Angličanka

Epizody(6)

Cesty Eliho Whippa, vysloužilého zvěda a člena kmene Pawnee, se zkříží s Angličankou Cornelií Lockeovou, která se chce pomstít muži, jenž je podle ní zodpovědný za smrt jejího dítěte. (HBO Max)

Recenze (115)

Zagros

Angličanka měla tu nevýhodu, že jsem před ní viděl dvě Sheridanovy série 1883 a 1923, které byly skvělé. Angličanka je „jenom“ dobrá. Atraktivní prostředí Divokého západu, dobré obsazení, poměrně zajímavé postavy a krásné scenérie, to všechno jsou plusy seriálu. Bohužel jsou tady i výrazné mínusy. Dají se asi všechny zahrnout pod zbytečné nadužívání technických možností. Mám na mysli například snímání kamery z nezvyklých úhlů (ty opakované podhledy při rozhovorech byly velmi rušivé), podivné a časté přeostření kamery a především častou a špatnou dramatizaci. Proč hraje dramatická hudba a je použitý zpomalený záběr už při tak běžné situaci jako je vystoupení z dostavníku? Pokud je tohle použito příliš často, ztrácí to na působivosti a ta pak schází u těch opravdu dramatických scén. Příště tyhle technické hrátky ořezat a bude to lepší. Samotný příběh je vcelku zajímavý, jen mi přišel lehce neuhlazený a někdy zbytečně pomotaný. Obloukem se vrátím na začátek a zopakuji, že Angličanka je dobrý seriál. Doporučuji ale raději dva Sheridanovy seriály 1883 a 1923. ()

Morholt

Ze začátku mi okamžitě naskočila Opravdová kuráž, ale coenovský rukopis se postupně úplně ztratil a na jeho místo nastoupil příběh oplývající indiánskou poetikou, lehkým romantickým nádechem a přímočarou a nekompromisní brutalitou, která prostupovala celý Divoký západ. Postavy jsou napsané na jedničku a tím nemíním jen oba hlavní protagonisty, ale i řadu dalších charakterů, které se seriálem občas až mihly. Emily Blunt tu je v životní formě a nevzpomenu si, že bych jí někdy tak nekriticky žral a Chaske Spencer dal jednoznačně zapomenout na to, že si vůbec kdy čuchnul k Tvajlajtu. Jeho stopař je tady top a vůbec bych se nezlobil, kdyby tenhle Póni dostal svůj vlastní spin-off. Nemám tu nejmenší výhradu. 100% ()

T2

Teraz tu máme ponurý Leonovsky špinavý western, plný zákerákov a hyen na každom kroku, o ktoré sa treba aj razantne postarať. Tak Emily Blunt môžem v čomkoľvek. aj keď tu máme na oko paničku Angličanku. No heh, dokáže to rozbaliť, jednoznačne. Nie je to úplne dokonalé, sú tu nejaké dejové skoky ale pozorný divák si usleduje ktorá kedy bije. /80%/ ()

grogodil

Za mňa menej limonádkový a sústredením sa viacmenej len na dve postavy aj zomknutejší, hlbší a dojemnejší westernový roadtrip, než rozmáchnutejší a výpravnejší 1883. Navyše s malebnou kamerou, ktorej krajinkové zábery so siluetami postáv na koňoch na obzore, si každý bude pamätať pri spomienke na Angličanku. Teda okrem tých dvoch hlavných ústredných charakterov (ok, troch, R. Spall si zaporáka užíva). Skvelá a zároveň nevšedná dvojka. Bluntová je výborná ako odhodlaná, no krutosťou divokého západu nepoškvrnená a šokovaná panička, ktorá je hodená medzi vlkov. No a jej domorodý spoločník je tak zaujímavý, výstižný, že si pravdepodobne Eliho Whippa budem teraz nejaký čas vybavovať pri predstave toho ikonického indiána z divokého západu. ()

Yoshitsune

On byl součástí mnoha bitev a teď hledá klid, ona chce rozpoutat bitvu, na kterou však nemá a proto je osud svedl dohromady. Tenhle seriál, je něco krásného, ta paleta barev, ta krajina , ten soundtrack a ti herci, kteří hrají uvěřitelné a lidské postavy, ke kterým si vytvoříte vztah. A pak ten příběh, máme tu příběh který je do detailu promyšlený a výborně napsaný, takže každý díl přináší něco nového a posouvá tak příběh dál a žene postavy k finálnímu zůčtování. Ta cesta kterou ona dvojice podnikne, je změní, on se postaví čelem ke svým démonům a nebudu již jen přihlížet a ona najde v sobě sílu, kterou vždycky v sobě měla. Ale kde je krása, musí být i temnota a tak v každém díle, naše dvojice potkává různé lidi, pár jich je dobrých, ale většinou potkávají zloděje, vrahy, násilníky, psychopaty a dokonce i monstra. A na konci toho všeho, sem doufal a přál si, aby to dopadlo dobře, aby oba dva našli štěstí a klid. Lze tedy doufat, že oba dva nakonec, mezi hvězdami našli k sobě cestu. Emily Blunt má zde, jednu z nejsilnějších rolí a Chaske Spencer je své roli naprosto přirozený a uvěřitelný. Škoda že tahle cesta, nebyla o dva díly delší, ale i tak naprosto bezchybné. ()

• Natáčanie seriálu prebiehalo v Španielsku, predovšetkým v okolí Madridu, v regióne Kastília-La Mancha. (Real Tom Hardy)