Poslední recenze (2 864)
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
"Ať žije Dement!" ____________ Skutečně šílená, bláznivá, špinavá, jako kouř z benzínu smradlavá, pervezní a zábavná akční post-apokalyptická jízda, která sice kvůli dělení příběhu [který je v podstatě příběhem o pomstě] na kapitoly není zas tak konzistentní, ale když už na to dojde, ani na vteřinu nesundá nohu z plynu a v ten moment to stojí kurva za to. Režisér Roger Miller je i v 79 letech v neskutečný formě a divákům na stříbrným podnose naservíroval echt řemeslně poctivou podívanou, která snadno strká do kapsy akčňáky od tvůrců, kteří jsou o několik desetiletí mladší. Casting perfektní – moje crush Anya Taylor-Joy si roli Furiosi dává s neskutečnou sebejistotou a přehledem; no a Chris Hemsworth jakožto hlavní záporák Dement [ne, nedělám si prdel 😂] má nehorázný charisma, který by mohl doslova rozdávat.... Takže jestliže existuje něco jako definice řemeslně poctivýho [co se týká kostýmů, výpravy, a stylistickýho zpracování celkově] blockbusterovýho spektáklu, který svůj rozpočet využívá do posledního centu, FURIOSA jím bezpochyby je.... VERDIKT: 8,5 autíček z 10 .... PS: českej překlad je fakt skvěle meta, takže kdo umí anglicky, užijete si tenhle film na jinym levelu.
Avatar: Legenda o Aangovi - Série 1 (2024) (série)
Původně jsem k live-action reimaginaci legendárního AVATAR: THE LAST AIRBENDER přistupoval dost skepticky, jelikož původní animovaný seriál je fakt bezchybnej klenot a pomyslný etalon svýho žánru. Po pár minutách ale moje předsudky a skepse zmizely jak pára nad hrncem, a já věděl, že sleduju seriálovou událost sezóny [a to máme teprve konec února].... Ať už jde o neskutečně poutavý world-building, orientální nádech [viz. halucinogenní a spirituální scény; jmenovitě třeba excelentní pátá epizoda kterou lze přirovnat snad jen k IT na tripu], prvotřídní choreografii soubojů skoro až ve střihu Hongkongské školy, meta-témata [otázky militarismu či chyb minulosti], a v neposlední řadě o epickou stylizaci s prvotřídním filmovým audiovizuálem stírající pomyslnou hranici mezi seriálovým a filmovým formátem, production values a velkolepou výpravou a dramaturgií – v tom všem nemá live-action verze AVATARA ve svým seriálovým rybníčku (nebo spíš rybníku?) sebemenší konkurenci.... Hlavním nosným pilířem jsou zde však postavy, jejich mezi-vztahy a ohromně lidský přístup tvůrců k jejich character issues, díky nimž se divák dokáže jak s Aangem, Katarou, Sokkem, ale i impulzivním Zukem a jeho strýčkem Irohem [kteří ambivalentně lamentují mezi rolemi sympatických záporáků a anti-hrdinů] dokonale ztotožnit... Druhým hlavním pilířem jsou zde perfektní kreativní využívití klasického příběhového schématu mýtu o cestě hrdiny, který přirozeně kooperuje s až pohádkovými meta-motivy o dobru a zlu – stejně tak platí o motivu kamarádství, rodiny, a vypravěčskýho principu morálního ponaučení, díky čemuž si seriál užijí jak dospělí, tak dospívající, tak i děti, kteří se s původním animovaným seriálem dosud nesetkaly.... co dodat víc? Snad jen: perfektní prolog; 9 větrů z 10 🩵
Calin feat. Stein27, Ben Cristovao & Kojo: Asgard (2021) (hudební videoklip)
za mě nejlepší českej rapovej song, kterej má tak sick lyrics a hudební drive, že to ani není možný.... slyšet tenhle banger naživo na Brněnském Majálese byl fakt zážitek za všechny prachy.
Poslední deníček (4)
BEST OF 2023
(trošku opožděně) To nejlepší, co jsem za rok 2023 viděl :))
1. - Spider-Man: Across the Spider-Verse
2. - Modrooký samuraj
3. - Velryba
4. - Bod obnovy
5. - BARBIE
6. - LOKI (2. série)
7. - The Weeknd: Live at SoFi Stadium
8. - Invalida
9. - Mission: Impossible - Dead Reckoning
10. - Babylon
11. - Ahsoka
12. - Talk To Me
13. - Elemental
14. - Želvy Ninja: Mutantí chaos
15. - Velké nic
16. - Je mi ze sebe špatně
17. - Strážci Galaxie Vol. 3
18. - Scott Pilgrim Takes Off
19. - Jednorožci vs. Medvídci
20. - Falcon Lake
21. - The Last of Us
22. - Dungeons & Dragons
23. - Úsvit
24. - Beau Is Afraid
25. - The Creator