Perry Smith a Dick Hickock se setkali ve vězení a vloupají se do domu na kansaském venkově, kde se podle jejich přesvědčení nachází trezor s 10 000 dolary. Poté, co zabijí čtyři členy domácnosti, však zjistí, že sejf je pryč, a rozhodnou se vydat do Mexika. (Cinemax)

Recenze (98)

Boss321

Bombasticky natočený film!! Téměř polodokumentaristický snímek, který vypráví příběh dvou mladíků, kteří byli schpni zabít pro pár dolarů čtyři nevinné, obyčejné lidi!! Právě tento fakt, že příběh je založen na skutečné události, je na filmu to nejstrašnější a zároveň to nejpřitažlivější. Velmi příjemné je obsazení neokoukaných herců, kteří se svých rolí zhostili na výbornou. Psát o režii Richarda Brookse nemá cenu, opravdu precizně odvedená práce! Co hodně přidává na poustavosti je černobílá kamera a pěkná hudba, která skvěle dokresluje už tak temnou a depresivní atmosféru. Truman Capote sepsal příběh na základě výpovědi policie a i přímého kontaktu s vrahy a zároveň se snažil zjistit, co je k tak ohavnému a neomluvitelnému činu vedlo. Pokud nejste knihomol (jako já :), tak doporučuji shlédnout tento snímek a nakouknout do hlav zločinců. Po skončení jsem snad takový zvláštní pocit u filmu ještě neměl......... ()

Rocky62

Sugestivní krimi/drama, které můžu doporučit všemi deseti. Nekonvenční forma příběhu s výraznými prvky dokumentaristiky + nejedna podmanivá scéna. Celková autenticita filmu nenechá diváka chladným, sice ne po celý film, díky čemuž nemohu jít s hodnocením výš, ale přesto je to originální podívaná. 80% ()

Lima

Skutečný příběh dvou mladých lidí, kteří zmasakrují čtyřčlennou rodinu pro pár peněz. I díky černobílé kameře dokumenteristicky laděný příběh. Vzpomínání jednoho z vrahů na to, jak se zločin udál, je nesmírně působivé. Režisér se tu vyhýbá přímému zobrazení násilí, vystačí si jen s náznaky, ale ty samy o sobě jsou děsivé. Vše korunuje závěrečná scéna popravy. No, nebylo mi dobře na duši. ()

pornogrind

Tip na film jsem před nějakou dobou dostal od HorrFi(ho) za což mu samozřejmě děkuju. Přiznávám, že do filmu i díky delší stopáži se mi moc nechtělo ale i na něj konečně došla řada. Teď už pár slov k tomuto kousku. Docela mě teda překvapuje tak vysoký hodnocení. Neříkám, že jde o špatnej film ale mě osobně až tak neuchvátil. Moc často to sice nedělám než napíšu svůj komentář ale tentokrát jsem si četl ostatní komentáře dřív než jsem napsal ten svůj jestli to má(nebo měl)někdo s filmem obdobně tak jako já. A našel jsem. Celkem pěkně to ve svým komentáři vystihl uživatel dobytek. Mám z filmu přesně obdobný pocity. Takže za mě to prostě na víc jak lepší 3hvězdy není. PS. I mně se moc líbila scéna kdy Perry Smith (Robert Blake) hledí v myšlenkách nazpět na celý svůj život a déšť zvenku tekoucí po okně se odráží na hercově tváři tak, že to vypadá, jako kdyby byla pokrytá slzami. Tento efekt vyzdvihovalo mnoho kritiků ve svých recenzích. A pak se ve zdejších zajímavostech dozvím, že to vše vzniklo vlastně omylem. ()

MrCreosote

"Pohrdám lidmi, kteří se neumí ovládat..." Je těžké pochopit několikanásobnou, chladnokrevnou vraždu provedenou bez nějakého jasného motivu. Těch 40 dolarů se opravdu nezdá být žádným pádným důvodem. Když prostě chcete zabít, tak zabijete, obětí by se mohl stát kdokoliv, i člověk bez údajného sejfu nabitým 10 000 dolary. Chladnokrevně je precizně odvedená práce s nápaditým propojováním scén, kdy konec jedné často plynule navazuje na začátek druhé (muž se sklání k umyvadlu, střih, a jiný muž se na jiném místě právě od umyvadla zvedá). Kamera Conrada L. Halla je na takové úrovni, jak se sluší na muže, který později nasnímal Butche Cassidyho a Sundance Kida a téměř neznámí herci odvádí přesně ty výkony, jaký film potřebuje. Až se sám divím, proč jsem vlastně nedal plný počet. ()

Zajímavosti (12)

• Průměrná délka záběru je 9,4 sekundy. (Kulmon)
  • Postava Jensena/vypravěče (Paul Stewart) je založena na autorovi knižní předlohy, Trumanu Capote. Ten brzy po vraždách odjel do Kansasu a mluvil s lidmi blízkými Clutterových. Po zatčení a usvědčení vrahů Perryho Smithe a Dicka Hickocka se Capote stal hlavní součástí jejich životů, zatímco čekali v cele smrti. Capote se sblížil zvláště se Smithem. Ten spisovateli dokonce věnoval většinu svých osobních věcí, jako byly kresby a knihy. Capote byl přítomen i popravám. Viděl zemřít Hickocka, avšak Smithovu smrt vidět nechtěl a opustil místnost. (Morien)
  • Dva páry očí na plakátě patří skutečným vrahům, nejsou to herci, kteří je zobrazují ve filmu. (Morien)