Režie:
Robert HlozKamera:
Filip MarekHudba:
Jan ŠléškaHrají:
Andrea Mohylová, Matěj Hádek, Milan Ondrík, Václav Neužil ml., Karel Dobrý, Agáta Kryštůfková, Katarzyna Zawadzka, Iveta Dušková, Jan Vlasák, Richard Stanke (více)Obsahy(1)
Představte si, že žijete v roce 2041, kdy máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – BOD OBNOVY. Agentka Em právě dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin. Strhující příběh zasazený do blízké budoucnosti, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení. (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (847)
[67%] Viděno v kině. Trailery mě zaujaly, zejména ten novější. Neměl jsem až tak velká očekávání, přesto mě to docela zajímalo, tak jsem na to vyrazil. Ve výsledku nejsem vůbec zklamán, jen ta detektivní linie mě zhruba za pokročilou půlí filmu přestala zajímat. Dokonce jsem byl i z těch menších nenápadných zvratů trochu zmaten, a především jsem nedostal ke konci všechny odpovědi. Ale takto jsem určitě nechtěl tento ambiciózní český projekt negativně pospat. Na české poměry je to celkově solidní nevšední počin, který minimálně za to 1 vidění nejspíš stojí. Vizuální stránka je výborná, k tomu ty veškeré vymoženosti jako jsou hologramy a já nevím co. První půlka filmu mě bavila víc, pak už se to trochu pokazilo, ale ne až tak o moc. Herecké obsazení je zde docela dobré. Hlavní ženská postava určitě charisma má, i když zde působila docela chladně, ale v rámci její postavy je to i logické. Potěší Matěj Hádek a nebo i v menší roli Jan Vlasák, kterého především hltám jako dabéra. Zato taková Agáta Kryštůfková – ta mi zde moc neseděla, i když tu měl jen dvě nepodstatné konverzační scénky. Moc tu herečku nemusím, hrát neumí, ale to je fuk. Hudba od začátku připomene jiné hollywoodské skladatele, pak se umírní, ale funguje v rámci daleké budoucnosti docela dobře. Možná, že tomu ještě někdy dám šanci, uvítal bych lepší a propracovanější pokračování, ale nemyslím si, že vznikne. Pecku bych z tohoto počinu určitě nedělal, ale ani o žádném zklamání tu rozhodně není řeč, takže asi tak. ()
„NEMÁTE ANI TUŠENÍ, O CO TADY VE SKUTEČNOSTI JDE. CHRÁNÍTE SYSTÉM, KTERÝ VÁS KAŽDÝ DEN STRAŠÍ SMRTÍ…“ Dramatická hudba, pomalý, jednoduchý (ale jasný) dialogy, auta bez řidiče, lehce futuristickej vizuál a obrovská mezinárodní koprodukce. Tý hudby je hodně, takže vlastně nevím, jestli je to fakt dramatický, nebo… Solidní kriminálka se sci-fi podtextem s nevokoukanou tváří v hlavní roli. Je škoda, že neměli odvahu ostatní casting pojmout podobně. Takže ano, na českej film dobrý! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Snímek měl rozpočet 45 milionů Kč. 2.) Film sestříhal Polák Jaroslaw Kamiński. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Hned první záběr s zimmerovskou hudbou ohromí, uvědomujíc si, že jde o český film. Monumentální exteriérová výprava se skvělým dizajnem, včetně aut, hologramů či digitálních obrazů je v Bodu obnovy na světové úrovni. Dějově by nevadilo že jde pouze o kriminálku ve sci-fi prostředí. To byla i Minority Report. Handicapem je snaha držet diváka v non-stop napětí neustálým, často zbytečně kličkujícím řešením zápletky skrze dialogy, dialogy a další dialogy. Bez originálního a údernějšího vtažení do děje jsem nebyl ochotný (a v rámci noční festivalové projekce po celém dni ani schopný) tu překombinovanost pobrat. Příště přijít s originálnějším námětem, ubrat kecání, vybalancovat oddychovými pasážemi s poznáváním postav a bude to pecka. Klidně jako filmová série se stejnou slečnou detektivkou. Je dobře obsazená, dobře se na ní kouká a její postava vybízí k rozvinutí. [Karlovy Vary IFF] ()
Random kolekce futuristických wallpaperů obklopená robotickými postavami, prkennými replikami a zcela pitomým dějem, v němž absentuje psychologie a základní charakteristika světa. Vypravěčsky je to na úrovni televizní detektivky. Důraz na design to lehce povyšuje, ale tohohle Blade Runnera po pitvě a Minority Report po trepanaci lebky nelze brát moc vážně. ()
Geniální crossover Blade Runnera kontra Detroit: Become Human po česku.... České kriminální sci-fi BOD OBNOVY je totiž temnou wannabe-cyberpunkovou neo-noirovou detektivkou až Fincherovského střihu. Režisér Robert Hloz zde totiž nabídl divákům zcela realisticky uvěřitelnou, unikátně techno-optimistickou, a přesto relativně pesimistickou vizi budoucnosti roku 2041 [scéna z techno klubu geniální!]. A ačkoliv to může být k nevíře, BOD OBNOVY využívá prapůvodní archetypální filozofický prvky sci-fi žánru: jmenovitě například tématiku sociálních nerovností a korporativismu [pomyslný pomrkávání na Andreje Babiše dost pobavilo], kontrastu mezi smrtelností a nesmrtelností / pacifismu a násilí, a celkově vzato otázky lidskosti, spravedlnosti vs. nespravedlnosti / pravdy vs. lží, "vyššího dobra" a mnoho dalšího. A vize je to fakt scénáristicky precizní, protože samotná detektivní zápletka – jejíž futuristický fikční svět je víceméně nejenom lahodná čalamáda okolo, ale zároveň i katalyzátor příběhu – je napínavější jak kšandy.... Vzhledem k relativně nízkému rozpočtu se BOD OBNOVY zároveň může zcela právem pyšnit prvotřídním audiovizuálem [jmenovitě třeba futuristicko-brutalistní architekturou] a praktickými i digitálními efekty. To vše a nejen to dělá z tohohle relativně nenápadnýho domácího koprodukčního scífka prvotřídní [evropský] spektákl, který snadno strčí do kapsy kdejaký vysokorozpočtový hollywoodský blockbuster.... VERDIKT: absolutní redefinice pojmu "na český poměry dobrý" non plus ultra kurva. 9,5 šéfů na zabití z 10. Víc takových tuzemských vědecko-fantastických žánrovek prosím! 🖤 ()
Galerie (128)
Zajímavosti (24)
- Detektiv Em (Andrea Mohylová) používá jako služební zbraň futurističtější CZ P10C, která na botce závěru ukazuje stav munice v zásobníku. Taková technologie dnes již existuje a vyvinula ji americká firma RADETEC. (UncleMorty)
- V závěru filmu hraje Em Trochinowska (Andrea Mohylová) na klavír skladbu „Clair de Lune“ od Claudea Debussyho. Z postavení rukou na klaviatuře je však jasné, že na klavír tuto skladbu nehraje, pouze hraní imituje. (psychous3)
- Maľba v zasadacej miestnosti, v ktorej sa stretávajú vyšetrovatelia s riaditeľom Inštitútu, je "Vzkriesenie Lazára" od Marca Pina z roku c. 1570. (Zeduke)
Reklama