fuchsberger )
5.- Zelený lukostrelec / Der Grüne Bogenschütze / (1961) r. Jurgen Roland ( Klausjürgen Wussow )
6.- Mŕtve oči Londýna / Die toten Augen von London/ (1961) r. Alfred Vohrer ( Joachim Fuchsberger )
7.- Das Geheimnis der Gelben Narzissen (1961) r. Ákos Ráthonyi ( Joachim Fuchsberger )
8.- Peňazokaz / Der Fälscher von London / (1961) r. Harald Reinl ( Siegfried Lowitz )
9.- Die Seltsame Gräffin (1961) r. Josef von Báky, dokončil Ottokar Runze ( Joachim Fuchsberger )
10.- Das Rätsel der roten Orchidee (1962) r. Helmut Ashley ( Christopher Lee )
11.- Die Tür mit den sieben Schlössern (1962) r. Alfred Vohrer ( Heinz Drache )
12.- Hostinec na Temži / Das Gasthaus an det Themse /(1962) r. Alfred Vohrer ( Joachim Fuchsberger )
13.- Der Fluch der gelben Schlange (1963) r. Franz Josef Gottlieb ( Joachim Fuchsberger )
14.- Der Zinker (1963) r. Alfred Vohrer ( Heinz Drache )
15.- Der schwarze Abt (1963) r. Franz Josef Gottlieb ( Joachim Fuchsberger )
16.- Indická šatka / Das indische Tuch / (1963) r. Alfred Vohrer ( Heinz Drache )
17.- Todestrommeln am grossen Fluss (1963) r. Lawrence Huntington, odlišný od ostatných
18.- Zimmer 13 (1964) r. Harald Reinl ( Joachim Fuchsberger )
19.- Die Gruft mit dem Rätselschloss (1964) r. Franz Josef Gottlieb ( Harald Leipnitz )
20.- Der Hexer (1964) r. Alfred Vohrer ( Joachim Fuchsberger )
21.- Das Verrätertor (1964) r. Freddie Francis ( Edward Underdown )
22.- Coast of Skeletons (1965) r.Robert Lynn, odlišný od ostatných
23.- Neues vom Hexer (1965) r. Alfred Vohrer ( Heinz Drache )
24.- Tajomný mních / Der unheimliche Mönch / (1965) r. Harald Reinl ( Harald Leipnitz )
25.- Das Rätsel des silbernen Dreieck (1966) r. John Llewellyn Moxey ( Christopher Lee )
26.- Der Bucklige von Soho (1966) r. Alfred Vohrer ( Gunther Stoll )
27.- Znamenie trojuholníka / Das Geheimnis der weissen Nonne / (1966) r. Cyril Frankel ( Stewart Granger )
28.- Die blaue Hand (1967) r. Alfred Vohrer ( Harald Leipnitz )
29.- Der Mönch mit der Peitsche (1967) r. Alfred Vohrer ( Joachim Fuchsberger )
30.- Der Hund von Blackwood Castle (1968) r. Alfred Vohrer ( Heinz Drache )
31.- Im Banne des Unheimlichen (1968) r. Alfred Vohrer ( Joachim Fuchsberger )
32.- Der Gorilla von Soho (1968) r. Alfred Vohrer ( Horst Tappert )
33.- Der Mann mit dem Glasauge (1969) r. Alfred Vohrer ( Horst Tappert )
34.- Das Gesicht im Dunkeln (1969) r. Riccardo Freda ( Gunther Stoll )
35.- Der Teufel kam aus Akasava (1971) r. Jesus Franco ( Fred Williams )
36.- Die Tote aus der Themse (1971) r. Harald Philipp ( Hansjörg Felmy )
37.- Solange: Terror v dievčenskej škole / Das Geheimnis der Drunen Stecknadel / (1972) r. Massimo Dallamono ( Joachim Fuchsberger )
38.- Sedem krvavých orchideí /Das ratsel des silbernen Halbmonds / (1972) r. Umberto Lenzi ( Pier Paolo Capponi )
Bryan Edgar Wallace ( syn slávnejšieho otca Edgara Wallaceho ) - FILMOVÁ SÉRIA
1.- Das Geheimniss der schwarze koffer (1961) r. Werner Klingler
2.- Der Würger von Schloss Blackmoor (1963) r. Harald Reinl
3.- Scotland Yard jagt Dr. Mabuse (1963) r. Paul May
4.- Der Henker von London (1963) r. Edwin Zbonek
5.- Das Phantom von Soho (1964) r. Franz Josef Gottlieb
6.- Das ungeheuer von London City (1964) r. Edwin Zbonek
7.- Das Siebente Opfer (1964) r. Franz Josef Gottlieb
8.- Vták s krištálovým perím: Prízrak teroru / Das Geheimnis der schwarzen Handschuhe / (1970) r. Dario Argento
9.- Devaťchvostá mačka / Die neunschwänzige Katze / (1971) r. Dario Argento
10.- Der todesracher von Soho (1972) r. Jesús Franco
11.- Das Geheimnis des gelben Grabes (1972) r. Armando Crispino
Slnko v sieti 2014 ( 5. ročník )
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2014:
Najlepší celovečerný film: Moj pes Killer ( Mira Fornay )
Najlepšia réžia: Mira Fornay ( Moj pes Killer )
Najlepší scenár: MirA Fornay ( Moj pes Killer )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Attila Mokos ( Ďakujem, dobre )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Zuzana Mauréry ( Ďakujem, dobre )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Miroslav krobot ( Ďakujem, dobre )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Jana Oľhová ( Ďakujem, dobre )
Najlepšia hudba: Michal Novinski, Jan P. Muchow ( V tieni )
Najlepšia kamera: Tomáš Juríček ( Kandidát )
Najlepší strih: Matej Beneš ( Kandidát )
Najlepší zvuk: Marian Gregorovič, Peter Mazáček ( Zázrak )
Najlepšie návrhy kostýmov: Katarína Štrbová Bieliková ( Líbanky )
Najlepší výtvarný počin: Michal Struss, Henrich Borádos ( Modrý tiger )
Najlepší dokumentárny film: Kauza Cervanová ( Robert Kirchhoff )
Najlepší animovaný film: Sneh ( Ivana Šebestová )
Najlepší krátky hraný film: Výstava ( Peter Begányi, Peter Kolenčík )
Najlepší zahraničný film v slovenskej distribúcii: Láska ( Michael Haneke )
Vínimočný prínos slovenskej kinematografie: Dušan Hanák
Slnko v sieti 2012 ( 4. ročník )
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2012:
Najlepší celovečerný film: Dom ( Zuzana Liová )
Najlepšia réžia: Martin Šulík ( Cigán )
Najlepší scenár: Zuzana Liová ( Dom )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Miroslav Krobot ( Dom )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Judit Bárdos ( Dom )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Marek Geišberg ( Dom )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Taťjana Medvecká ( Dom )
Najlepšia hudba: Cigán
Najlepšia kamera: Cigán
Najlepší strih: Cigán
Najlepší zvuk: Cigán
Najlepšie návrhy kostýmov: Cigán
Najlepší výtvarný počin: Prežiť svoj život
Najlepší dokumentárny film: 25 zo šesťdesiatych alebo Československá nová vlna I. a II. ( Martin Šulík )
Najlepší animovaný film: Kamene ( Katarína Kerekesová )
Najlepší krátky hraný film: Ľahký vánok – zápisky z denníku jednej emigrantky ( Sahraa Karimi )
Najlepší zahraničný film v slovenskej distribúcii: Melancholia ( Lars von Trier )