Late Night with the Devil

• Kanada Late Night with the Devil (více)

Přímý televizní přenos v roce 1977 se strašlivě zvrtne a vypustí zlo do obývacích pokojů národa. (JasonCZ)

Recenze (86)

EvilPhoEniX

Nejde o žádný převratný horor, který by šokoval násilím či byl děsivý, ale body si získává za svůj originální koncept ( a pak že to nejde!) a za svou odlišnost- rozhodně film, který se nedá s ničím jiným srovnat. Film si diváka dokáže získat už od začátku uměle vykonstruované Talk Show, která je zkrátka zábavná a jakmile to dostane hororový Kick, tak je to taky fajn. Líbilo se mi věrné 70tkové Retro, herecké výkony všech zúčastněných ( Dastmalchian snad poprvé září) a slušná atmosféra. V závěru je to překvapivě i slušně brutální a dojde na jeden zajímavý Twist. Takže ikdyž nejde o žánrovku, která by měla atakovat přední příčky hororové topky, tak jde rozhodně o film, který by se měl podpořit za to, že je fresh a jiný. Paranormální jevy trochu jinak. 75% ()

JFL

Davová hypnóza zjevně zapracovala, ale není se čemu moc divit, protože v obvyklém marasmu nabídky žánrových festivalů se člověk tuze ochotně nechá oblbnout čímkoli s nádechem osobitosti či atypickým zpracováním. Bohužel s čistou hlavou se spíš ukazují nedotaženosti celého díla. "Late Night with the Devil" můžeme doufat, že začalo jako ambiciózní projekt, který ale tvůrcům vzali z ruky producenti a řekli jim, že k tomu musejí dodat vysvětlující úvod, aby i těm nejvymletějším divákům došlo, na co se koukají, ale bohužel i jak se to celé bude dál odvíjet. Jenže se spíš skrze mnohé indicie ukazuje, že zdejší autorské duo jsou jen příliš velcí scenárističtí lajdáci, aby vše, co se otrocky doslovně řekne v úvodu, dokázali jakkoli jinak organicky zapracovat do vyprávění. Že to naopak opravdu jde, dokazuje o rok starší a v základu de facto totožný film "Give Me Pity!" Amandy Kramer. Ten nejen že dokáže sveřepě udržet zvolený koncept záznamu televizního pořadu, ale také oplývá reálnou nápaditostí i uhrančivou kreativitou navzdory low-cost produkčnímu zázemí. V porovnání s tím se "Late Night with the Devil" vyjevuje jako zoufalecky splihlá kopírka, která totožný koncept ani nedokáže pořádně obšlehnout, natož ho naplnit, a zmůže se leda tak na blafování netuctovosti, zatímco rozehrává v důsledku prostě jen další brakovou žánrovku se sice možná atypickým rámcem, ale pořád zcela konvenčními peripetiemi. ()

luka4615

A pak že to nejde! Konečně se našel někdo skutečně talentovaný, kdo pozvedl ze zatuchlého bahna umírající žánr díky nekonvenčnímu přístupu k látce. Late Night with the Devil je totiž vtahujícím děsivým záznamem s krásnou dobovou patinou, který vyjma skvěle budované atmosféry funguje i díky hereckým výkonům v čele s Davidem Dastmalchianem. Tvůrci nás pak ve společnosti těchto atributů vedou jistou rukou do šokujícího finále, které působivě vzdává poctu skutečným hororovým klasikám. Pokud se tedy tomuto žánru bude věnovat více talentovaných lidí se zápalem jako zde, tak pak nás vážně čekají nadějné hororové zítřky. Skvělá práce! ()

Morholt

Líbil se mi už začátek, který na dobovém pozadí nastiňoval život hlavního hrdiny se všemi vzestupy i pády a hned v úvodu zaujme i poctivý retro vizuál. Kdyby mi někdo nakecal, že to bylo skutečně natočené v roce 1977, nejspíš bych mu to sežral. Originální je i samotný koncept. Jasně, těch ztracených pásků už se našlo mraky, ale vždycky to skončilo jako prachobyčejný FF výplach za pár šupů. Tady je to poctivá filmařina, která nepromítá jen samotnou show, ale dá nahlédnout i do zákulisí. První polovina je trošku slabší, pokud nepočítám již zmíněný začátek, ale s nástupem třetího hosta atmosféra postupně houstne a líbilo se mi i samotné vyvrcholení, byť bylo relativně očekávané. Na své si přijdou i milovníci nějaké té chuťovky, takže ani tady jsem neměl problém. A totéž platí o hercích, přičemž Dastmalchian byl trefou do černého. Příjemné překvapení, které ale bohužel nejspíš zapadne. 75% ()

zigíš

Fajn koncept (nikterak originální, přesto fajn). Jak v rovině sedmdesátkové TV show, tak osobního backgroundu hlavní hvězdy. A uteče to. Ale víc než cokoli jiného mě to připomíná speciál kvalitnějšího streamu (takže ne Netflixu). A v samém závěru místo aby rozvinulo zajímavě nahozené témy (mysteriózní spolek v lesích) to skončí tím nejvíc uhozeným způsobem. Efektním jistě, ale sotva stylovým. Příjemná žánrovka, ale horor roka? Sotva. ()

Zajímavosti (10)

• Film využíva praktické špeciálne efekty, vrátane bábkového divadla, spolu s digitálnymi vizuálnymi efektmi. Využil však aj umelú inteligenciu, hoci režiséri neskôr uviedli, že umelou inteligenciou boli vygenerované iba „tri scénky“. (Arsenal83)
  • Dvojica režisérov a scenáristov Colin CairnesCameron Cairnes o rozhodnutí nakrútiť tento film: „V 70. a 80. rokoch bolo v nočnej televízii niečo trochu nebezpečné. Talk show boli predovšetkým oknom do nejakého zvláštneho sveta pre dospelých. Napadlo nám, že spojenie tejto nabitej atmosféry naživo s nadprirodzenom môže vytvoriť jedinečný strašidelný filmový zážitok." (Arsenal83)
  • Postava Carmichaela (Ian Bliss) veľmi jasne vychádza (aj fyzicky) zo skutočného Jamesa Randiho. Randi bol známy kúzelník, ktorý vo veľkej miere spochybňoval paranormálne a pseudovedecké tvrdenia. Založil inštitút, ktorý ponúkal odmenu 1 milión dolárov komukoľvek, kto dokáže preukázať nadprirodzenú schopnosť podľa vedeckých testovacích kritérií v podmienkach dohodnutých oboma stranami. Za desaťročia nikto peniaze nevyhral. Bol častým hosťom relácie The Tonight Show (od r. 1962) s moderátorom Johnnym Carsonom. (Arsenal83)