Matriarcha

Žena se po téměř smrtelném předávkování vrací do domu, kde vyrůstala, aby se postavila svým démonům, ale místo toho objeví skutečného démona. (Disney+)

Recenze (31)

tron

Mohol to byť fantastický folk horor. A treba povedať, že rozhodne stojí za vašu pozornosť, ak aj vy zbožňujete tento hororový podžáner. Koniec je nečakaný, množstvo scén detto, atmosféra príjemne nepríjemne mrazivá a vidiecka výprava skvelá. Neustále máte pocit, že je niečo strašne zle, ale nedokážete identifikovať, čo presne. A potom “to“ príde. A je to presne taký záhul, aký čakáte. Problém je v mimoriadne nesympatickom kastingu. Ono tí herci, s prepáčením, vyzerajú hrozne nesympaticky, avšak to je jedna vec. Druhá vec je, že nielenže tak vyzerajú, ale aj hrajú také postavy. V podstate tu nie je žiadna kladná. Netvrdím, že každá hlavná postava v kinematografii musí byť sympaťáčka, to fakt nie, ale tu sa to s jej porealističnením asi už predsa len mierne prehnalo. Proste tu fakt niet komu držať palce, čo je škoda. Možno to bol zámer, neviem, ale ak áno, tak sa s ním príliš nestotožňujem, pretože podľa mňa by bolo fajn mať k dispozícii aj niekoho, komu sa dá fandiť. Efekty sú vo finále trochu diskutabilné, ale dali sa zvládnuť vďaka všetkým šialenostiam, ktoré sa diali. ()

POMO

Ben Steiner jede na houbičkách a má zkreslenou představu o tom, co chce filmový divák. Že jsou všechny postavy (kromě bezvýznamné role blonďaté milenky) nesympatické a nečitelné by ani tak nevadilo, do dějového konceptu zapadají. Ale všechno to postupné odhalování tajemství kolem matky a černého sekretu je pouze bizarní a mimózní, a nikoliv strašidelné či šokující. Hovadina na entou. ()

darkrobyk

Laura pracuje v reklamní agentuře, má kamarádku, kterou by ráda za plnohodnotnou přítelkyni, kokain a vodku. Její život je nekonečná jízda na drogách, a to se v určité chvíli změní. po přílišném množství drog upadne do šoku, z něho se ale nečekaně probere. A po 20 letech jí zavolá matka, aby přijela domů. Jistě, brzy se ukáže, tedy hlavně pro diváka, že důvodem nebyla mateřská láska a ni nic jiného, co by znamenalo obnovení vztahu matky s dcerou. Záměr byl totiž velmi temný.... Zpočátku to vypadalo na artový psychologický horor, který bude stavět zejména na atmosféře a pocitech. Tedy hudba, která je z větší části disharmonická, navozuje vskutku tíseň a strach. A pak se vše přehoupne do paganhororu. Vizuálně působivé, k melancholii a bezútěšnosti stačí jen siluety opadaných košíkářských vrb nebo socha na hřbitově. Scéna v kostele může působit vykalkulovaně a lacině, ale mně k příběhu sedla. Úvodní a poslední scénou se kruh uzavře. Film ani nepůsobí jako americký, spíše anglický, irský nebo španělský. Jasné je, že osloví spíše menšinové publikum. ()

JASON_X

Nestandardní a nešablonovitý venkovský pohanský horror, lehce okořeněný "lovecraftovským" metafyzičnem, celkově hodně zvláštní, bizarní, chvílemi až odpudivý, takže něco pro mě. Nenechte se odradit nehorrorovým začátkem z městského kancelářského prostředí s protivnou neurotičkou Laurou a dejte tomu čas, děj se postupně rozjede teprve až u Lauřiny podivínské matky na venkově. Nejslabší složka filmu je asi ta triková, evidentně nebylo moc prachů, hlavně vizáž tajemné prabytosti je vyloženě mizerná, skoro bych řekl odfláknutá. Ale i tak jednu hvězdu rád přihodím za osobitost a za to, že jde o rejžovu prvotinu, jen tak dál. "Jsem tvoje matka!" "Ty nejsi moje matka! Ty jsi jen kunda, ze které jsem vylezla!". Sladké. ()

*CARNIFEX*

Podivná atmosféra dodala tomuto svojskému počinu o posadnutej fetke z Petržalky prazvláštny nádych. Ja osobne si nemyslím, že by bola hlavná postava mimo svojho rangu. Vyzerá presne tak, ako by hlavná postava v takomto snímku vyzerať mala. V divnom filme, treba divnú herečku. To je priama úmera tohto biznisu, výber vhodného adepta pre svoju rolu. Prvá hodina je taká kadejaká. Nič extra sa nedeje, iba divné zvuky v divnom deji. No a záverečná tretina? Tá ponúka pomerne solídne výjavy v atmosfére, ktorá zlepšujú celkový dojem "Matriarchy", no či je toto dostatočný priemer, skutočne ťažko povedať. Zlé to nie je, no osobne som čakal trochu viac .. ()