V adrenalinem nabitém remaku filmu z 80. let vezme bývalý bojovník MMA Dalton (Jake Gyllenhaal) práci vyhazovače v motorestu. Brzy se ale ukáže, že ne všechno je tak, jak se zdá být. (Prime Video)

Recenze (286)

maddy

Úprimne sa priznám, že napriek tomu, že som videl nespočetné množstvo filmov, tak Road House z roku 1989 mi akosi unikol a popravde ani som do príchodu tohto remaku netušil, žeby sa malo jednať o nejaký kultový snímok alebo klasiku z osemdesiatich rokov. Skôr mám pocit, že dnes už je za klasiku považované všetko len, aby sa filmové štúdia mohli zviesť na falošnom pocite nostalgie aj pri filmoch, ktoré zapadli prachom a nikto si ich remake nežiadal. Porovnávaniu sa teda vyhnem a budem k tejto novej verzii pristupovať ako k samostatnému, novému filmu. Vo výsledku sa totiž jedná o takú neambicióznu, no neškodnú chlapskú jednohubku, s fajn letnou atmosférou rozplálenej Floridy, ktorú na svojich pleciach tiahne opäť raz vynikajúci Jake Gyllenhaal. Doug Liman už v minulosti dokázal, že akciu vie natočiť, akurát problémom je zbytočne prestrelená stopáž na podobne uvoľnený film a zbytočné pokusy tomu dať občas serióznu tvár. Vznikol tak film, ktorý nevie, či chce byť len uvolneným akčným Béčkom s prehrávajúcimi záporákmi akým je absolútny neherec, UFC bojovník Conor McGregor alebo serióznym thrillerom, ktorý chce dať postave Daltona (Jake Gyllenhaal) nejakú uveriteľnú psychológiu. Mňa bavila skôr tá prvá viac old-schoolová polovica s Jake Gyllenhaalom, v tej druhej s príchodom Conora McGregora film trochu uletí až doletí k zbytočne prepálenému finále. So síce dobre natočenou akciou, ale pocitom pomerne zbytočne tupého Béčka. Road House by si však v letným mesiacoch neurobil hanbu ani v kinách, úprimne dostávajú sa tam omnoho väčšie sr*čky, čo sa o väčšine stream produkcie, hlavne z Netflixu, nedá povedať, takže vo výsledku vlastne taká mierna spokojnosť s týmto skôr priemerným akčňákom. CELKOVO: 6/10 ()

choze

Dalo by se tomu vytknout leccos - scenáristicky by to mohlo být vyladěnější a nemusely by to hyzdit digi záběry - ale i tak to solidně šlape a je to velice sympatické. Adekvátně osvalený Gyllenhaal tuhle archetypální báchorku o tajemném cizinci čistícím městečko od padouchů spolehlivě táhne, záporák taky baví, akce má švih a nápady a do toho tropického ráje by se člověk rád vypravil i víckrát. ()

Slasher

Žádná velká věc to není (aby stálo za ten hype), ale těší mě, že se Gyllenhaal v přeci jen už "zasloužilé" fázi kariéry nebál vzít roli v béčkový akční kravině na relax, co vyžadovala vrátit se do top fighterský fyzičky a vypadat v ní přesvědčivý. Jinak Keys jsou srdcovka (věřte mi, Miami je přeceněný, šupky na Key West), evokuje to starý dobrý vhs-kový devadesátky (ale taky trošku Key Largo), ale po stránce stylu funguje jen polovičatě, speciálně nafouklý McGregor působí jak absurdní komixová postavička (rozhodně zábavná). Sympatická půlnoční fajnovka. ()

FilmFan24

Remake dnes už  klasiky z osmdesátých let, který ač se snaží poctou být těm přímočarým akčním příběhům kdy neohrožený hrdina s traumatem z minulosti vymlátí málem celé město a odjíždí dál…Což o to, to bych bral ten nostalgický návrat, ale… v osmdesátkových filmech podobného ražení ty bitky byly skutečné kdežto v tomto novém filmu jsou “přikrášlené” všudypřítomnými CGI efekty. Což je na škodu. Vyhazovače Patricka Swayzeyho z původním filmu tady nahradil Jake Gyllenhaal, který celý film táhne kupředu. A i přes drobné výhrady je “Road House” stále slušná porce zábavy. ()

Chrustyn

Doug Liman po posledních přešlapech vzal akční kultovku z konce 80. let, osekal ji na kost a přenesl do roku 2024. Gyllenhaal se řádně namakal a na pomoc si přivzali Conora McGregora, který hraje silně přestřelenou verzi sama sebe. I přes výhrady v podobě mizerného CGI, nevyužití prostředí (oproti originálu, který na tom dost stavěl) a podivného charakteru hlavního hrdiny, se jedná o parádní akční jízdu, která opravdu působí jako retro akčňák ale s moderními bitkami, zajímavými hrátkami s kamerou a celkově svěžím pocitem při sledování. Není to dokonalé, není to asi tak skvělé, jak to mohlo být, ale když vezmu v potaz, že i originál je dost hloupý a ne moc dobrý, dostali jsme film, za který by akční fandové měli být pyšní. ()

Zajímavosti (18)

• Tvorcovia sa snažili inovovať spôsob natáčania bojových scén. Tím vyvinul novú viacprechodovú techniku, aby bitky vyzerali realistickejšie, čo predstavuje odklon od tradičnej bojovej choreografie. (Arsenal83)