V treťom dieli o vraždiacej bábike Chuckym už je z chlapca Andyho mladík v službách vojenských kasární. A to je pre Chuckyho vďačné miesto plné potenciálnych obetí... (POMO)

Recenze (130)

JohnnyD

Dej sa posunul o niekoľko rokov ďalej a presunul sa do vojenskej školy. Úvod je fasa: Chucky zavraždí "hračkára" s pomocou hračiek, bohužiaľ akonáhle sa príbeh presunie na vojenskú školu, všetko ide do sračiek. Herci sú otrasní, výprava strašná a klišé nevyzerá zábavne ako v dvojke, ale nudne a úboho. Chuckyho OPAŤ opravili, aby mohli OPAŤ dokázať, že on nevraždil, ale on OPAŤ zabil tých, čo to spravili a OPAŤ sa vybral za Andym. A koniec - ďalšie OPAŤ. Tri body z desiatich akurát za skvelého Chuckyho a jeho technické prevedenie a za úvodnú vražednú scénu. PS: môj rebríček série CP4, CP2, CP1, CP3, CP5 ()

juta

Chucky se vrací za už povyrostlým Andym na vojenskou školu, kde si vyhlídne mladší krev a Andy jako jediný, který ví co Chuck dokáže, tomu chce zabránit. Trojka má překvapivě nízké hodnocení, i když jde opět o solidní pokračování, které nutí diváka koukat namísto toho, aby zíval nebo ještě hůř - usínal. Třeba mladší generace již tento kousek neocení, ale já, patřící k výrostkům klubající se na svět v začátcích devadesátých let, se ještě budu klanět a děkovat za dětství plné strachu a dívání se do černých koutů, zda tam náhodou jedna panenka s kuchyňským nožem nečíhá. ()

Arkanoid

„Nothing like a strangulation to get the circulation going.“ 8 rokov po udalostiach z druhého filmu zatvorili továreň na Good Guys, ktorú ale na začiatku filmu znovuotvorili. Teraz tam upratujú a aj Chuckyho s tou leptajúcou látkou na ňom. Pri stlačení sa z neho spustí krv a znovuzrodenie je na svete. Kamera predlžuje niektoré málo atmosférické zábery, ktoré sú vizuálnym odpadom, ako nekonečný nájazd na krabicu s Chuckym, či reklamu na Good Guys. Hudba dramatických momentov je slabšia, ale postačí. Nezdá sa mi pravdepodobné, aby niekto spadol po trafení šípkou. Chucky stále hláškuje a drží tým divákovu zvedavosť na úrovni, pri ktorej chce dopozerať toto béčko. Okrem sklamania z infarktu, keď chcel Chucky obeť zabiť, pobaví aj holič vojenskej akadémie, čo chytá za štice chalanov a tým, čo majú vlasy dlhé, dá termín. Ku koncu napätie opäť graduje a fanúšik série si film užije. Brutalita samozrejme nechýba a treba poznamenať, že ani neskorší Gandalfov pád nebol až taký strašný. „Man, I really gotta get out of this body.“ ()

BlackTom

Mancini si asi vzal dovolenku a poriadne sa na nej zhúlil, pretože takýto chabý scenár si nezaslúži ani hajzel ako Chucky. Andy v podaní trtka zo seriálu Superman tiež zrovna neočarí, a dokonca ani samotný Chucky, ktorý ziape na celé kolo ako chuj a škerí sa horšie ako keď seriem. Zbytočné, nudné a neplnohodnotné pokračovanie. R.I.P. Chucky... ()

freddy

Panenka Chucky s duší sériového vraha Charlese Lee Raye ožívá potřetí a opět se pár lidí na vlastní kůži přesvědčí, že není radno podceňovat na první pohled nesmyslnou verzi jednoho chlapce o tom, že panenky můžou i vraždit. Bohužel toto je jednoznačně nejslabší díl z těch tří filmů, dokonce Chucky v tomto případě už ani nemá nějak moc hlášek, napočítal jsem za celý film snad dvě hlášky, což je vzhledem k předchozím filmům docela málo. A bohužel v tomto případě jsem měl navíc problém brát Chuckyho vážně, jeho vraždění už nebylo nijak nápadité, a asi nejvíc mi vadilo, že z Andyho už je teenager a tím pádem jako by celá ta snaha zabít Andyho ztratila na zajímavosti a atraktivnosti. Tenhle díl mi tedy moc nesedl, ale to neznamená, že je to špatný film, v rámci celé série to je sice podprůměr, ale pokud bych ho hodnotil samostatně, a o to tady asi jde především, tak to na ten průměr bohatě postačí. Ale jak jsem zmínil, Chucky už není příliš vtipný, jeho hlavní oběť už není tak roztomile bezbranná a to prostředí vojenské školy mi tam taky moc nesedělo. V tomto případě tedy, ač velmi nerad, musím konstatovat, že série o Chuckym má sestupnou tendenci. Zatímco prvnímu dílu jsem dal pět hvězd a druhé dílu čtyři hvězdy, tak tomuto třetímu dílu uděluji průměrné tři hvězdy, protože na lepší hodnocení ten film prostě nemá. ()

Zajímavosti (17)

• Film sa nakrúcal od 4.2. do 24.4.1991 v amerických mestách  Los Angeles, Atlanta a Boonville, konkrétne na vojenskej škole Kemper Military School and Junior College, ktorá je v dnešnej dobe už zatvorená. (Darkage)
  • Britská premiéra filmu bola vážne ohrozená, jedny z britských novín (The Sun) vo svojom vydaní tvrdili, že tento film ovplyvnil dvojicu chlapcov natoľko, že zavraždili dvojročného chlapčeka Jamesa Bulgera. Neskôr sa ukázalo, že ani jeden z vinníkov film nevidel. (beso74)
  • Jedná se o první film v sérii, ve kterém byly Chuckyho pohyby zdokonaleny počítačem. (Lajty)