Silent Night

• Kanada Silent Night (více)

Trápící se otec (Joel Kinnaman) je svědkem smrti svého malého synka, který se na Štědrý den ocitne v přestřelce mezi gangy. Zatímco se zotavuje ze zranění, které ho připravilo o hlas, stane se odplata jeho životním posláním. (mikki089)

Recenze (70)

TheEvilTwin

Když si jdu pustit revenge akci, chci revenge akci. Tady jsem musel doslova 50 minut čekat (ne, nekecám, opravdu je to polovina filmu), než se dají věci do pohybu a než se tady hlavní postava vyfňuká ze ztráty syna, načež jsme dostali akci ve stylu Johna Wicka z aliexpressu. Páč co z toho, že technicky a vizuálně je film na úrovni, když celý scénář, tempo filmu i přestřelky, kde jim každý chodí na mušku jak prase na porážku, jsou jak z béčkového filmu a nebaví. Pár highlight scén v zabitích se zde našlo, ne že ne, jen jako celek je to prostě strašně nezábavné, na prdel mě to neposadilo a do žánru film nic nového nepřinese, takže když k tomu připočítám extrémně nudný rozjezd, vychází mi to na neoslnivou dvojhvězdu. Asi jsme holt rozmazleni Wickem a Nobody, abychom byli nadále nadšeni z takových patlanin. ()

castor

Hard Boiled, Killer nebo pak za oceánem Tváří v tvář. John Woo je pojem. Truchlící tatík Joel Kinnaman se mezi ty inspektory Yueny, Castory Troye, Seany Archery, Chance Boudreauxe nebo Vicy Deakinse rozhodně nezařadí. Sedmasedmdesátiletý Woo si s akcí dává skoro hodinu na čas, předkládá klasický příběh pomsty: hlavní hrdina byl svědkem smrti vlastního synka, zatímco sám o pár minut později taky nějakou tu kulku schytá, přičemž přijde o hlasivky (ostatně dialogy nikdy nebyly režisérovou silnou stránkou). Následuje lítost, sebestředné chování, popíjení chlastu a nakonec tvrdý trénink (nijak zajímavý proces nebo progres) s cílem všechny členy gangu povraždit (ke kterým se mimochodem dostává zatraceně snadno). Zatímco v traileru vypadala Silent Night docela dobře, mety Raidu nebo Johna Wicka rozhodně neatakuje. Pár šťavnatých mordů se sice dočkáme, ale celkově je to bez nápadu a jaksi líné. Woo není vůbec cítit. Protivníci nabíhají před kulky jak panáci. Ulice plné násilí, scény plné klišé. Manželka zbytečná, detektiv zbytečný. Žádný emocionální náboj jsem necítil. Jinde namlsaný divák zapomene brzy, dietní tři hvězdy. ()

alchac

Il grande prudenzio. Ani by mi tak nevadilo, že je to ušito podle jednoho z nejohoblovanějších akčně thrillerových mustrů, nicméně to by provedení nesmělo být takové, že úvodní hodinku tohoto z 90 % němého filmu divák pouze vzdoruje spánku a ve zbytku stopáže protáčí oči nad zfilmováním jakési značně debilní videohry. Sice jsem nečekal víceméně nic, leč dostal jsem ještě méně. ()

John Woo má už taky nejlepší éru filmů za sebou a Silent Night sice úplně neurazí, ale kdo je rozmlsán áčkovými akčními řežbami, tak tohle nemá šanci uspět. Navíc nápad s němým hrdinou se za mě nevyplatil. Chybí tu vůči hlavnímu hrdinovi výrazná sympatie, nezjistíme jeho charakter a za mě teda chyběly i nějaké hlášky, takže tohle vnímám spíše jako mínus. Prvních 50 minut se tu navíc neděje lautr nic. Hlavní hrdina příjde o syna a je těžce zraněn a více než půlku filmu se s tím srovnává a cvičí, než se rozhodne se pomstít. Druhá půlka už celkem šlape, je to Erko, občas pěkný slow motion, vizuálně ok ( 2 intenzivní fighty super), přestřelky však nijaké, jelikož protivníci nabíhají jak panáci a finální zúčtování taky nic extra. Kinnaman se svým divným výrazem mi tady poprvé vůbec nesednul. Celkově koukatelné, ale zapomenutelné akční béčko. 55% ()

3DD!3

Nebude to Vánoční klasika. Woo natočil své Přání smrti jako němý film a to je asi to jediné v čem vyniká. Dlouhá expozice, kde se táta zotavuje, učí zabíjet na YouTube a posiluje ve sklepě není tak nosná a vykresluje ho trochu (hodně) jako sobeckého kreténa. Akce je řádně krvavá, ale oproti takovému Wickovi hraje už ne druhou, ale třetí ligu. Prostě už není dost zajímavá. Naštěstí jsou tu starší kousky, jako Hard Boiled nebo Killer, kterými si nepolíbení mohou na uloz.to spravit chuť, že ano... že ano?! ()

• Vo filme možno nájsť niekoľko odkazov na holubice. Mesto, v ktorom sa odohráva dej filmu, sa volá Las Palomas, čo v preklade zo španielčiny znamená holubice. Brian (Joel Kinnaman) pije vodku značky Duva, čo je švédsky výraz pre holubicu. Tieto vtáky sú trademarkom režiséra Johna Woo a objavujú sa v takmer každom jeho filme. (m.a.t.o.)
  • Film neobsahuje žádné dialogy. (mikki089)
  • V rozhovore s Jimmym Fallonom Joel Kinnaman prezradil, že sa plánoval vžiť do jeho nemej úlohy a nerozprávať celé dva mesiace, počas ktorých sa bude film natáčať. Toto rozhodnutie však opustil v priebehu prvého dňa natáčania. (drake31)