Mladá žena se vdá za okouzlujícího prince. Místo rodinné idylky ji ale čeká boj o holý život, protože ji chtějí obětovat děsivému drakovi. (Netflix)

Recenze (282)

Lenka.Vilka

Neb když zjistíš, že o svatební noc nebudou techtle ani mechtle, ale má vás sežrat drak. Pravdou je, že jsem dneska z práce přišla docela strhaná, a došlo mi krutá pravda: nemám ve watch listu žádný film s dabingem. Ale tohle mělo dabing, takže... A nebylo to tak špatný! Teda, ten film má tolik chych, až to není hezký, ale celou dobu se i tak jedná o super zábavu, je to příjemně koukatelný, že jsem ochotná zapomenout na spoustu věcí. Nejedná se o geniální dílo, ale film na páteční večer na jedno kouknutí ok. ()

T2

║Rozpočet $70miliónov║ Mladá dáma, príde miestami ako umelá limonáda, hlavne u úvodu, černoši zasa vo svojich našťastie vedľajších úlohách ako päsť na oko. Noooo ale Netflix sa pochlapil a vypustil v celku prekvapenie. Fantasy drámu - boj o prežitie, no pre deti ani moc nie, miestami slušne drsná hororová atmosféra, skoro brutal, slušne desivé, priam démonicky temné vďaka Robin Wright.  Škoda že sa viac na toto nevsadilo, ešte troška viac nevyhralo, lebo miestami to má dobrú tendenciu vtiahnúť do deja. Z princeznej sa stala divožienka.  /60%/ ()

Fantasy pohádka lehce líznutá hororem (tak aby to unesli mladší diváci), která nevypadá špatně a MBB to celkem táhne, ale taky jí chybí větší tah na bránu a alespoň špetka napětí. Celkem brzy je jasné co se bude dít a taky jak to celé dopadne a o hlavní hrdinku není důvod se jakkoliv strachovat. Na Netflix ok, ale znova bych to vidět nechtěl…60% ()

verbal

Poměrně hezky udělaná, avšak naprosto plytká až slaboduchá manipulativní přiblblost bez invence a rádoby Šmakova srací houšť, kterou Bolševize patrně cvakla pouze proto, aby „nade vši pochybnost“ diverzitně „prokázala“, že i mýty a pohádky tu přeci odjakživa vznikaly jen díky negrům a feministkám. Ke korektní dokonalosti už chyběl jen nějaký ten řádně přihřátý princ a ostrakizovaný transdrak. Nesympatická Milka Robert Hnědá, která už dávno vyrostla ze svého pedofilního šarmu do naprostého nehereckého polena, tu jen planě předvádí ochotnickou kafilérii a nové botoxové rtíky, tudíž si plně na své přijdou maximálně tak instapičusové a reprezentanti v hodu rozštěpem. ()

Necrotongue

Na úvod musím poznamenat, že ve mně, na rozdíl od mnoha jiných uživatelů, svého času dvanáctiletá Jedenáctka nevzbuzovala žádné intenzivní pedofilní touhy a po dnešku mohu s klidným svědomím přijmout fakt, že mi nezpůsobí mokré sny ani jako dospělá. Netflix mě tentokrát skutečně překvapil a svým způsobem i zklamal. V současnosti je už snad všem jasné, že se k pohádkám nedá přistupovat jako za temných, starých časů, kdy byl svět pouze dvojpohlavní a kdy plnou plátovou a dvouručák vláčeli jen ti tupější, osvalenější jedinci- spermoňové. Ne, ne, v dnešní progresivní době se musí každá princezna dostat z potíží sama, přestože drží při štípání dříví sekeru takovým způsobem, že je znalému člověku jasné, že by zimu nepřežila. Já jsem ale očekával, že se hlavní hrdinka v průběhu děje vášnivě přicucne ke svalnaté dceři kováře a kde nic, tu nic. CGI byla zčásti velice vyvedená, zčásti chabá, psychopatická matka mi připomínala spíše mantikoru a děj mě příliš nebavil, ale nadšeného speleologa byste od obrazovky museli zřejmě odsekat cepínem. Byla to prostě hlavně jen další variace na Girls Power, pro mě tu a tam zajímavá, povětšinou trochu nudná, občas nechtěně humorná (popálený drak!!!), ale o zábavě to zas tolik nebylo. Díry v logice byly místy až obludné; nedokázal jsem například pochopit, že se úvodní propast nestala pro žádnou nositelku krevního vzorku osudnou. Vzhledem k tomu, že mi představitelka hlavní hrdinky nebyla tak úplně potěchou pro oko, nedokázal jsem si užít ani ten pomalý striptýz, na druhou stranu si plně uvědomuji, že mohlo být i hůř jako ve filmu Princezna. / Poučení: Dostaneš-li se do potíží v temné jeskyni, hledej víceúčelové červy. ()

• Hlavní hrdinka (Millie Bobby Brown) má v závěru popálenou hruď v některých záběrech na levé straně a v některých na pravé. (Muffino)
  • Jaskynné scény boli natočené v Troubadour Meridian Water Studios v Londýne. Natáčanie prebiehalo aj v Portugalsku v Tomar, Sortelha, Serra da Estrela a v kláštore Batalha. Obdobie natáčania trvalo od 7. februára do 1. júla 2022. (Arsenal83)
  • Dan Mazeau napísal k filmu scenár, no ten istý príbeh vyšiel ako románova adaptácia od Evelyn Skye, avšak vydaný bol o rok skôr s odlišnými dejom. Skye vysvetlila: "Najjednoduchší spôsob, ako si to predstaviť, je tento: Dan Mazeau napísal pôvodný scenár. Mala som možnosť prečítať si skorú verziu a dostala som voľnú ruku na napísanie vlastnej verzie príbehu, ktorá sa nakoniec stala románom. Román aj film môžu vychádzať z rovnakého základu, ale sú tiež každý svoje vlastné jedinečné umelecké diela." (Arsenal83)