Angličanka

Epizody(6)

Cesty Eliho Whippa, vysloužilého zvěda a člena kmene Pawnee, se zkříží s Angličankou Cornelií Lockeovou, která se chce pomstít muži, jenž je podle ní zodpovědný za smrt jejího dítěte. (HBO Max)

Recenze (115)

k212

Velmi intenzivní audio-vizuální, dějové a psychologické vtažení. Pevně vystavěný příběh, který pozvolna vykládá karty, aby diváka pomalu a jistě emočně ždímal a od čtvrtého dílu výš doslova citově drtil. Na knižních westernech jsem frčela na začátku puberty a mám k nim nesmírně vřelej vztah, v těch filmovejch se zas až tak moc nevyznám až na pár kultovních klasik. Ale tohle, tohle je pro mě prostě něco, vlastně jasná extratřída! ()

Nach

Tak tohle mi velmi sedlo. Přesně ten důvod, pro který mám rád moderní westerny i s jejich naturalističností. Pořádně prokreslené charaktery, atmosféra tak hustá, že by se dala krájet a nejistota v každé scéně. Přidejte k tomu i originální práce s klišé, kdy jednotlivé zvraty úmyslně přijdou s něčím jiným a máte westernové drama roku 2022. Srdeční záležitost s krásně uzavřeným a odvyprávěným příběhem. 90% ()

Rockerman

Jak pokrevní bratr se sestrou dobyli divoký Západ. O genderové otázce a bílý zlých a hodných rudých se vyjadřovat nebudu. Raději napíšu, že Emilka je stále krásná, že tempo je pomalé, jako v každém westernu a nevadí to a že se jedná o velmi dobrou sérii s hodně překvapivým rozuzlením, ikdyž likvidaci největšího padoucha jsem si představoval jinak. ()

kondor77

Atraktivní emancipovaná žena a hrdý indián versus zlí muži (jejichž ideoví potomci jsou dozajista voliči Trumpa). Jedna hvězdička za ten hnusný špinavý svět (pro mě nepřiznaná hlavní "postava") a druhá za sympatické padouchy. Poznámka na okraj: čtvrtá epizoda by mohla vyřešit problém nedostatku látek způsobujících celkovou anestezii v zemích třetího světa, protože jen masochisté a liberálové při jejím sledování neupadnou do bezvědomí. ()

Malarkey

Krásná minisérie, která odkazuje na nejhezčí dobové westerny a k tomu přináší něco navíc. Nádherná hudba v čele s úvodní znělkou, fantastické herecké výkon Emily Blunt, Chaske Spencera a vlastně všech, kteří se v příběhu objeví. Každý tu totiž má své místo, každý zde předkládá svůj životní osud. Škoda, že příběh je místy zbytečně komplikovaný a zmatený nebo, že některé dialogy tu působí až moc filozoficky a umělecky. Kamerově je to tu totiž také vytříbené. Některé záběry by si zasloužily snad i věčnost, jak jsou krásné. Stejně tak i některé scény, které se mi do paměti vryjí nejspíš navždy (fotografování, závěrečná scéna v 5. díle). No, co Vám budu povídat. Každý, kdo má rád kinematografii, tenhle příběh musí vidět. ()

• Natáčanie seriálu prebiehalo v Španielsku, predovšetkým v okolí Madridu, v regióne Kastília-La Mancha. (Real Tom Hardy)