V tomto dílu se během vyšetřování vraždy lichváře Karla Beránka otevírá i případ vyloupené pošty. Kapitánu Dítěti se podaří obě kauzy spojit, ale hlavně usvědčit vraha těsně před promlčením. (Česká televize)

Recenze (73)

rakovnik

Návrat do přelomu tisíciletí v retrospektivách nevyřešených případů vypadá od začátku slibně. Kriminalisté jsou tedy oba dost mrzouti, ale Krobotovi to lze snadno uvěřit. Uvidíme jak bude spolupráce s mladou nesympatickou policistkou fungovat nadále. Případ byl zajímavý, byť stačilo poodhalit jeden detail. Ale takový je život. Na další díl se rozhodně těším. ()

fantom13

Cold Case byly (většinou) postaveny na tom, že se u starého případu objevil nový důkaz, a ten inicioval jiný směr vyšetřování a vyslýchání postav, které měly se zavražděným něco společného. Na ploše 44 minut toho moc spletitého nevymyslíte, a tak v podstatě každý rozhovor otevřel vyšetřovatelům novou cestu, kterou nakonec došli k řešení. Kromě zajímavých historických flashbacků tak šlo jenom o to udržet divákovu pozornost u dvou základních otázek - kdo a proč. Nevím, jestli u Oktopu byl hlavní problém v tom, že se autoři snažili za každou cenu udělat něco jinak, aby nesklouzli do schématu, které se dá v Cold Case po zhlédnutí několika dílů jasně vysledovat (ale to je případ i mnoha jiných detektivních seriálů, viz Castle), nebo se v prvním díle soustředili na to, aby představili postavy, a tak nezbyl na detektivní linku čas, nicméně tohle tu prostě nefunguje. Způsob objevení nového důkazu, jenom jedno konkrétní jméno v něm... navíc postava, která se poměrně násilně mihne hned na začátku... no, snad si to časem sedne. Protože jinak to funguje. Vizuál, chemie mezi postavami, Hanzlík, Šoposká i Krobot skvělí - i zajímaví (no a co, že jsou to mimoni, něčím jiní být musí, a tady mi ta jinakost připadá dobře vymyšlená a zvlášť u Krobota propracovaná). Zatím něco mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, kvůli potenciálu zaokrouhluju výš. ()

Dobry_clovek

Není to dobré. Scénář je špatný, vysloveně nudný, a některé dialogy jsou evidentně převzaté z amerických filmů, protože u nás by takto nikdo nemluvil, nebo nereagoval. Největší zklamání ale je, jak všichni špatně hrají, včetně dobrých herců jako je Hanzlík nebo Hádek. Vlastně jsem celou dobu přemýšlel jestli to režisér režíroval, nebo to sjel hned na první dobrou, protože některé scény tak opravdu působí. Seriál je navíc udělaný velmi špatně zvukově. Hercům často není rozumět a když do dialogů ještě hraje hudba tak divák jen může odhadovat co říkají. Mimochodem, Pavlíčkova hudba také není žádný zázrak. Co člověk od kriminálky očekává? Napětí, překvapení, nečekané zvraty... Tady není nic z toho. Jen táhlá nuda, navíc plná nesympatických postav, které není ani zábava sledovat. Několikrát jsem se přistihnul, že se dívám kdy už to skončí, což asi vypovídá za všechno. Bod dávám za docela dobrou kameru a za Krobota, který jediný hraje trochu civilně. ()

mira007

Jak řekl režisér Pachl v jednom rozhovoru něco v tom smyslu " nebude se jednat o kriminálku, kde policajti honěj pachatele, budou se řešit odložené případy a na to je času dost" a první díl vyšetřování dvacet let staré vraždy ukázal, že to asi bude znamenat statickou, nezáživnou nudu bez kouska života s dvojicí Krobot Šoposká, která moc sympatií nebudí.  Jedna hvězda navíc za Hanzlíka. Jako rozjezd seriálu dost slabé. ()

Chudobka

Vynikající Cirkus Bukowski, pak dobrý Rapl a potom už mě Jan Pachl ničím nenadchl. Obzvlášť ne seriálem Volha. Obsadil teď opět K. Hádka, ten není špatný. Šoposká mi tam vůbec nesedí a pan Krobot, kterého mám moc ráda, vzhledem k slabému scénáři nemá moc příležitostí k tomu, aby něco předvedl. Nechápu, proč se stále natáčejí další detektivní seriály, jeden horší než druhý. Je jich snad málo? A v každém samozřejmě musí být nějaká mladá krasavice, která tam většinou působí jak pěst na oko. Jak tady píše Enšpígl, když srovnám s Pitavalem, vidím ten rozdíl v kvalitě. Není to tím, že by na mě padla nostalgie. Ale spíš vztek na současné "umělce" a na to, co teď natáčí. ()

• Hotel s diskotékou, kde se udála vražda, je hotel Kladno na Kladně. (rakovnik)
  • Bankovka hodnoty 500 Kč, sloužící jako hlavní důkaz, má v policejní dokumentaci široký bezpečnostní proužek (zaveden v roce 1999), ale v databázi na notebooku má úzký (jako před rokem 1999). (FilFee)
  • V 17. minutě projíždí policejní auto přes Nuselský most v Praze. (Winster)